Recomandările ANSVSA pentru consumatori în perioada Sărbătorilor de iarnă

Recomandările ANSVSA pentru consumatori în perioada Sărbătorilor de iarnă

Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) recomandă cetăţenilor să cumpere produse alimentare numai din unităţi sau spaţii autorizate/înregistrate sanitar veterinar. Astfel, vor avea certitudinea că atât carnea, cât şi alte produse de origine animală sau non-animală au fost supuse controlului sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor şi nu constituie un pericol pentru sănătatea publică.

După cumpărare, în cel mai scurt timp posibil, alimentele de origine animală se introduc în frigider unde se păstrează conform indicaţiilor de pe etichetă.

Sacrificarea porcului din gospodărie şi consumarea acestuia în familie, fără controlul sanitar veterinar al stării de sănătate a animalului şi a salubrităţii cărnii obţinute, poate avea consecinţe grave.

Porcul crescut în gospodărie, carnea şi produsele din carne provenite de la acesta sunt interzise a fi comercializate!

De asemenea, este interzisă comercializarea porcilor, cărnii şi produselor din carne provenite din zonele de restricţie, ca urmare a evoluţiei virusului Pestei Porcine Africane (PPA).

Solicitaţi vizita medicului veterinar înainte de sacrificarea porcului, pentru a:

- verifica starea de sănătate a animalului înainte de sacrificare;

- da sfaturi utile privind probele ce trebuie luate la sacrificare şi analizele ce trebuie făcute pentru a nu vă pune sănătatea în pericol;

- asoma porcul înaintea sacrificării, pentru a scuti animalul de suferinţă şi a respecta cerinţele de bunăstare a animalelor.

Deţinătorul animalelor are obligaţia de a preda medicului veterinar de liberă practică împuternicit crotaliile auriculare ale animalelor sacrificate, în termen de maxim 7 zile de la sacrificare, pentru actualizarea Bazei Naţionale de Date (BND).

Nu consumaţi carnea şi nu o preparaţi, până nu obţineţi de la medicul veterinar rezultatul examinării pentru Trichinella spp., cu rezultat negativ. Recomandarea este valabilă şi pentru carnea obţinută de la porcii mistreţi.

În situaţia în care medicul veterinar constată că porcul dumneavoastră este bolnav, nu riscaţi sacrificarea şi consumul cărnii. Veţi fi despăgubit de stat la valoarea de piaţă a animalului, numai dacă acesta este identificat şi înregistrat.

Examinarea cărnii provenite de la porcii sacrificaţi în vederea examinării pentru Trichinella spp. este obligatorie şi se efectuează pe probe provenite atât de la porcii identificaţi şi introduşi în BND, cât şi de la porci neidentificaţi, care nu figurează în BND.

Probele se recoltează din limbă, musculatura intercostală, pilierii diafragmatici, muşchii maseteri, muşchii abdominali, partea musculară a diafragmei situate în apropierea costelor sau a sternului (de dimensiunea unei nuci).

Costul unui examen trichineloscopic este între 22 de lei +TVA şi 81 de lei + TVA (digestie artificială).

La nivelul Direcţiilor Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) judeţene şi Circumscripţiilor Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Oficiale Teritoriale (CSVSAO) vor fi afişate informaţii utile consumatorilor, dar şi locaţiile în care poate fi efectuat examenul pentru identificarea Trichinella spp. în carnea de porc.

Comercializarea cărnii de porc neexpertizată sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor se sancţionează cu amenzi cuprinse între 20.000 şi 40.000 de lei.

Este interzisă introducerea cărnii şi a produselor din carne (toate speciile: porc, oaie, vită, pasăre, etc.) dintr-o ţară terţă în Uniunea Europeană, respectiv în România, prin bagajele personale ale călătorilor. Interdicţia se aplică şi în sens invers, din România într-un stat membru sau ţară terţă.

În cazul în care cetăţenii doresc să achiziţioneze produse alimentare care se comercializează în cadrul unor târguri organizate în această perioadă, sau din pieţe, trebuie să fie atenţi la câteva aspecte:

- existenţa şi funcţionarea vitrinelor frigorifice în care sunt expuse alimentele de origine animală;

- integritatea ambalajelor, care trebuie să asigure protecţie pe timpul transportului, depozitării şi comercializării;

- etichetarea produselor alimentare, cu date referitoare la tipul produsului, originea acestuia, condiţiile de păstrare, data obţinerii după caz, termenul de valabilitate etc.

- comercializarea brânzeturilor trebuie să se facă în ambalaje de unică folosinţă (pungi din plastic sau hârtie cerată de uz alimentar) şi să ofere consumatorului date privind identitatea producătorului, sortimentul de produs, data obţinerii, înscrise pe o etichetă ataşată pe ambalaj‚ cutia de plastic sau putina pentru brânzeturi.

Este recomandat ca ouăle şi alte produse alimentare care se consumă în mod tradiţional în această perioadă, cum sunt: cozonacii, prăjiturile, legumele de sezon etc. să fie achiziţionate din spaţii amenajate,autorizate/înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, aflate sub controlul personalului de specialitate.

De asemenea, înainte de achiziţionarea alimentelor de origine animală din locuri specializate în acest sens, asiguraţi-vă că vânzătorul este echipat corespunzător, iar manipularea alimentelor neambalate o realizează cu mâinile acoperite de mănuşi curate sau de unică folosinţă.

Având în vedere intensificarea comerţului on-line în această perioadă, cu alimente de toate tipurile, cum ar fi produse alimentare proaspete, refrigerate, congelate, preparate, uneori împreuna cu produse nealimentare, recomandăm consumatorilor să urmărească cu atenţie sporită, atunci când cumpără produse alimentare prin comerţul on-line, cerinţele privind comanda, livrarea şi transportul, data expedierii alimentelor (în special pentru produsele alimentare uşor alterabile), precum şi respectarea condiţiilor prescrise de păstrare şi consum ale acestora.

Medicii veterinari din cadrul DSVSA judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi cei de la nivelul circumscripţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor oficiale (CSVSAO) de la nivelul pieţelor agroalimentare vin în sprijinul consumatorilor prin asigurarea unui program prelungit de lucru în perioadele 29.11.2022 - 24.12.2022 şi 27.12.2022 - 30.12.2022, inclusiv în zilele de sâmbătă şi duminică.

Programul de lucru al personalului de specialitate va fi afişat pe site-ul DSVSA judeţene şi la punctele de lucru, incluzând numele medicului veterinar responsabil şi numerele de telefon la care consumatorii pot sesiza orice aspect privind nerespectarea normelor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.

Numărul de telefon al "Call Center"-ului A.N.S.V.S.A. este 0800 826 787 şi poate fi apelat gratuit de către cetăţeni, din orice reţea de telefonie, pentru a sesiza nereguli în domeniul siguranţei alimentelor.

Legislația privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor a fost modificată și completată de Guvern

Legislația privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor a fost modificată și completată de Guvern

Legislația privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor a fost modificată și completată de Guvern, pentru repartizarea echitabilă a responsabilităților de îngrijire a copilului între părinți.

Guvernul a adus o serie de modificări legislației privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, care vizează repartizarea echitabilă a responsabilităților de îngrijire a copilului între bărbați și femei, asigurarea unui echilibru între viața profesională și cea privată a acestora și creșterea posibilității ca părintele care nu a solicitat inițial concediu pentru creșterea copilului să își exercite acest drept.

Ordonanța de urgență aprobată de Executiv transpune integral în legislația națională Directiva (UE) 2019/1158 privind echilibrul dintre viața profesională și cea privată a părinților și îngrijitorilor și de abrogare a Directivei 2010/18/UE. Aceasta introduce, la nivelul Uniunii Europene, standarde minime privind concediul de paternitate, concediul pentru creșterea copilului și concediul îngrijitorilor.

Principalele modificări și completări aduse OUG nr. 111/2010 de noul act normativ:

- extinderea perioadei netransferabile de concediu pentru creșterea copilului în cazul părintelui care nu a solicitat inițial acest drept, de la cel puțin 1 lună la cel puțin 2 luni din perioada totală a concediului, dacă ambii părinți îndeplinesc condițiile legale;

- majorarea nivelului de venituri supuse impozitului ce poate fi obținut de părinte în decursul unui an calendaristic, în perioada concediului pentru creșterea copilului, de la 5 la 8 indemnizații pentru creșterea copilului (ICC) în cuantum minim, respectiv de la 6.500 lei la 10.512 lei;

- recalcularea cuantumului ICC în cazul obținerii unor venituri suplimentare, în perioada până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, din hotărâri judecătorești/adeverințe sau acte de rectificare a veniturilor;

- suspendarea sau încetarea plății ICC în cazul în care certificatul de încadrare în grad de handicap expiră în perioada concediului de creștere a copilului;

- introducerea unei perioade de preaviz de cel puțin 10 zile pe care lucrătorul o acordă angajatorului atunci când își exercită dreptul la concediu și ICC, înainte de finalizarea concediului de maternitate sau înainte de data estimată de începere a concediului pentru creșterea copilului, printr-o cerere, pe suport de hârtie sau electronic, în care precizează perioada preconizată a concediului pentru creșterea copilului;

- menținerea, până la sfârșitul concediului de creștere a copilului, a condițiilor de încadrare și a drepturilor salariale avute la începutul concediului sau dobândite pe parcurs;

- introducerea concediului și a indemnizației de acomodare, acordate părinților adoptatori, ca perioadă asimilată pentru dobândirea dreptului la concediu pentru creșterea copilului și la ICC.

Ordonanța de urgență mai prevede ca, în cazul persoanelor care realizează, în aceeași lună, venituri atât în țară, cât și în statele UE care aplică Regulamentul nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de

securitate socială, dar fără suprapunerea perioadelor de activitate, să se ia în calcul, la acordarea dreptului la concediu pentru creșterea copilului și ICC, sumele obținute în ambele țări.

De asemenea, s-a decis suplimentarea cu 50% a indemnizației lunare pentru copiii născuți din sarcini gemelare, de tripleți sau multipleți, începând cu al doilea copil ( deci 50% în plus la indemnizația mamei pentru fiecare copil). Aceeași măsură se va aplica și pentru sarcinile suprapuse, respectiv pentru mamele care nasc în perioada concediului de îngrijire copil.

Sumele nu pot fi mai mici decât 1314 lei (valoare fixă pe care o primesc în prezent mamele de gemeni, tripleti, si cu sarcini suprapuse, suma obtinuta ca rezultat al inmultirii cu 2,5 a valorii ISR - indicatorul social de referinta, care în 2022 are valoare de 525,5 lei. Deci 2.5 ISR egal 1314 lei.

Noile reglementări se aplică de la 1 ianuarie 2023. Excepție fac reglementările privind majorarea de la o lună la două luni a perioadei de netransferabilitate între părinți, care se aplică atât pentru cererile depuse începând cu 1 ianuarie 2023, cât și pentru cele depuse anterior și nesoluționate până la această dată.

Anunţ public privind decizia etapei de încadrare

Anunţ public privind decizia etapei de încadrare

AGROCRISTI SRL, titular al proiectului „MODERNIZARE ŞI EXTINDERE A ACTIVITĂŢII LA SC AGROCRISTI SRL”, anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare de către APM Călăraşi, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra pentru proiectul „MODERNIZARE ŞI EXTINDERE A ACTIVITĂŢII LA SC AGROCRISTI SRL”, propus a fi amplasat în judeţul Călăraşi, comuna Ştefan Vodă.

1. Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul APM Călăraşi, Şoseaua Chiciului, nr. 2 jud. Călăraşi, în zilele de luni – vineri, între orele 10.00 – 14.00, precum şi la următoarea adresă de internet: www.apmcl.anpm.ro

Publicul interesat poate înainta comentarii / observaţii la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10 zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a autorităţii competente pentru protecţia mediului.

2. Publicul interesat poate depune propuneri în ceea ce priveşte conţinutul raportului privind impactul asupra mediului la sediul autorităţii competente pentru protecţia mediului, în termen de 10 zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a APM Călăraşi.

Roseți | Protocol de colaborare între MMSS și Primărie în vederea implementării proiectului „HUB de Servicii MMSS - SII MMSS”

Roseți | Protocol de colaborare între MMSS și Primărie în vederea implementării proiectului „HUB de Servicii MMSS - SII MMSS”

Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local din 18 noiembrie a figurat și Proiectul de hotărâre privind aprobarea încheierii unui protocol de colaborare între Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și Comuna Roseți, județul Călărași având ca obiect asigurarea colaborării interinstituționale pentru implementarea proiectului „HUB de Servicii MMSS - SII MMSS” Cod MySmis 130963, adoptat de către aleșii locali.

Potrivit protocolului, Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS) va pune la dispoziția Unității Administrativ Teritoriale comuna Roseți următoarele echipamente: imprimantă multifuncțională, calculator, tabletă, precum și documentația tehnică, instalarea și configurarea echipamentelor hardware, integrarea componentelor și operaționalizarea infrastructurii instalate.

Perioada de derulare a protocolului de colaborare este de la data semnării prezentului protocol de către ambele părți, până la data finalizării perioadei de sustenabilitate a proiectului, respectiv decembrie 2028.

Reprezentanții Primăriei Roseți în derularea acestui proiect sunt consilier, Culea Mariana și referent, Alboiu Nicolae, desemnați să primească în folosință pachetul de echipamente prin proiectul „HUB de Servicii MMSS - SII MMSS” Cod MySmis 130963 și totodată să fie instruiți în administrarea și utilizarea modulelor din sistemul informatic creat și dezvoltat prin proiect.

 

”HUB DE SERVICII MMPS – SII MMPS” cod MySmis 130963

Ministerul Muncii și Protecției Sociale, în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, implementează proiectul ”HUB de servicii MMPS-SII MMPS”, cod MySmis 130963, cu finanțare din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, în cadrul Programul Operațional Competivitate 2014-2020, Axa Prioritară 2 – Tehnologia Informației și Comunicației (TIC) pentru o economie digitală competitivă, Obiectiv specific 2.3 Consolidarea aplicațiilor TIC pentru guvernare electronică, e‐learning, Acțiunea 2.3.1. Consolidarea și asigurarea interoperabilității sistemelor informatice dedicate serviciilor de e‐guvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viața cetățenilor și întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental și a comunicării media sociale, a Open Data şi Big Data.

Scopul proiectului: este realizarea infrastructurii specifice - sistem informatic integrat, necesar pentru integrarea, corelarea și managementul optim al tuturor informațiilor din domeniile de activitate specifice MMPS, astfel încât interacțiunea cetățeanului, atât cu MMPS direct cât și cu instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS, să se poată realiza în mediul on-line printr-un singur punct de contact – portalul MMPS.

Obiectivele specifice ale proiectului:

Furnizarea de servicii electronice prin crearea facilității de depunere on-line a cererilor de beneficii de asistență socială și servicii sociale prin intermediul unui singur punct de contact cu cetățeanul – portalul MMPS, modulul e-Asistență Socială, și de posibilitate de consultare on-line a dosarelor de către orice cetățean sau întreprindere, constituirea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale și implicit optimizarea și modernizarea activității specialiștilor prin implementarea unui modul de management de caz.

Crearea unui instrument informatic de verificări încrucișate care să asigure mecanisme de prevenție, de semnalare automată a suspiciunii de fraudă și care să furnizeze date corecte pus la dispoziția celor care gestionează fondurile publice.

Asigurarea interoperabilității sistemelor informatice în plan intern (între departamentele MMPS și instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS), național (între MMPS și instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS și alte instituții centrale și locale) și european (cu sisteme omoloage de la nivel European, cu Registrele Europene)

Rezultate așteptate:

Un sistem informatic integrat, necesar pentru integrarea, corelarea și managementul optim al tuturor informațiilor din domeniile de activitate specifice MMPS corelate cu evenimentele de viață specifice, astfel încât interacțiunea cetățeanului, atât cu MMPS direct cât si cu instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS, să se poată realiza în mediul online printr-un singur punct de contact – portalul MMPS.

Bugetul total al proiectului: 133.136.679,70 lei din care 20.613.613,22 lei, co-finanțarea eligibilă.

Roseți | A fost aprobată implementarea Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru elevii Școlii Gimnaziale Iancu Rosetti

Roseți | A fost aprobată implementarea Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru elevii Școlii Gimnaziale Iancu Rosetti

Pe 18 noiembrie, în cadrul unei ședințe a Consiliului Local a fost adoptat Proiectul de hotărâre privind aprobarea implementării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii și elevii din 450 de unități de învățământ preuniversitar de stat, la nivelul Școlii Gimnaziale Iancu Rosetti din comuna Roseți, județul Călărași.

“Suportul alimentar constă în acordarea unui pachet alimentar, în limita unei valori zilnice de 15 lei / beneficiar, inclusiv T.V.A., care va fi păstrat până la servire în spațiu special amenajat din incinta școlii în care să existe condiții adecvate de manipulare și depozitare la temperaturi adecvate, monitorizate și controlate.

Distribuirea pachetului alimentar către elevii se va face dimineața, între orele 09.45-10.00 și respectiv după-amiaza, între orele 13.45 – 14.00.”, se arată în cuprinsul Proiectului de hotărâre.

 

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 1048 din 28 octombrie 2022 a fost publicată Ordonanța de urgență nr. 145/2022 pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2022 privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii și elevii din 350 de unități de învățământ preuniversitar de stat.

În anul școlar 2022-2023, pe perioada desfășurării cursurilor, preșcolarii și elevii din 450 de unități de învățământ preuniversitar de stat vor primi gratuit un suport alimentar constând într-o masă caldă sau un pachet alimentar, în limita sumei de 15 lei/zi/beneficiar.

Totodată, s-a decis majorarea de la 350 la 450 a numărului de unități școlare în care se aplică acest program.

Programul-pilot se desfășoară în unități de învățământ aflate în medii defavorizate geografic, economic și social și contribuie la reducerea abandonului școlar. Finanțarea implementării acestui proiect guvernamental se face din bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale, cărora li se alocă fonduri de la nivel central, astfel: în anul 2022 suma de 147 milioane de lei, iar în 2023 – suma de 266,51 milioane de lei.

Free Joomla templates by Ltheme
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.