De la 1 ianuarie 2018, salariul minim brut pe ţară creşte la 1900 lei

Salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată va creşte de la 1.450 de lei la 1.900 de lei lunar, începând cu 1 ianuarie 2018, în această sumă nefiind incluse sporuri şi alte adaosuri, conform unei Hotărâri de Guvern publicată în Monitorul Oficial din 29 noiembrie 2017.

Salariul de bază minim brut pe ţară "se stabileşte la 1.900 de lei lunar, pentru un program complet de lucru de 166,66 ore, în medie, pe lună, în anul 2018, reprezentând 11,40 lei/oră", se menţionează în document.

Majorarea salariului minim brut de la 1.450 de lei la 1.900 de lei reprezintă o creştere de 31,03% faţă de anul 2017 şi este influenţată de transferul contribuţiilor de la angajator la angajat, care reprezintă 22,75%.

Aplicarea acestei măsuri va avea un impact asupra Produsului Intern Brut real de 0,6 puncte procentuale prin stimularea ocupării, creşterea puterii de cumpărare a salariaţilor şi reducerea muncii la negru, menţiona sursa citată.

Sursa www.agerpres.ro

150 locuri de muncă în domeniul agricol (recoltare, ambalare fructe) în Spania prin intermediul Reţelei EURES

Grupul de firme Queralt din regiunea Lleida, Spania care oferă cele 150 locuri de muncă în agricultură este compus din mai multe ferme dedicate producerii și comercializării fructelor.

Descriere loc de muncă: muncitorii vor lucra în câmp: cules fructe, curățat pomi; în fabrică: aranjarea fructelor în lăzi și caserole;

Cerințe: sunt oferite 150 locuri de muncă după cum urmează: 100 - femei pentru munca în câmp și ambalat în depozit; 50 - bărbați pentru munca în câmp, din care: 1 șofer autobuz pentru transportul muncitorilor la locul de muncă (categoria D + atestat); 2 șoferi camion pentru transportul fructelor din câmp la depozit (categoria C + E și atestat) și 2 tractoriști;

Limba straină: nu se solicită

Salariu: 6,25 euro brut/oră (pentru lucrul în câmp); 5,96 euro brut/oră (pentru lucrul în fabrică)

Beneficii și alte condiții: transportul dus-întors Spania îl plătește muncitorul. Pentru locuință (utilități) și alte cheltuieli se reține 10% din salariu în primul an și în al doilea an 5% din salariu. Locuințele au zonă comună de spălătorie și bucătării. Familia va locui în camere separate. Se primește set complet de lenjerie de pat și echipament de protecție individual (în cazul pierderii acestuia, se plătește). Contractul de muncă se semnează în Spania (după înscrierea în sistemul de securitate socială-obținere NIE).

Durată contract: aprilie - septembrie 2018 cu posibilitate de prelungire până în luna noiembrie

Mod de aplicare: persoanele cu domiciliul în județul Călărași, care corespund cerințelor posturilor oferite, trebuie să se adreseze consilierului EURES din cadrul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Călărași, pentru a fi înregistrate în baza de date pentru munca în străinătate. Înscrierea în baza de date pentru munca în străinatate se realizează pe baza următoarelor documente: cererea tip (se completează la sediul agenției), copie act identitate, CV, copie act studii, adeverință medicală "apt pentru muncă", cazier judiciar.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor este 31.03.2018.

Data și locația bursei se va comunica la o dată ulterioară.

Compartimentul  Comunicare, Secretariatul Consiliului Consultativ și EURES            

Guvern: Schemă de ajutor de minimis pentru firmele cu angajaţi din domeniul IT, cercetare-dezvoltare, persoane cu dizabilități și sezonieri

În conformitate cu legislația în domeniul ajutorului de stat, Guvernul a aprobat astăzi, prin Memorandum, declanșarea procedurilor necesare pentru instituirea unei scheme de ajutor de minimis pentrun pentru întreprinderile cu angajați ce beneficiază de scutiri la plata impozitului pe venit, conform art. 60 din Codul fiscal, astfel încât să se mențină acest statut fiscal special, iar salariile nete pentru salariații din această categorie să nu fie diminuate în contextul transferului contribuțiilor aferente angajatorului către angajat, începând cu 1 ianuarie 2018.

Ulterior aprobării acestui memorandum, se va elabora și aproba schema de ajutor de minimis prin hotărâre de Guvern care va cuprinde și procedurile necesare de accesare a acestui tip de ajutoare de minimis de către întreprinderile care au angajați din domeniul IT (programatori), cercetare-dezvoltare, persoane fizice cu handicap grav sau accentuat și angajați sezonieri.

 

 

Principalele caracteristici ale schemei de ajutor de minimis

Perioada de valabilitate a schemei de ajutor de minimis, în care se vor emite decizii de aprobare a cererilor pentru finanțare și vor fi efectuate plățile, va fi 2018-2020, iar numărul total estimat de beneficiari pe întreaga durată de valabilitate este de 8.760 de întreprinderi, cu o medie anuală de 2.920 de beneficiari.

Ajutorul de minimis urmează să fie acordat sub formă de sume nerambursabile, alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice, în baza unor decizii de aprobare a cererilor de finanțare. Bugetul total prevăzut pentru acordarea acestui ajutor de minimis este de 300 milioane lei, sumă repartizată în mod egal pentru cei trei ani calendaristici ai perioadei de valabilitate a schemei de ajutor.

Beneficiarii măsurii de finanțare trebuie să îndeplinească cumulativ mai multe criterii, inclusiv cel de a avea angajați în baza unor contracte de muncă cu normă întreagă valabile în luna decembrie 2017, care beneficiază de scutiri în baza art. 60 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

 

Informații suplimentare:

În conformitate cu prevederile reglementate prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 79/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, începând cu 1 ianuarie 2018, contribuția de asigurări sociale și contribuția de asigurări sociale de sănătate sunt transferate din sarcina angajatorului în sarcina angajatului, fiind datorate de acesta în cotă de 25%, respectiv 10%. În sarcina angajatorului rămâne ca obligație din perspectiva celor două contribuții sociale doar contribuția de asigurări sociale datorată pentru condiții deosebite de muncă sau pentru condiții speciale de muncă, astfel cum sunt prevăzute de lege.

În acest cadru legal, cheltuielile angajatorului reprezentând contribuția de asigurări sociale și contribuția de asigurări sociale datorate până la 31 decembrie 2017 ar trebui să se transfere, în procent de 20%, în costurile salariale ale angajatorului aferente angajatului. Pentru menținerea efectului neutru din punct de vedere fiscal, la nivelul angajatului, s-a redus concomitent și cota de impozit pe venit, de la 16% la 10%.

În aceste condiții, angajații scutiți de la plata impozitului pe venit, conform art. 60 din Codul fiscal, care nu beneficiază de efectele reducerii cotei de impozit, sunt într-o situație specială, fiind necesară o majorare suplimentară a cheltuielilor angajatorului pentru a putea fi menținut nivelul veniturilor primite de categoriile de angajați menționate.

Contact:

Biroul de presă al Guvernului Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Plata obligațiilor fiscale în cont unic la Trezorerie, amânată cu șase luni

Plata în același cont unic a contribuțiilor sociale, precum și a impozitului pe profit/venit/dividende, impozitului pe veniturile microîntreprinderilor sau impozitul specific unor activități va intra în vigoare începând cu 1 iulie 2018. Guvernul a aprobat astăzi o ordonanță de urgență care prelungește cu șase luni termenul de intrare în vigoare a normei privind efectuarea plății obligațiilor fiscale administrate de organul fiscal central într-un singur cont unic, respectiv de la 1 ianuarie 2018 la 1 iulie 2018.

Astfel, până la 1 iulie 2018, vor putea fi utilizate cele două conturi unice valabile până la 31 decembrie 2017.

Măsura are scopul să protejeze contribuabilii de bună-credință, care vor evita astfel riscul depunerii de cereri pentru corectarea erorilor din documentele de plată sau de calculare a obligațiilor fiscale accesorii în cazul nevalabilității plății.

Amânarea termenului de aplicare s-a stabilit având în vedere modificările legislative recent adoptate în domeniul fiscal, care implică din partea contribuabililor conformarea la noile cerințe de raportare și îndeplinire a obligațiilor declarative și de plată.

În prezent, în unul dintre cele două conturi de la Trezorerie, sunt achitate impozitul pe profit/venit/dividende, impozitul pe veniturile microîntreprinderilor sau impozitul specific unor activități, iar în celălalt sunt plătite contribuțiile la pensie, sănătate și șomaj.

Biroul de presă al Guvernului

ANAF va modifica, din oficiu, vectorul fiscal al angajatorilor

Pentru a veni în sprijinul contribuabililor și pentru a evita aglomerația la ghișee, având în vedere termenul scurt de depunere a declarației de mențiuni, modificarea vectorului fiscal pentru persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora va fi realizată de către adminstrațiile fiscale centrale competente, prin înscrierea contribuției asiguratorie pentru muncă.

Ordinul președintelui ANAF care reglementează aceasta situație a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 1027/27.12.2017.

Reamintim că, începând cu 01.01.2018, contribuțiile sociale obligatorii sunt:

contribuția de asigurări sociale datorată de către persoanele fizice care obțin venituri din salarii sau asimilate salariilor, iar în cazul persoanelor fizice și juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, numai pentru condiții deosebite de muncă sau pentru condiții speciale de muncă, după caz;

contribuția de asigurări sociale de sănătate, datorată de către persoanele fizice care obțin venituri din salarii sau asimilate salariilor;

contribuția asiguratorie pentru muncă datorată de către persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora.

Serviciul comunicare, relații publice și mass media

APIA / 385,4 milioane euro pentru plata regulară aferentă Campaniei 2017

agroinfo

 

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că a autorizat la plată suma totală de 385,4 milioane euro, reprezentând plata regulară aferentă Campaniei 2017, pentru un număr de 576.220 fermieri care au depus Cerere unică de plată.

Din Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA) s-au plătit 361,2 milioane euro, iar diferența de 24,2 milioane euro din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) și cofinanțare de la Bugetul Național, conform tabelului de mai jos:

 

Schema/măsura de plată

Suma autorizată

(euro) 

- plata regulară -Campania 2017

 
 
 
 
Schema de plată unică pe suprafață (SAPS) 106.483.704,11  
Schema de plată redistributivă 12.388.115,87  

Schema de plată pentru practici agricole benefice pentru climă

și mediu (plata pentru înverzire)

211.472.842,78  
Schema de plată pentru tinerii fermieri 1.701.069,32  
Sprijinul cuplat în sectorul zootehnic – ovine/caprine 8.627.575,12  
Sprijinul cuplat în sectorul zootehnic – taurine de carne 2.280.369,62  
Sprijinul cuplat în sectorul zootehnic – vaci de lapte 17.955.801,52  
Sprijinul cuplat în sectorul zootehnic - bivolițe de lapte 252.227,41  
Măsura 10 - Agromediu și climă 3.746.230,22  
Măsura 11 - Agricultura ecologică 1.488.329,36  
Măsura 13 - Plăți pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau cu alte constrângeri specifice 17.524.740,73  
Măsura 214 - Plăți de agromediu 1.473.638,18  

Reamintim că plăţile finanțate din FEGA se efectuează la cursul de schimb de 4,5993 lei pentru un euro, iar plăţile finanțate din FEADR la cursul de schimb de 4,5390 lei pentru un euro.

Facem precizarea că începând cu data de 16 octombrie și până în prezent APIA a autorizat la plată pentru Campania 2017 suma totală de 1,345 miliarde euro, reprezentând avans și plată regulară.

DIRECTOR EXECUTIV

Florin STOIA

Free Joomla templates by Ltheme
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.