Subvenţii lunare de 2.250 lei pentru angajatorii care încadrează în muncă şomeri

Subvenţii lunare de 2.250 lei pentru angajatorii care încadrează în muncă şomeri

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă aplică o serie de măsuri active ce vizează integrarea pe piaţa muncii a şomerilor şi persoanelor în căutarea unui loc de muncă. Printre măsurile destinate creşterii şanselor de ocupare a şomerilor se numără acordarea de subvenţii în vederea stimulării angajatorilor de a încadra pe piaţa muncii persoane aparţinând unor categorii dezavantajate sau cu acces mai dificil pe piaţa muncii.

Astfel, angajatorii care încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, şomeri peste 45 ani sau părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale, şomeri de lungă durată sau tineri NEETs primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceste categorii, o sumă în cuantum de 2.250 lei, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni.

De aceeaşi subvenţie beneficiază şi angajatorii care încadrează în muncă, potrivit legii, şomeri care, în termen de 5 ani de la data angajării îndeplinesc, conform legii, condiţiile pentru a solicita pensia anticipată parţială sau de acordare a pensiei pentru limită de vârstă, dacă nu îndeplinesc condiţiile de a solicita pensia anticipată parţială, beneficiază lunar, pe perioada angajării, până la data îndeplinirii condiţiilor respective.

De facilităţile menţionate anterior (subvenţie în cuantum de 2.250 lei) beneficiază şi angajatorii care, în raport cu numărul de angajaţi, şi-au îndeplinit obligaţia, potrivit legii, de a încadra în muncă persoane cu handicap, precum şi angajatorii care nu au această obligaţie legală, dacă încadrează în muncă pe durată nedeterminată persoane cu handicap şi le menţin raporturile de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni.

În situaţia încadrării în muncă pe durată nedeterminată a absolvenţilor, ANOFM acordă angajatorilor subvenţii în cuantum de 2.250 de lei/lună pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare absolvent angajat. În cazul în care sunt încadraţi absolvenţi din rândul persoanelor cu handicap subvenţiile se acordă pe o perioadă de 18 luni.

În primele zece luni ale acestui an, prin intermediul ANOFM, 19.669 de persoane au fost încadrate prin acordarea de subvenţii angajatorilor (conform Legii nr. 76/2002 cu modificările şi completările ulterioare).

Toate aceste subvenţii sunt asigurate de ANOFM prin implementarea de proiecte finanţate din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, urmărindu-se astfel creşterea oportunităţilor de încadrare în muncă a persoanelor aflate în dificultate din punct de vedere al ocupării.

Facilităţile se acordă la solicitarea angajatorilor pentru persoanele din categoriile menţionate şi înregistrate în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.

Serviciul Comunicare şi Secretariatul Consiliului de Administraţie

Start-Up Nation 2018, ultimul pas înainte de depunerea proiectelor

Start-Up Nation 2018, ultimul pas înainte de depunerea proiectelor

Forma actualizată a documentelor procedurale necesare înscrierii online în programul Start-Up Nation, ediţia 2018, a fost publicată pe site-ul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat. Aceste documente includ modelul planului de afaceri şi declaraţiile de eligibilitate.

Fişierele pot fi găsite accesând unul dintre link-urile: http://www.imm.gov.ro/2018/10/10/start-up-nation-2018-in-dezbatere-publica/

http://www.aippimm.ro/articol/programe/proiecte-proceduri-implementare-2018/proiect-actualizat-schema-de-ajutor-de-minimis-start-up-nation-/

"Încurajăm antreprenorii să elaboreze planurile de afaceri, pe baza documentelor publicate, şi să fie gata să le înregistreze în momentul deschiderii platformei, în a doua decadă a lunii decembrie. Lucrăm pe mai multe planuri: adoptarea proiectului de Ordonanţă de către Guvern, în şedinţa Executivului de săptămâna aceasta, şi publicarea procedurii de implementare a schemei de minimis în Monitorul Oficial,' a declarat ministrul Ştefan Radu Oprea.

Alocaţia Financiară Nerambursabilă, de maximum 200.000 lei/beneficiar, poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societăţile neplătitoare) aferente proiectului.

Înscrierea în program, solicitarea acordului de principiu pentru finanţare şi completarea planului de afaceri în vederea obţinerii finanţării se fac on-line.

Calcularea punctajului planului de afaceri se face în timp real şi transparent conform grilei de evaluare. Punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii este de 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile.

Aplicaţia va rămâne deschisă timp de 30 de zile. Pot beneficia de prevederile Programului Start-Up Nation 2018 societăţile înfiinţate după data de 30 ianuarie 2017, care activează în domeniul producţiei, industriilor creative, serviciilor şi comerţului. Pentru a participa la program, societăţile trebuie să creeze cel puţin un loc de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată şi să menţină locul de muncă ocupat cel puţin doi ani după finalizarea implementării proiectului.

Biroul de Presă al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat

Sectorul construcţiilor a devenit prioritar. Salariul minim brut va fi stabilit la 3000 de lei

Sectorul construcţiilor a devenit prioritar. Salariul minim brut va fi stabilit la 3000 de lei

Acordul între Guvernul României şi Federaţia Patronatelor Societăţiilor din Construcţii, care are scopul să susţină dezvoltarea sectorului construcţiilor în România, a fost aprobat astăzi, prin memorandum, în şedinţa solemnă a Guvernului, desfăşurată la Alba Iulia.

Acordul a fost semnat la sfârşitul şedinţei de premierul Viorica Dăncilă şi preşedintele Federaţiei Patronatelor Societăţiilor din Construcţii, Valentin Petrescu.

Guvernul are în vedere măsuri pentru sprijinirea acestui domeniu, ţinând seama de faptul că sectorul construcţiilor este prioritar pentru realizarea obiectivelor prevăzute în Programul de Guvernare şi că această activitate este decisivă pentru realizarea proiectelor de investiţii publice şi private.

Sectorul construcţiilor va fi declarat sector prioritar, de importanţă naţională pentru economia românească pe următorii 10 ani.

Pentru sectorul construcţii se va stabili un salariu minim brut lunar de 3000 lei. Taxele datorate de angajator pentru forţa de muncă vor fi eliminate, iar cele ce revin angajatului se vor stabili astfel încât salariul minim net lunar să depăşească echivalentul în lei a 500 euro.

Va fi introdusă certificarea profesională făcută de un organism de certificare neutru, alcătuit din membri ai organizaţiilor patronale reprezentative, organizaţiilor profesionale, instituţiilor de învăţământ şi specialiştii din domeniu.

De asemenea, se vor introduce măsuri suplimentare pentru combaterea muncii la negru.

În domeniul legislaţiei, se va adopta legea Casei Sociale a Constructorilor în forma actualizată şi se va perfecţiona legislaţia privind achiziţiile publice.

O altă măsură va consta în introducerea obligativităţii de acordare a avansului pentru contracte de lucrări în procent de 30%, în special pentru cele din fonduri europene şi pentru contractele de interes naţional, şi restituirea acestuia prin reduceri procentuale la fiecare factură, până la finalizarea proiectului.

În sprijinul finanţării sectorului de construcţii se va înfiinţa un Fond de garantare pentru construcţii, cu participarea statului în procent de 80% şi a firmelor de construcţii, cu 20%.

Biroul de presă al Guvernului

2.285 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

2.285 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 2.285 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Spania - 804 locuri de muncă: 800 muncitor necalificat în agricultură - cules căpşuni, 4 tehnician turbine eoliene;

Germania - 537 locuri de muncă: 120 curier, 54 electrician, 53 instalator, 53 sudor, 51 lăcătuş, 50 personal curăţenie, 19 şofer camion, 15 commis de rang, 13 mecanic industrial, 12 commis de cuisine, 11 camerista/roomboy, 6 bucătar, 6 şef de tură, 5 lucrător în construcţii, 4 manager hardware sisteme de securitate, 4 manager software sisteme de securitate, 4 mecanic auto, 4 mecanic echipamente de prelucrare plastic şi cauciuc, 4 operator maşini CNC, 4 ospătar, 4 şofer autobuz, 3 instalator maşini, 3 mecanic precizie, 3 mecanic proces, 3 mozaicar, 3 specialist restaurant, 2 chef de partie, 2 inginer verificare şi validare, 2 măcelar, 2 personal în domeniul gastronomiei de sistem, 2 recepţioner, 2 tâmplar, 1 chef de rang, 1 constructor de acoperişuri, 1 coordonator activităţi arhitectura electrică, 1 dezvoltator sistem Android, 1 inginer de sistem, 1 inginer dezvoltare, 1 inginer proiectant, 1 lucrător finisaje în construcţii, 1 manager hotel, 1 mecanic camioane, 1 specialist hotel, 1 tehnician instrumentare şi control, 1 tehnician sisteme de răcire, 1 tehnician sisteme electrice;

Marea Britanie - 342 locuri de muncă: 200 muncitor industria piscicolă, 100 curier liber profesionist, 40 infirmier, 1 ciontolitor, 1 muncitor necalificat;

Danemarca - 200 locuri de muncă: 200 lucrător în agricultură;

Olanda - 93 locuri de muncă: 60 operator la maşini şi utilaje pentru fabricarea produselor alimentare, 25 culegător ardei, 5 muncitor în sera de flori, 3 electrician construcţii;

Letonia - 80 locuri de muncă: 20 instalator, 20 lăcătuş mecanic/mecanic auto, 20 tencuitor, 20 zugrav;

Irlanda - 72 locuri de muncă: 60 îngrijitor persoane, 10 asistent social, 2 asistent medical;

Malta - 32 locuri de muncă: 15 mecanic de aeronave, 10 tehnician proces, 7 instalator ELV;

Austria - 30 locuri de muncă: 30 montator de mobilă;

Norvegia - 23 locuri de muncă: 10 vopsitor auto, 5 farmacist, 2 montator acoperişuri, 1 dentist, 1 designer structural, 1 frizer, 1 inginer sistem electric, 1 inginer de proiectare a conductelor, 1 senior inginer automatist;

Polonia - 20 locuri de muncă: 10 şofer de TIR internaţional, 10 zidar;

Suedia - 17 locuri de muncă: 8 mecanic maşini utilaje grele, 8 operator CNC, 1 tinichigiu auto;

Croaţia - 15 locuri de muncă: 5 fierar betonist, 5 tâmplar, 5 zidar;

Slovenia - 8 locuri de muncă: 5 bucătar, 2 frizer/coafor, 1 inginer mecanic;

Slovacia - 7 locuri de muncă: 4 cameristă, 2 ajutor pentru bucătărie, 1 specialist în administraţie;

Ungaria - 4 locuri de muncă: 1 agent vânzări, 1 contabil analitic, 1 lăcătuş mecanic, 1 manager produs;

Bulgaria - 1 loc de muncă: 1 personal servicii suport clienţi.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă pot viziona ofertele accesând www.eures.anofm.ro, sau se pot prezenta la sediul agenţiei judeţene pentru ocuparea forţei de muncă de domiciliu sau reşedinţă, unde consilierul EURES îi poate îndruma.

Serviciul Comunicare şi Secretariatul Consiliului de Administraţie

În atenţia contribuabililor mijlocii           

În atenţia contribuabililor mijlocii           

În conformitate cu prevederile Legii nr. 30/2018 pentru completarea art. 30 din Codul de procedură fiscală, începând cu data de 01.11.2018, administrarea obligaţiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii,  inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizează de organul fiscal de la nivel judeţean, astfel se transferă competenţa de administrare a acestora la nivelul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice. 

Prin Ordinul Preşedintelui A.N.A.F. nr. 2716/2018 pentru modificarea O.P.A.N.A.F. nr. 3610/2016  privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii, se stabileşte competenţa de administrare a acestor contribuabili în sarcina administraţiilor judeţene ale finanţelor publice în a căror rază teritorială se află domiciliul fiscal al contribuabililor mijlocii.

Ca urmare a transferului de competenţă şi în baza prevederilor legale mai sus menţionate, începând cu data de 01.11.2018, obligaţiile fiscale ale contribuabililor mijlocii cu domiciliul fiscal situat în raza judeţului Călăraşi, se achită la Trezoreria Municipiului Călăraşi.

Lista completă a trezoreriilor şi a codurilor IBAN se poate consulta pe website-ul ANAF,  la adresa:

 https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta contribuabili/persoane juridice/codurile iban.

Nicolae ŢIFREA,

Şef Administraţie

Free Joomla templates by Ltheme
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.