Programul Investeşte în Tine - garantat de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii

Programul Investeşte în Tine - garantat de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii

Începând de astăzi, 15 octombrie 2018, Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii va acorda garanţii pentru creditele acordate de băncile participante în cadrul Programului Investeşte în Tine, în calitate de mandatar al Ministerului Finanţelor Publice.

Beneficiarii programului Investeşte în Tine sunt persoanele fizice cu cetăţenie română, cu domiciliul în România, tineri între 16 şi 26 de ani dacă sunt în sistemul de învăţământ sau urmează cursuri de specializare autorizate de Ministerul Educaţiei Naţionale, dar şi persoane între 26 şi 55 de ani dacă sunt în sistemul de învăţământ sau urmează cursuri de reconversie profesională.

Valoarea creditului pentru tinerii între 16 şi 26 de ani poate fi de până la 40.000 de lei cu posibilitatea de a fi suplimentat cu încă 20.000 de lei dacă beneficiarul este angajat sau se angajează în perioada derulării programului. Pentru persoanele între 26 şi 55 de ani valoarea creditului poate fi de până la 35.000 de lei, cu posibilitatea suplimentării acestuia cu încă 20.000 de lei dacă beneficiarul este angajat sau se angajează în perioada derulării programului.

Garanţia oferită de FNGCIMM în numele şi contul statului este de 80 % din valoarea creditului, exceptând dobânzile, comisioanele şi spezele bancare, precum şi orice alte costuri generate de participarea la Program adiacente creditului. Pentru anul 2018, plafonul total al garanţiilor care pot fi emise este de 600 de milioane de lei.

Alexandru Petrescu, Director General al Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri a declarat : "Programul Investeşte în Tine îşi propune încurajarea incluziunii socio-profesionale a tinerilor, completând instrumentele prin care statul sprijină direct cetăţenii în demersurile lor de îmbunătăţire a calităţii vietii personale. Programul se adresează unui segment extins de populaţie, persoanelor cu vârste între 16 şi 55 de ani, şi oferă oportunitatea accesului la credit în condiţii foarte avantajoase pentru atingerea unei game largi de obiective personale - pentru începerea sau continuarea parcursului educaţional, sau pentru lucrări de construcţie şi renovare a locuinţei. Experienţa Fondului de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri în derularea programelor guvernamentale, alături de proiectele de digitalizare şi optimizare a proceselor implementate în acest an, ne determină să privim cu optimism şi entuziasm acest nou program guvernamental. Am demarat procesul de semnare a convenţiilor de garantare cu băncile interesate de participarea la Program, aşteptăm primele solicitări de garanţii pentru creditele acordate".

Sumele obţinute prin accesarea creditelor pot fi utilizate pentru decontarea cheltuielilor eligibile dintre care amintim cheltuielile pentru educaţie, cum ar fi plata cursurilor de specializare/calificare/pregătire profesională, taxele pentru studii aprofundate (master, doctorat, MBA etc.) la unităţi de învăţământ din România, plăţi pentru achiziţionarea cărţilor, rechizitelor, revistelor de specialitate, taxele de participare la manifestări ştiinţifice şi concursuri din România, costurile de transport pentru participarea la manifestări ştiinţifice din România sau din străinătate. Sunt eligibile şi cheltuielile de achiziţionare de calculatoare, laptop-uri, imprimante, softuri, plata chiriilor, a utilităţilor, locurile de cazare în cămine şcolare sau studenţeşti.

De asemenea, sunt eligibile plăţi precum taxe la grădiniţă, creşă sau şcoală privată din România, abonamente culturale la cinema, teatru, operă, bibliotecă, muzee, costurile publicării cărţilor sau al studiilor de specialitate, cheltuielile cu instrumente şi echipamente pentru prestaţiile culturale.

Tot prin Programul Investeşte în Tine pot fi acoperite cheltuieli pentru sănătate, cum ar fi costul medicamentelor, analizelor medicale, serviciilor dentare sau intervenţiilor chirurgicale care nu sunt acoperite de Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate sau de programele naţionale de sănătate publică. O altă parte a cheltuielilor eligibile prin program o constituie cheltuielile cu echipamentele sportive de uz personal şi abonamentele la activităţi sportive (fitness, înot etc.).

De asemenea, creditul Investeşte în Tine poate fi utilizat şi pentru a finanţa o parte din construcţia sau achiziţia unei locuinţe şi pentru modernizarea sau renovarea locuinţei.

Începând de astăzi, 15 octombrie 2018, programul este operaţional prin intermediul CEC Bank, urmând ca şi alte bănci să îşi anunţe participarea la Program.

 

* * *

 

Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM SA-IFN) este o instituţie financiară nebancară, cu capital de risc, înfiinţată în scopul facilitării accesului IMM-urilor la finanţări, prin acordarea de garanţii pentru instrumentele de finanţare contractate de la bănci comerciale sau din alte surse. FNGCIMM instrumentează programe guvernamentale destinate relansării economice, dezvoltării mediului de afaceri, precum şi creării şi susţinerii de locuri de muncă, funcţionând ca o societate comercială pe acţiuni, cu acţionar unic statul român, sub supravegherea prudenţială a Băncii Naţionale a României.

Garanţia FNGCIMM SA - IFN este de maxim 80% din valoarea împrumutului, fără a depăşi suma de 2,5 milioane euro/beneficiar şi se emite la solicitarea instituţiilor finanţatoare partenere, pentru finanţări aprobate, pe baza analizei documentelor prezentate de către finanţator.

FNGCIMM SA - IFN colaborează cu 30 instituţii financiare în baza unor convenţii de lucru. Garanţia FNGCIMM SA - IFN este cea mai lichidă garanţie, plătibilă în maxim 90 zile de la solicitarea de plată a finanţatorului, însoţită de documentaţia completă, faţă de minim 2 ani, durata medie de executare a unei ipoteci.

FNGCIMM SA - IFN asigură o acoperire teritorială naţională, răspunzând solicitărilor întreprinzătorilor prin toate cele 3 sucursale, 4 reprezentanţe şi 3 filiale. În baza apartenenţei sale la AECM (Asociaţia Europeană a Instituţiilor de Garantare - asociaţie ce reuneşte 47 de fonduri de garantare mutuale, private şi publice, bănci de dezvoltare şi fonduri de contragarantare din 23 de state membre ale UE, precum şi din Turcia, Serbia, Bosnia şi Herzegovina, Federaţia Rusă şi Kosovo), FNGCIMM funcţionează după reguli şi principii europene.

 

Direcţia Marketing, relaţii clienţi şi consiliere

MMJS / Subvenții pentru angajatori, dar și pentru șomerii care se angajează

MMJS / Subvenții pentru angajatori, dar și pentru șomerii care se angajează

Guvernul a aprobat o Hotărâre prin care se modifică și se completează normele de aplicare a OUG 60/2018, care prevede acordarea de subvenții atât pentru angajatori, cât și pentru angajați.

Astfel, angajatorii care încheie un contract de ucenicie sau de stagiu, după caz, beneficiază, la cerere, pe întreaga perioadă de derulare a contractului de ucenicie/stagiu, de o sumă în cuantum de 2.250 lei/lună. Suma acordată anterior era de 1.125 lei, în cazul ucenicilor, și 1.350 lei, în cazul absolvenților.

De asemenea, angajatorii care încadrează tineri cu risc de marginalizare socială beneficiază lunar, pentru fiecare persoană din această categorie, de o sumă egală cu salariul de bază stabilit la data angajării tinerilor, dar nu mai mult de patru ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare (în prezent ISR = 500 de lei, astfel că subvenția nu poate depăși 2.000 de lei).

În același timp, cuantumul primei de activare acordată șomerilor înregistrați care nu beneficiază de indemnizație de șomaj este majorat de la 500 lei la 1.000 lei, în situaţia în care se angajează cu normă întreagă, pentru o perioadă de cel puțin 3 luni. Astfel, prima de activare, în valoare de 1.000 de lei, se va plăti în două tranșe, 50% în luna următoare lunii în care s-a solicitat acordarea ei și 50% în luna următoare expirării perioadei de 3 luni de la angajare.

Menționăm că se mențin prevederile din celelalte hotărâri de Guvern care reglementează acordarea celorlalte subvenții pentru angajatori și angajați.

Serviciul Comunicare și Mass-Media

MFP: Bonificaţie de 10% pentru plata anticipată a unor obligaţii fiscale

MFP: Bonificaţie de 10% pentru plata anticipată a unor obligaţii fiscale

Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență iniţiată de Ministerul Finanţelor Publice care prevede mai multe măsuri pentru încurajarea conformării voluntare la plată a contribuabililor

Astfel, în domeniul impozitului pe venit şi al contribuţiilor sociale se va acorda o bonificaţie de 10% pentru plata anticipată a unor obligaţii fiscale, atât pentru cele aferente anului 2017, cât şi pentru cele aferente anilor anteriori.

În perioada următoare, ANAF va emite notificări către contribuabili, cu termen de plată 30 iunie 2019.

Contribuabilii care vor primi, în perioada următoare, decizii de impunere pentru definitivarea impozitului pe venit sau a CAS aferente anilor fiscali precedenţi, vor beneficia de bonificaţia de 10% dacă îşi achită obligaţiile până la 15 decembrie 2018.

Bonificaţia acordată la plata CAS se suportă de la bugetul de stat.

Contribuabilii care vor primi decizii de impunere pentru definitivarea CASS aferentă anilor fiscali precedenţi, la începutul anului 2019, au acelaşi termen de plată - 30 iunie 2019 - şi vor beneficia de bonificaţia de 10% dacă-şi achită obligaţiile până la 31 martie 2019.

Măsuri în premieră pentru dezvoltarea turismului din România: TVA de 5% pentru investitori şi redevenţe zero pentru utilizarea apelor geotermale şi minerale

Turismul din România este unul dintre principalele obiective ale Planului de Acţiune septembrie-decembrie 2018 al Guvernului României. În acest sens, două dintre cele mai importante măsuri care au ca scop dezvoltarea turismului au fost adoptate, astăzi, prin ordonanţă de urgenţă.

Cota de TVA de 5% a fost extinsă la domenii precum: cazarea în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcţie similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping, serviciile de restaurant şi de catering, cu excepţia băuturilor alcoolice, altele decât berea, activităţile sportive, recreative şi distractive.

De asemenea, o altă măsură pentru stimularea turismului balnear, adoptată prin aceeaşi ordonanţă de urgenţă, presupune eliminarea redevenţelor pentru utilizarea apelor geotermale şi minerale naturale utilizate pentru consumul populaţiei la buvetele publice.

Sectorul turistic balnear avea nevoie urgent de aceste măsuri în contextul în care o treime dintre izvoarele termale şi minerale ale Europei sunt în ţara noastră.

În acelaşi timp, Ministerul Turismului urmează să definitiveze Legea Turismului, actul normativ prin care vor fi stabilite liniile directoare de funcţionare a serviciilor în domeniul turismului.

Subvenţii pentru angajatori, dar şi pentru şomerii care se angajează

Guvernul a aprobat o Hotărâre prin care se modifică şi se completează normele de aplicare a OUG 60/ 2018, care prevede acordarea de subvenţii atât pentru angajatori, cât şi pentru angajaţi.

Astfel, angajatorii care încheie un contract de ucenicie sau de stagiu, după caz, beneficiază, la cerere, pe întreaga perioadă de derulare a contractului de ucenicie/ stagiu, de o sumă în cuantum de 2.250 lei/ lună. Suma acordată anterior era de 1.125 lei, în cazul ucenicilor, şi 1.350 lei, în cazul absolvenţilor.

De asemenea, angajatorii care încadrează tineri cu risc de marginalizare socială beneficiază lunar, pentru fiecare persoană din această categorie, de o sumă egală cu salariul de bază stabilit la data angajării tinerilor, dar nu mai mult de patru ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare (în prezent ISR = 500 de lei, astfel că subvenţia nu poate depăşi 2.000 de lei).

În acelaşi timp, cuantumul primei de activare acordată şomerilor înregistraţi care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj este majorat de la 500 lei la 1.000 lei, în situaţia în care se angajează cu normă întreagă, pentru o perioadă de cel puţin 3 luni. Astfel, prima de activare, în valoare de 1.000 de lei, se va plăti în două tranşe, 50% în luna următoare lunii în care s-a solicitat acordarea ei şi 50% în luna următoare expirării perioadei de 3 luni de la angajare.

Menţionăm că se menţin prevederile din celelalte hotărâri de Guvern care reglementează acordarea celorlalte subvenţii pentru angajatori şi angajaţi.

Serviciul Comunicare şi Mass-Media

Free Joomla templates by Ltheme
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.