Piața dă semne că euro ar trebui să treacă de 4,95 lei

Piața dă semne că euro ar trebui să treacă de 4,95 lei

Cotațiile euro au crescut joi la 4,948 – 4,954 lei, un prim semn că piața consideră că a a venit momentul ca media monedei unice să depășească pragul de 4,95 lei, în condițiile în care deficitul comercial și cel de cont de curent se adâncesc constant iar inflația a depășit cu mult ținta de inflație a BNR.

Înainte de anunțarea cursului de schimb au apărut din nou ordine de vânzare de valută ceea ce a făcut ca acesta să scadă de la 4,9491 la 4,9490 lei.

Creșterea cheltuielilor de consum din Statele Unite în octombrie cu 1,3%, după majorarea cu 0,6% din septembrie, a avut ca efect deprecierea miercuri seară a euro la 1,1186 dolari, nou minim al ultimelor 17 luni.

Joi, moneda unică a recuperat o parte din pierderi și a urcat până la 1,1230 dolari, astfel că media monedei americane a scăzut de la 4,4127 la 4,4097 lei. Aprecierea s-a datorat pozițiilor de protecție luate înainte de minivacanța prilejuită de Ziua Recunoștinței (Thanksgiving Day).

Cursul francului elvețian a revenit la 4,7253 lei, valoare identică cu cea a maximului istoric care a fost atins vinerea trecută.

Media lirei sterline a scăzut de la 4,8974 la 4,8752 lei.

Prețul gramului de aur a crescut ușor de la 253,7999 la 253,9563 lei, în timp ce uncia stagna la 1.790 – 1.795 dolari.

Indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei contractate înainte de mai 2019, s-a menținut la 2,61%, valoare stabilită la finalul săptămânii trecute.

Indicele la șase luni, folosit la calcularea ratelor la creditele ipotecare, a reînceput să crească de la 2,80 la 2,81% iar indicele ROBOR la 12 luni, care reprezintă rata dobânzii plătită la creditele în lei atrase nivel interbancar, a urcat de la 2,89 la 2,91%.

Monedele din regiune continuau să se aprecieze. Media celei poloneze a alunecat de la 4,6811 la 4,6688 zloți/euro iar a celei maghiare de la 368,29 la 366,69 forinți/euro.

După mai multe zile de scădere, cotațiile bitcoin creșteau joi la 57.070 – 58.880 dolari iar cele ale ether urcau la 4.250 – 4.470 dolari.

Sunt folosite date și informații disponibile până la ora 14:00

Doar 7 zile pânã la termenul limitã de conectare a aparatelor de marcat la sistemul informatic al ANAF

Doar 7 zile pânã la termenul limitã de conectare a aparatelor de marcat la sistemul informatic al ANAF

Agenția Naționalã de Administrare Fiscalã informeazã operatorii economici, contribuabili mici și mijlocii, care au obligația utilizãrii aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF), conform art. 1 alin. 1 din O.U.G. nr. 28/1999, cã 30 noiembrie 2021 este termenul limitã de conectare a AMEF la sistemul informatic naþional de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al ANAF. Acest termen nu va fi prelungit.

Așa cum am anunțat, în perioada imediat urmãtoare, structurile abilitate de control vor întreprinde acțiuni de verificare cu privire la îndeplinirea obligației de a asigura conectarea la distanțã a AMEF în vederea transmiterii de date fiscale, prevãzutã la art. 3^1 alin. (4) din O.U.G. nr. 28/1999, pentru operatorii economici al cãror termen limitã de conectare a AMEF a ajuns la scadențã.

Prin excepție, potrivit art. 3 alin. (2) din OpANAF nr.435/25.03.2021, operatorii economici care utilizeazã aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice au obligația completãrii și transmiterii unei declarații pe propria rãspundere (Formularul F4110), prevãzutã în Anexa nr. 2 la ordinul menționat.

Nerespectarea obligației de a asigura conectarea la distanțã a AMEF, în vederea transmiterii de date fiscale cãtre ANAF, constituie contravenție și se sancționeazã cu amendã între 8.000 și 10.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicatã, cu modificãrile și completãrile ulterioare.

Dolarul a trecut de 4,41 lei

Dolarul a trecut de 4,41 lei

Al cincilea val al pandemiei care străbate țările din zona euro și noile restricții sanitare, precum carantina totală din Austria, a afectat moneda unică care a atins un nou minim al ultimelor 17 luni de 1,1204 dolari. Aprecierea monedei americane a făcut ca media ei să urce miercuri de la 4,3957 la 4,4127 lei, mai mult cu aproape 3,9% față de sfârșitul lui noiembrie.

Organizația Mondială a Sănătății a anunțat marți că există riscul ca virusul Covid-19 să provoace încă 700.000 de decese în Europa.

Aprecierea dolarului are ca efect imediat creșterea prețurilor la materiile prime implicit noi presiuni inflaționiste.

Cursul euro a crescut ușor de la 4,9487 la 4,9491 lei, valoare identică cu cea de stabilită luni de BNR, iar tranzacțiile se realizau în culoarul 4,947 – 4,951 lei.

Media francului elvețian a scăzut de la 4,72 la 4,7159 lei iar cea a lirei sterline a crescut de la 4,8777 la 4,8974 lei.

Uncia s-a menținut pe piețele specializate sub pragul de 1.800 dolari, la 1.786 – 1.796 dolari, iar prețul gramului de aur a coborât ușor de la 253,8224 la 253,7999 lei.

După mai multe săptămâni de creștere constantă, miercuri a fost prima ședință a pieței monetare în care indicele ROBOR la 12 luni, care reprezintă rata dobânzii plătită la creditele în lei atrase nivel interbancar, a cunoscut o scădere de la 2,90 la 2,89%.

Chiar dacă joi este ziua în care companiile își achită taxele și impozitele la buget, indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei contractate înainte de mai 2019, a stagnat la 2,61%, valoare stabilită la finalul săptămânii trecute. La rândul său, indicele la șase luni, folosit la calcularea ratelor la creditele ipotecare, s-a oprit la 2,80%.

În regiune, după atingerea unui nou record negativ de 13,45 lire turcești/dolar, moneda din Turcia a trecut pe o ușoară apreciere, în ciuda stării foarte tensionate din țară. Reamintim că banca centrală a tăiat, începând cu septembrie, dobânda sa de politică monetară cu 4 puncte procentuale

Mai aproape de noi, media monedei poloneze s-a apreciat la 4,6811 zloți/euro iar a celei maghiare la 368,29 forinți/euro.

Bitcoin fluctua între 56.200 și 57.710 dolari iar ether în culoarul 4.220 – 4.370 dolari.

Sunt folosite date și informații disponibile până la ora 14:00

Avantajele înrolării în Spațiul Privat Virtual (SPV)

Avantajele înrolării în Spațiul Privat Virtual (SPV)

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Călărași informează contribuabilii că înrolarea în Spaţiul privat virtual (SPV) oferă atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice toate facilităţile comunicării la distanță a actelor administrative fiscale emise în formă electronică, precum şi a altor informaţii şi înscrisuri în legătură cu situaţia financiară sau fiscală proprie a acestora.

Înregistrarea în serviciul „Spațiul Privat Virtual“ se face accesând pagina principalã A.N.A.F (www.anaf.ro) apoi secțiunea „Servicii Online“ - „Înregistrare/Înrolare persoane fizice și juridice în SPV“.

Dintre avantajele utilizãrii serviciului Spațiul Privat Virtual (SPV) amintim:

- disponibilitate 24 ore din 24 ore, 7 zile din 7, acces facil și gratuit;

- posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale; - posibilitatea depunerii declarațiilor fiscale;

- posibilitatea de a solicita/primi diferite documente (adeverințã de venit, certificat de atestare fiscalã, certificat de cazier fiscal, duplicate declarații depuse, duplicate recipise etc.);

- posibilitatea de a primi informații cu privire la obligațiile fiscale;

- plata obligațiilor fiscale;

- informații cu privire la contribuțiile sociale;

- posibilitatea de programare online a contribuabililor;

- posibilitatea de a transmite solicitãri de asistențã în domeniul fiscal prin Formularul de contact inclus în SPV;

- acces gratuit la noutãți legislative.

Vă reamintim cã, începând cu data de 01.03.2022, înrolarea contribuabililor în Spațiul Privat Virtual (SPV) va fi obligatorie. Categoriile de contribuabili/plãtitori care vor fi obligate sã transmitã organului fiscal central cereri, înscrisuri sau oricare alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, respectiv prin înrolarea în sistemul de comunicare electronicã (SPV) dezvoltat de Ministerul Finanțelor/ANAF sunt:

- persoanele juridice, asocieri și alte entitãți fãrã personalitate juridicã;

- persoanele fizice care desfãșoarã o profesie liberalã sau exercitã o activitate economicã în mod independent în una dintre formele prevãzute de OUG nr. 44/2008 privind desfãșurarea activitãților economice de cãtre persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificãrile și completãrile ulterioare.

În situația în care contribuabilii/plãtitorii nu își îndeplinesc obligația comunicãrii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanțã a documentelor mai sus amintite și le vor depune în format letric, organul fiscal central nu le va lua în considerare, procedând la notificarea acestora cu privire la obligativitatea comunicãrii acestora prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanțã.

Baza legalã: Ordonanța Guvernului nr. 11 din 30 august 2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedurã fiscalã și reglementarea unor mãsuri fiscale.

ANOFM | 341 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

ANOFM | 341 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 341 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Germania - 292 locuri de muncă pentru: muncitor în construcţii; maistru în construcţii; lucrător în construcţii; lucrător în producţia şi prelucrarea sticlei/ fabricarea fibrei de sticla; operator maşini şi sisteme (tehnologia de prelucrare a metalelor şi a materialelor plastice); specialist în restaurarea textilelor/ examinarea şi conservarea textilelor; şef atelier restaurare textile; brutar; tăietor de carne şi lucrător în producţie; muncitor în construcţii de acoperişuri; măcelar;

Norvegia - 41 locuri de muncă pentru: electrician; instalator ventilaţie; dulgher; chef; frizer traditional/ manager frizerie; tinichigiu carosier auto; mecanic auto (pentru camioane şi autobuze); mecanic auto (autoturisme); montator podele;

Polonia - 3 locuri de muncă pentru: măcelar abator vită;

Franţa - 2 locuri de muncă pentru: farmacist;

Finlanda - 2 locuri de muncă pentru: lucrător în metal; mecanic de camioane;

Olanda - un loc de muncă pentru: tâmplar.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă Spaţiul Economic European pot consulta ofertele accesând www.anofm.ro/EURES.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă se pot adresa agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă de domiciliu sau de reşedinţă ale căror date de contact se află pe site-ul www.anofm.ro.

Serviciul Comunicare, Relaţii cu Publicul şi Secretariatul Consiliului de Administraţie

Deduceri de taxe pentru companiile care angajează tineri sub 25 de ani sau persoane cu vârsta cuprinsă între 55 şi 65 de ani

Deduceri de taxe pentru companiile care angajează tineri sub 25 de ani sau persoane cu vârsta cuprinsă între 55 şi 65 de ani

Programul de guvernare depus marţi la Parlament de prim-ministrul desemnat prevede instituirea unei sume de 1.000 de lei pe lună deductibilă din valoarea impozitelor care să fie acordată companiilor care angajează un tânăr cu vârsta cuprinsă între 15 şi 24 de ani.

Astfel, la secţiunea "Politici active de ocupare şi stimulare a muncii" din măsurile avute în vedere pentru Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale se menţionează: "Instituirea unei sume de 1.000 lei/lună deductibilă din valoarea impozitelor şi taxelor datorate către stat pentru toţi agenţii economici care angajează un tânăr cu vârsta cuprinsă între 15 şi 24 de ani. Această sumă este deductibilă pe toată perioada cât tânărul este angajat până la împlinirea vârstei de 25 de ani. Suma se multiplică cu numărul tinerilor angajaţi. Această măsură are ca scop reducerea şomajului în rândul acestei categorii de persoane care în prezent este de 19%, comparativ cu 4% în rândul persoanelor cu vârsta mai mare de 25 de ani".

Totodată, programul de guvernare include instituirea unei sume de 750 lei pe lună deductibilă din valoarea impozitelor şi taxelor datorate către stat pentru toţi agenţii economici care angajează persoane cu vârsta cuprinsă între 55 şi 65 de ani.

"Această sumă este deductibilă pe toată perioada cât persoana este angajată până la împlinirea vârstei de 65 de ani. Suma se multiplică cu numărul persoanelor angajate. Această măsură are ca scop reducerea şomajului în rândul acestei categorii de persoane, care, în prezent, este a doua cea mai numeroasă după tinerii sub 24 de ani", se precizează în documentul citat.

Sursa www.agerpres.ro

Free Joomla templates by Ltheme