139 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

139 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 139 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Austria – 77 locuri de muncă pentru: Șofer de autobuz/autocar; sudor TIG pentru construcție țevi; constructor țevi conform ISO; supraveghetor conducte industriale; sudor TIG/MAG pentru construcție și reparații rezervoare; mașinist, montator instalații, mecanic întreținere instalații; sudor autogen; montator țevi de termoficare pentru construcții; constructor panouri de control; tehnician electrician (instalator); supraveghetor construcții și reparații rezervoare; supraveghetor instalații electrice; supraveghetor instalații mecanice; montator hidraulic (Ermeto);

Germania – 14 locuri de muncă pentru: muncitor în producţie; zidar; tehnician service; mecatronişti;

Danemarca – 12 locuri de muncă pentru: operator utilaje-excavatorist; şef echipa; instalator/ montator de ţevi şi conducte; tehnician constructor;

Polonia - 12 locuri de muncă pentru: şofer autocamioane demare tonaj; montator construcţii;

Belgia - 11 locuri de muncă pentru: tehnician industrial automatizări; măcelar;

Norvegia – 8 locuri de muncă pentru: constructor nave; mecanic industrial; mecanic motoare; sudor;

Irlanda - 5 locuri de muncă pentru: îngrijitori copii.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă Spaţiul Economic European pot consulta ofertele accesând www.anofm.ro/EURES.

Euro s-a apropiat la 2,51 bani de pragul de 5 lei

Euro s-a apropiat la 2,51 bani de pragul de 5 lei

Combinația dintre pachetul de măsuri fiscale luate de PSDNL și aprecierea monedei americane, care a atins un maxim al ultimilor zece luni față de coș al principalelor valute, au înmulțit ieșirile din piața valutară.

Cursul euro a crescut de la 4,9743 la 4,9749 lei, într-o ședință în care tranzacțiile se realizau în culoarul 4,973 – 4,976 lei, semn că moneda unică ar putea atinge în zilele următoare un nou record. Precedentul maxim de 4,9783 lei a fost atins în 19 mai.

Analiștii Băncii Transilvania văd un parcurs al cursului euro/leu cu o medie anuală de 4,95 lei în 2023, care ar urma să urce la 5,02 lei în 2024 și 5,09 lei în 2025, însă atrag atenția asupra nivelului ridicat de supraevaluare pentru moneda națională, care s-ar afla, conform statisticilor Băncii Reglementelor Internaționale în zona maximelor din vara anului 2008.

Sondajul realizat în rândul membrilor CFA România în cursul lunii august participanți anticipează o depreciere a leului în următoarele 12 luni. Valoarea medie a anticipațiilor cursului pentru orizontul de 6 luni (februarie 2024) este de 5,0119 lei, față de 4,9964 lei la precedentul sondaj. Pentru orizontul de 12 luni valoarea medie a cursului anticipat a scăzut de la 5,0798 lei la 5,0753 lei.

Piața monetară a fost stabilă, cu câteva zile înainte de ședința de politică monetară a BNR. Majoritatea analiștilor anticipează menținerea dobânzii de referință la 7%/an.

O analiză a Băncii Transilvania anticipează o posibilă reducere a ratei de referință a BNR până la 5,00% la sfârșit de 2024 și până la 4,00% la final de 2025.

Joi, indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei contractate înainte de mai 2019, a stagnat la 6,40%, valoare stabilită în urmă cu circa o lună și jumătate. Indicele la șase luni, folosit la calcularea ratelor la creditele ipotecare, s-a oprit la 6,50% iar cel la 12 luni la 6,63%.

Încetinirea economiei din zona euro, reflectată și de scăderea indicatorul GFK, care măsoară încrederea consumatorilor din Germania, la -26,5 puncte, față de economia Statelor Unite care arată o mai mare rezistență, au depreciat euro la 1,0491 – 1,0549 dolari, fiind atins minimul ultimelor opt luni. În piața locală, cursul monedei americane a crescut de a 4,7112 la 4,7214 lei.

Euro a pierdut teren în fața francului elvețian și a lirei sterline iar cursul acestora a crescut la 5,1471 lei, respectiv 5,7597 lei.

Aprecierea monedei americane nu a compensat scăderea metalului galben la 1.873 – 1.879 dolari/uncie, astfel că prețul gramului de aur a coborât la 284,8747 lei.

Monedele din regiune au cunoscut scăderi mai consistente decât leul. Media celei maghiare s-a depreciat de la 388,37 la 393,07 forinți/euro iar a celei poloneze a urcat de la 4,6065 la 4,6340 zloți/euro.

Bitcoin avea joi o evoluție stabilă, 26.329 – 26.589 dolari, iar ethereum se mișca între 1.597 și 1.635 dolari.

Sunt folosite date și informații disponibile până la ora 14:00

Text pus la dispoziție de dl. Radu Georgescu

IRCC, majorat la 5,96% pe an

IRCC, majorat la 5,96% pe an

Indicele de referinţă pentru creditele consumatorilor (IRCC), reglementat de OUG 19/2019, este de 5,96% pe an, în urcare faţă de cel publicat în urmă cu trei luni, de 5,94% pe an, conform datelor publicate vineri de Banca Naţională a României (BNR).

Indicele este calculat ca medie aritmetică a ratelor de dobândă zilnice ale tranzacţiilor interbancare din trimestrul II 2023.

Conform OUG 19/2019, pentru creditele acordate în moneda naţională, dobânda va fi compusă dintr-un indice de referinţă calculat exclusiv pe baza tranzacţiilor interbancare la o anumită perioadă, la care creditorul poate să adauge o anumită marjă fixă pe toată perioada derulării contractului. Indicele de referinţă pentru credite acordate în lei cu dobânda variabilă se publică în fiecare zi lucrătoare pe website-ul Băncii Naţionale a României.

IRCC se calculează la finalul fiecărui trimestru, ca medie aritmetică a ratelor de dobândă zilnice determinate pentru trimestrul anterior, urmând a se aplica de fiecare instituţie de credit pentru trimestrul următor.

Mai multe detalii aici https://www.agerpres.ro/economic-intern/2023/09/29/bnr-indicele-de-referinta-trimestrial-pentru-creditele-acordate-consumatorilor-majorat-la-5-96-pe-an--1177735

Salariul minim brut pe țară se majorează la 3300 lei lunar, începând cu 1 octombrie

Salariul minim brut pe țară se majorează la 3300 lei lunar, începând cu 1 octombrie

Salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se majorează la 3.300 lei lunar, începând cu 1 octombrie 2023, ceea ce reprezintă o creştere cu 10% faţă de nivelul actual de 3.000 de lei. De majorarea salariului de bază minim la 3.300 de lei vor beneficia 1.867.588 de salariaţi.

"Începând cu data de 1 octombrie 2023, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată (...) se stabileşte în bani, fără a include indemnizaţii, sporuri şi alte adaosuri, la suma de 3.300 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 165,333 ore pe lună, reprezentând 19,960 lei/oră" , se precizează în Hotărârea aprobată de Guvern în 28 septembrie, publicată în Monitorul Oficial.

Această majorare a salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată reprezintă o valoare netă a salariului de 2.079 lei, faţă de 1.898 lei, cât era până acum. Această măsura nu se aplică salariaţilor din agricultură şi industrie alimentară, pentru aceste categorii aplicându-se prevederile legale actuale.

"Măsura adoptată urmăreşte reducerea numărului angajaţilor aflaţi în risc de sărăcie şi excluziune socială şi va avea efecte pozitive la nivel social prin stimularea ocupării şi prin creşterea puterii de cumpărare a acestora", precizează Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale.

Până la finalul acestui an există şi o facilitate fiscală, respectiv o deducere de 200 de lei, aplicată salariului minim naţional, conform OUG 168/2022.

AFIR primește solicitări de finanțare pentru decontarea primelor de asigurare a culturilor, a animalelor și a plantelor

AFIR primește solicitări de finanțare pentru decontarea primelor de asigurare a culturilor, a animalelor și a plantelor

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale anunță lansarea sesiunii de primire a cererilor de finanțare pentru decontarea primelor de asigurare a culturilor, a animalelor și a plantelor prin submăsura 17.1 din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020.

Fermierii pot depune cererile de finanțare începând cu data de 2 octombrie 2023, ora 9.00 până la data limită de 15 decembrie 2023, ora 16.00.

Fondurile disponibile pentru cea de-a cincea sesiune aferentă submăsurii 17.1 – Prime de asigurare a culturilor, a animalelor și a plantelor sunt în valoare de 21.378.798 euro, cu posibilitatea suplimentării acesteia în funcție de interesul manifestat de solicitanți.

Sprijinul nerambursabil acordat în cadrul acestei linii de finanțare este de 70% din valoarea primei de asigurare eligibile și plătite efectiv de către fermier.

În această sesiune pot fi depuse cereri de finanțare aferente sectorului vegetal (pentru polițele încheiate pentru culturile de toamnă din anul 2022 și pentru culturile de primăvară din anul 2023) și sectorului zootehnic (pentru polițele încheiate în 2023).

Depunerea cererilor de finanțare se realizează pe platforma https://online.afir.info.

Sprijin financiar în valoare de 83,11 milioane lei pentru susţinerea activităţii crescătorilor din sectorul bovin

Sprijin financiar în valoare de 83,11 milioane lei pentru susţinerea activităţii crescătorilor din sectorul bovin

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) efectuează plata ajutorului de stat pentru susţinerea activităţii crescătorilor din sectorul bovin, în anul 2022, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei.

Suma totală autorizată la plată este în valoare de 83.111.259,58 lei şi se acordă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, pentru solicitanţii care au accesat această formă de ajutor de stat în conformitate cu prevederile O.U.G nr. 3/2023 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii crescătorilor din sectorul bovin, în anul 2022, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, după cum urmează:

  1. Sesiunea II pentru un număr de 3.867 beneficiari şi valoarea de 20.738.747,76 lei (cuantumul ajutorului de stat este de 73 euro/cap vacă adultă)
  2. Tranşă suplimentară sesiunea I + II pentru un număr de 16.246 beneficiari şi valoarea de 62.372.511,82 lei (cuantum suplimentar de 37 euro/cap vacă adultă).

Valoarea totală a ajutorului ce poate fi acordată pentru fiecare beneficiar nu depăşeşte echivalentul în lei a 250.000 euro, la cursul de schimb valutar stabilit de Banca Naţională a României, valabil la data intrării în vigoare a Ordonanţei de Urgenţă nr. 3/2023.

Sumele primite prin alte scheme de sprijin finanţate de la bugetul de stat pe Secţiunea 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor, pct. 56, lit.a) din Comunicarea Comisiei Europene, se deduc din pragul maxim de 250.000 euro/beneficiar.

Serviciul Relaţii cu Publicul şi Comunicare

Free Joomla templates by Ltheme
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.