D.G.A.S.P.C. Călăraşi/ Beneficiarii C.R.R.N. Plătărești au fost sărbătoriți, în cadrul unui eveniment festiv

dgaspc tortPreț de câteva ore, vineri, 4 august, la Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Plătărești a fost organizată o zi festivă, dedicată beneficiarilor care și-au sărbătorit, în prima parte a anului, ziua de naștere sau a numelui.
„În fiecare an, marcăm momentele importante din viața beneficiarilor noștri: zi de naștere sau onomastică, prin organizarea unor astfel de evenimente, când le oferim o masă festivă, de la care nu lipsesc tortul, muzica, dansul și voia bună.”, a afirmat directorul-executiv al D.G.A.S.P.C. Călărași, Doinița Nicolae.
Conducerea Centrului Plătărești a pregătit, împreună cu o parte dintre beneficiari, un program artistic, în cadrul căruia au fost recitate poezii, creație proprie a celor instituționalizați. Toți cei prezenți au cântat „Mulți ani, traiască!” și au încins câteva hore, atmosfera de sărbătoare predominând evenimentul dedicat beneficiarilor.
La acțiunea festivă au participat directorul-executiv al D.G.A.S.P.C. Călărași, Doinița Nicolae, șefa Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Plătărești, Georgeta Vasile, precum și toți angajații instituției, care s-au implicat pentru buna desfășurare a evenimentului.

dgaspc primadgaspc 1

dgaspc 2

Indemnizația pentru creșterea copilului, plafonată la 8.500 lei, începând din luna septembrie

Guvernul a modificat, în ședința de astăzi, OUG nr. 111/2010 privind indemnizația pentru creșterea copilului, stabilind o limită maximă de 8.500 lei lunar. Prevederea se aplică începând cu drepturile aferente lunii septembrie 2017 atât pentru persoanele care au drepturile stabilite sau solicitate anterior acestei date, cât și pentru situațiile ulterioare.

Conform noii prevederi, indemnizația lunară pentru creșterea copilului se va stabili ca și până acum, respectiv la 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni, din ultimii 2 ani anteriori datei nașterii copilului, cu menținerea cuantumului minim actual de 85 % din cuantumul salariului minim brut pe țară garantat în plată, însă cu limitarea la un nivel maxim de 8.500 lei.

Prin prezentul act normativ, Executivul clarifică și unele aspecte ce țin de acordarea stimulentului de inserție, în special pentru persoanele care se întorc la activitatea profesională cu cel puțin 60 zile înainte de finalizarea perioadei de concediu pentru creșterea copilului, pentru a nu se mai crea interpretări diferite în aplicare la nivel național; clarificările nu afectează stabilirea și plata stimulentului de inserție, aceasta realizându-se ca și în prezent.

Informații suplimentare

La nivel național, din cei 160.807 de beneficiari de indemnizație pentru creșterea copilului, circa 1.100 de beneficiari au indemnizații care depășesc 9.000 lei. În prezent, sunt în plată indemnizații care reprezintă de până la 130 ori indemnizația minimă.

Cele mai mari cuantumuri sunt de 159.000 lei, respectiv 108.700 lei (în București), 140.000 lei (Arad), 81.000 lei (Vâlcea), 74.000 lei (Constanța), cuantumuri de 50.000 lei — 60.000 lei putând fi regăsite în municipiul București și în județele Galați, Buzău, Dolj, Arad, Dâmbovița etc.

Din suma totală care se acordă lunar de la buget pentru plata indemnizației pentru creșterea copilului, de circa 274 milioane lei, aproximativ 130 milioane lei (47,4% din total) reprezintă plăți pentru beneficiarii care primesc cuantumul minim al indemnizației (85% din salariul minim brut pe țară garantat în plată — 1.233 lei), iar 1.100 de beneficiari primesc o indemnizație mai mare de 8.500 lei, primind aproximativ 16 milioane lei lunar (5,9% din total).

Alte state membre ale Uniunii Europene au programe similare, însă nu la fel de generoase ca cel aplicat în România.

Majoritatea statelor UE au sisteme de tip contributiv, cu perioade cuprinse între 6 luni și 3 ani (cu diferențe in cazul familiilor monoparentale sau suplimente de perioade în cazul copiilor cu dizabilități), cuantumurile, de regulă, fiind stabilite pornind de la o valoare fixă, la care se adaugă o componentă care ține de perioada lucrată, tipul de contract, numărul de copii și ce alte beneficii mai primește familia.

Cel mai mare cuantum al acestui tip de sprijin se înregistrează în Germania, 1.800 euro, România depășind, în prezent, de 19 ori acest cuantum.

Acest drept nu este unul contributiv ci doar adresat părinților activi pe piața muncii, iar plata impozitului pe venit nu reprezintă o contribuție pentru acoperirea unui risc și sumele astfel colectate la bugetul de stat asigură cheltuielile generale inclusiv cele din sănătate, educație, ordine publică și apărare și asigurarea altor drepturi sociale.

Biroul de presă al Guvernului

Reglementări noi în Codul muncii privind munca nedeclarată

Angajatorul are obligația de a păstra la locul de muncă o copie a contractului individual de muncă și documentele de evidență a timpului de muncă prestat zilnic de fiecare salariat, cu evidențierea orei de începere și a celei de sfârșit a programului de lucru, se prevede în Ordonanța de urgență de modificare și completare a Codului muncii, adoptată de executiv în ședința de astăzi.

Această reglementare creează posibilitatea verificării în timp real a formei de angajare a persoanelor care desfășoară activitate la locul de muncă controlat, prin confruntarea imediată a datelor existente în documente cu cele transmise în registrul general de evidență a salariaților.

Modificarea Codului muncii vizează adaptarea legislației naționale la noile provocări cu care se confruntă autoritățile, în special cele legate de fenomenul muncii nedeclarate.

Astfel, actul normativ reglementează situațiile care constituie muncă nedeclarată:

— Primirea la muncă a unei persoane fără încheierea contractului individual de muncă în forma scrisă, în ziua anterioară începerii activității;

— Primirea la muncă a unei persoane fără transmiterea raportului de muncă în registrul general de evidență a salariaților cel târziu în ziua anterioară începerii activității;

— Primirea la muncă a unui salariat în perioada în care acesta are contractul individual de muncă suspendat;

— Primirea la muncă a unui salariat în afara programului de lucru stabilit în cadrul contractelor individuale de muncă cu timp parțial.

De asemenea, se înăsprește regimul sancționator al muncii nedeclarate prin eliminarea limitei de 5 persoane stabilite până în prezent, pentru încadrarea faptei ca și contravenție și creșterea cuantumului amenzii contravenționale aplicate.

Totodată, inspectorii de muncă vor avea competența de a sista activitatea locului de muncă supus controlului în cazurile în care constată cazuri de muncă nedeclarată.

Totodată, în vederea încurajării contravenientului la conformare și la plata benevolă a amenzii contravenționale, s-a instituit posibilitatea achitării a jumătate din amendă în termen de cel mult 48 de ore de la data comunicării procesului verbal de sancționare.

Altă modificare stabilește că primirea la muncă a unei persoane aflată ilegal în România, cunoscând că aceasta este victimă a traficului de persoane, constituie infracțiune și se sancționează cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.

Biroul de presă al Guvernului

În atenţia locatarilor din apartamentele municipiului Călăraşi / Citire apometre: 7-11 august

SC ECOAQUA SA Sucursala Călăraşi anunţă locatarii din apartamentele la care se emite factura cu coeficient de repartiţie a consumului de apă înregistrat de apometrul de branşament că planificarea citirilor în aceeaşi zi pentru apometrul de branşament şi apometrele din apartamente aferente perioadei 7-11 august este următoarea:

 

Municipiul Călăraşi

 

Data citirii Zona blocuri B, C, D, E, F

07.08.2017 B22, B23, B24, C5, C6, C7, C8, D7, E4, E12 (A, B, C, F), F1(A, B)

08.08.2017 AGNZ, B2, B25, B26, C9, C10, C11, C13, D2, E5, E17, F1(C, D, E)

09.08.2017 B27, B28, D8, E23, E24, E18, F5

10.08.2017 B33, D9, D31, D32, E6(A, B, C), E10, E21(A, B, C, D, E), F6

11.08.2017 D22, E6(D, E, F), E21(F), E22

 

Data citirii Zona blocuri G, H, K, L, I

07.08.2017 G7, H20, K5(A, B, C), K6( E), L36, I6, I7

08.08.2017 H7, H24, K6(A, B, C, D), L37, I1, I18, I19

09.08.2017 H8, H9, H22, K7(A, B, C, D), K16(A, B, C, D), L38, I20, I37

10.08.2017 K7(E, F, G, I), K16(E, F, G), L33, L34, L39, L44, L46, L47, I21

11.08.2017 ANL1, H10, H11, H21, K10, K13, K18, K19, L17, L18, L40, L48, I36

 

Data citirii Zona blocuri M, N, J

07.08.2017 M2(A, B, C), M10, M17(A, B, C), J7(C, D, E, F), J46, J49, J50, J54

08.08.2017 M2(D, E, F), M17(D, E, F)

09.08.2017 M18, M19(TR1, TR2, TR3), M20

10.08.2017 N36, J46, J47

11.08.2017 N34, J48

 

Notă: Rugăm insistent ca locatarii să fie prezenţi la domiciliu începând cu ora 1630, să permită accesul în vederea efectuării citirii repartitoarelor (apometrelor) din apartamente şi să-şi delege un reprezentant pentru fiecare scara de bloc, pentru a participa la citirea apometrului de scară.

Întâlnirea polițiștilor cu reprezentanții școlilor de șoferi

Inspectoratului de Poliţie Judeţean Călăraşi continuă acțiunile pentru prevenirea producerii de evenimente rutiere și creșterea gradului de siguranță a participanților la trafic.

Demersurile inițiate de polițiștii rutieri pentru consolidarea siguranței circulației rutiere au continuat cu organizarea unei întâlniri, la sfârșitul săptămânii trecute, cu reprezentanții școlilor de șoferi din municipiul Călărași.

La ședința convocată de polițiștii Biroului Rutier Călărași au participat instructori auto și reprezentanți ai școlilor de șoferi, tema discuțiilor fiind respectarea traseelor de instruire practică și a intervalelor orare astfel încât să se evite aglomerările în trafic pe străzile principale din municipiul Călărași.

Pentru consolidarea gradului de siguranță rutieră, poliţiştii recomandă conducătorilor auto să manifeste respect și toleranță față de toți participanții la trafic, să respecte semnificația indicatoarelor rutiere și să acorde prioritate tuturor celor în drept!

Valoarea sprijinului financiar pentru persoane cu dizabilități va fi majorată începând cu 1 ianuarie 2018

Valoarea sprijinului financiar pentru persoane cu dizabilități va fi majorată semnificativ, începând cu 1 ianuarie 2018, stabilește o Ordonanță de Urgență adoptată de Guvern în ședința de astăzi, la propunerea Ministerului Muncii și Justiției Sociale.

Actul normativ modifică Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, astfel încât integrarea în societate a acestei categorii de persoane să aibă loc în mod real, inclusiv prin creșterea ponderii în rândul salariaților, în acord cu prevederile Strategiei naționale 'O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități'.

Una dintre cele mai importante modificări cuprinse în Ordonanța de urgență se referă la modalitatea de actualizare a cuantumului drepturilor acordate persoanelor cu handicap, respectiv prin raportare la Indicatorul Social de Referință (ISR), stabilit în baza Legii nr 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă și actualizat periodic de guvern. Anterior, aceste drepturi erau raportate la Indicele Pretului de Comsum (IPC).

Majorarea valorii sprijinului financiar acordat persoanelor cu handicap în raport cu ISR va avea loc în două etape: prima — începând cu 1 ianuarie 2018, iar cea de-a doua — de la 1 iulie 2018, astfel:

Începând cu 1 ianuarie 2018, vor crește:

a) indemnizația lunară, indiferent de venituri, care va reprezenta:

* 65% din ISR pentru adultul cu handicap grav;

* 50% din ISR, pentru adultul cu handicap accentuat;

b) bugetul personal complementar lunar, indiferent de venituri, care va reprezenta:

* 25% din ISR, pentru adultul cu handicap grav;

* 20% din ISR, pentru adultul cu handicap accentuat;

* 10% din ISR, pentru adultul cu handicap mediu;

c) prestația socială, pe perioada în care părintele sau persoana desemnată are în îngrijire, supraveghere și întreținere copil cu handicap, reprezentând:

* 50% din ISR, în cazul copilului cu handicap grav;

* 30% din ISR, în cazul copilului cu handicap accentuat;

* 10% din ISR, în cazul copilului cu handicap mediu.

Începând cu 1 iulie 2018 vor crește:

a) indemnizația lunară, indiferent de venituri, reprezentând:

* 70% din ISR pentru adultul cu handicap grav;

* 53% din ISR, pentru adultul cu handicap accentuat.

b) bugetul personal complementar lunar, indiferent de venituri, reprezentând:

* 30% din ISR;

* 22% din ISR;

* 12% din ISR, pentru adultul cu handicap mediu;

c) prestația socială, pe perioada în care părintele sau persoana desemnată are în îngrijire, supraveghere și întreținere copil cu handicap, reprezentând:

* 60% din ISR, în cazul copilului cu handicap grav;

* 35% din ISR, în cazul copilului cu handicap accentuat;

* 12% din ISR, în cazul copilului cu handicap mediu.

Copiii cu dizabilități vor beneficia de creșterea sprijinului financiar după cum urmează: din luna ianuarie 2018, 135% pentru gradul grav, pentru gradul accentuat 89%, în timp ce pentru gradul mediu majorarea va fi 28%. Din luna iulie 2018, se va aplica o nouă majorare în cazul copiilor cu dizabilități, în cuantum de 20% pentru gradul grav, 16% pentru gradul accentuat și 20% pentru gradul mediu.

O altă noutate a actului normativ o constituie obligația instituțiilor publice cu peste 50 de salariați de a organiza concursuri dedicate angajării persoanelor cu dizabilități.

Măsura decisă astăzi de guvern este cuprinsă în Programul de guvernare 2017-2020 și, în același timp, transpune în practică principiile Convenției ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilități, adoptată la New York în 2006 și ratificată de România prin Legea nr. 221/2010.

Biroul de presă al Guvernului

Free Joomla templates by Ltheme
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.