De la 1 ianuarie 2018, salariul minim brut pe ţară creşte la 1900 lei

Salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată va creşte de la 1.450 de lei la 1.900 de lei lunar, începând cu 1 ianuarie 2018, în această sumă nefiind incluse sporuri şi alte adaosuri, conform unei Hotărâri de Guvern publicată în Monitorul Oficial din 29 noiembrie 2017.

Salariul de bază minim brut pe ţară "se stabileşte la 1.900 de lei lunar, pentru un program complet de lucru de 166,66 ore, în medie, pe lună, în anul 2018, reprezentând 11,40 lei/oră", se menţionează în document.

Majorarea salariului minim brut de la 1.450 de lei la 1.900 de lei reprezintă o creştere de 31,03% faţă de anul 2017 şi este influenţată de transferul contribuţiilor de la angajator la angajat, care reprezintă 22,75%.

Aplicarea acestei măsuri va avea un impact asupra Produsului Intern Brut real de 0,6 puncte procentuale prin stimularea ocupării, creşterea puterii de cumpărare a salariaţilor şi reducerea muncii la negru, menţiona sursa citată.

Sursa www.agerpres.ro

Free Joomla templates by Ltheme
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.