2.636,8 lei salariu mediu lunar/angajat pe raza Judetului Călărași

În perioada martie – aprilie 2017 Asociația InfoCons a realizat un studiu la nivelul primăriilor din Județul Călărași cu privire la alocarea bugetara aferenta cheltuielilor administrative (salarii, salubritate, energie electrica asigurari, etc.), raportate la anul 2016 și primul trimestru al anului 2017.

Ø 83,33% din primăriile din județul Călărași, au transmis informatiile solicitate

Ø 22,22% din primării au confirmat ca au accesat fonduri europene.

Cheltuieli privind personalul angajat

· La nivelul celor 45 de unitati administrativ teritoriale si-au desfasurat activitatea 1669 de angajați, pentru care a fost alocat un fond de salarii total în cuantum de 66.013.161 lei;

· 2.636,8 lei salariu mediul lunar/angajat

Din punct de vedere al numărului de angajați:

O 10 angajați cu un salariul mediu lunar/angajat în valoare de 3,547,01 lei - Primăria Comunei Luica;

O 156 salariați cu un salariul mediu lunar/angajat în valoare de 1.623,93 lei - Primăria Oltenița.

Din punct de vedere al salariul mediu lunar/angajat:

O 1.224,76 lei salariul mediu lunar/angajat pentru cei 35 de angajați la Primăria Ștefan Vodă;

O 12.751,35 lei salariul mediu lunar/angajat pentru cei 37 de salariati la Primăria Comunei Dragalina.

Cheltuielile de consum acestea au însumat 30.900.744,93 lei;

· cele mai mari costuri fiind înregistrate pentru: salubritate - 11.369.789,18; energie electrică - 9.898.556,66; combustibil - 2.655.372,97.

· cele mai mici costuri au fost pentru: asigurări bunuri mobile/imobile - 9.894; achiziție semnătură electronică - 177.609,35; abonamente la diverse publicații – 241.983,05.

Cheltuielile lunare raportate la numărul de angajați

· Din punct de vedere al cheltuielilor lunare

O 238.60 lei media lunară per angajat a fost alocată în Comuna Dorobanțu cu un numar de 43 de persoane angajate

O 5316.65 lei medie lunară per angajat a fost alocată în Călărași pentru un numar de 140 de salariați.

· Din punct de vedere al numărului de angajați:

O 10 salariati cu un raport al cheltuielor diverse raportat la numărul de salariați este în valoare de 1263.74 lei ;

O 156 de angajați, au un raport al cheltuielilor diverse raportat la numarul de salariați în valoare de 1049.77 lei.

Ø În ceea ce priveşte alocările bugetare pentru investiții, primăriile au distribuit sume cuprinse între 130.000 lei (Primăria Ciocănești) și 17.084.172 lei (Primăria Chirnogi).

Principalele investiții au fost alocate pentru:

· Reabilitarea și modernizarea drumurilor;

· Reabilitarea, modernizare și extinderea gradinițelor și școlilor;

· Reabilitare, extinderea și amenajarea sistemului de apă și canalizare.

Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piața romanească, cât și pe cea europeană si este derulat de InfoCons - Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorțiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Rezultatele complete ale studiului pot fi regăsite aici.

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație pentru Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Modificări şi completări aduse Codului fiscal prin Legea nr.177/2017 şi O.G.nr.4/2017

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Călăraşi aduce la cunoştinţa contribuabililor că, în Monitorul Oficial nr. 584 din 21 iulie 2017 a fost publicată Legea nr. 177/2017 pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Principalele prevederi ale acestui act normativ se referă la modificări ale regimului fiscal aplicabil societăţilor care au înregistrat la data de 31 decembrie 2016 cifra de afaceri între 100.000 euro şi 500.000 euro şi sunt în sfera impozitului specific unor activităţi (bar, restaurant, hotel etc.), conform Legii nr. 170/2016. În cazul acestor societăţi, dacă sunt îndeplinite şi celelalte condiţii specifice pentru o microîntreprindere prevăzute la art. 47 din Codul fiscal (referitoare la capitalul social, obiectul de activitate etc), se vor aplica regulile privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor începând cu data de 1 august 2017, acestea având obligaţia de a-şi modifica corespunzător vectorul fiscal până la data de 25 august 2017 prin depunerea declaraţiei 010.

Tot până la data de 25 august 2017 aceste societăţi vor trebui să declare şi să plătească impozitul specific (pentru activitatea de bar, restaurant, terasă, hotel, catering) aferent perioadei 1 ianuarie – 31 iulie 2017 şi, respectiv, impozitul pe profit (pentru cei care au şi alte activităţi în afara celor supuse impozitului specific). Impozitul specific aferent acestei perioade se determină prin împărţirea impozitului specific anual la 365 de zile şi înmulţirea cu numărul de zile aferent perioadei 1 ianuarie – 31 iulie 2017.

Impozitul pe profit se determină luând în considerare veniturile şi cheltuielile înregistrate în perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2017 şi se definitivează prin depunerea formularului 101, până la data de 25 august 2017.

Contribuabilii care se încadrează în prevederile menţionate anterior şi care au depus deja formularul 100 cu privire la impozitul specific, respectiv impozitul pe profit, rectifică suma declarată prin depunerea declaraţiei rectificative – formular 710, având completată cifra zero în coloana „suma datorată corectată”.

Ordonanţa Guvernului nr. 4/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal publicată în Monitorul Oficial nr. 598 din 25 iulie 2017 se referă la modificarea nivelului contribuţiilor sociale aferente contractelor de muncă cu timp parţial.

În cazul câştigului lunar brut, realizat în baza unui contract individual de muncă cu normă întreagă sau cu timp parţial, al cărui nivel este sub nivelul salariului minim brut pe ţară, venitul luat în calcul la determinarea bazei lunare de calcul al contribuţiei de asigurări sociale şi al contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorate de angajatori sau persoanele asimilate acestora, este salariul minim brut pe ţară în vigoare în luna pentru care se datorează contribuţia de asigurări sociale, corespunzător numărului zilelor lucrătoare din luna în care contractul a fost activ.

Prevederile de mai sus nu se aplică pe perioada în care salariaţii se află în una dintre următoarele situaţii:

a) sunt elevi sau studenţi, cu vârsta până la 26 de ani, aflaţi într-o formă de şcolarizare;

b) sunt ucenici, potrivit legii, în vârstă de până la 18 ani;

c) sunt persoane cu dizabilităţi cărora prin lege li se recunoaşte posibilitatea de a lucra mai puţin de 8 ore pe zi;

d) au calitatea de pensionari pentru limită de vârstă în sistemul public de pensii, cu excepţia pensionarilor pentru limită de vârstă care beneficiază de pensii de serviciu în baza unor legi speciale, precum şi a celor care cumulează pensia pentru limită de vârstă din sistemul public de pensii cu pensia stabilită în unul dintre sistemele de pensii neintegrate sistemului public de pensii;

e) realizează în cursul aceleiaşi luni venituri din salarii sau asimilate salariilor în baza a două sau mai multe contracte individuale de muncă, iar baza lunară de calcul cumulată aferentă acestora este cel puţin egală cu salariul minim brut pe ţară.

Aceste prevederi intră în vigoare la data de 1 august 2017 şi se aplică începând cu veniturile aferente lunii august 2017.

Compartimentul de Comunicare

Termen prelungit de primire a proiectelor pentru dezvoltarea fermelor mici și pentru investiții în exploatații pomicole din zona ITI Delta Dunării

agroinfoAgenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale anunță prelungirea sesiunii de primire a cererilor de finanțare aferentă submăsurii 4.1a „Investiții în exploatații pomicole” din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 pentru zona de aplicabilitate ITI Delta Dunării până la 30 septembrie 2017, ora 17.00. De asemenea, se prelungește și sesiunea pentru proiectele depuse prin submăsura 6.3 „Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici” din zona ITI Delta Dunării, până la 31 august 2017, ora 17.00.

Alocarea financiară stabilită pentru sesiunea din acest an aferentă submăsurii (sM) 4.1a ITI Delta Dunării este de 5 milioane de euro. AFIR a primit on-line pe pagina de internet, www.afir.info, până în prezent, 3 cereri de finanțare în valoare de peste 1,7 milioane de euro, prin intermediul 4.1a ITI Delta Dunării.

Fondurile alocate submăsurii 6.3 ITI Delta Dunării, pentru sesiunea anuală 2017, sunt în valoare de 5 milioane de euro. Prin intermediul acestei submăsuri, s-au primit on-line 35 de cereri de finanțare în valoare totală de 525 de mii de euro.

„Fondurile europene alocate pentru sesiunea din acest an, atât pentru fermele mici, cât și pentru investițiile aferente sectorului pomicol din zona Deltei Dunării nu au fost solicitate integral până la acest moment și, astfel, s-a decis prelungirea sesiunii de depunere a cererilor de finanțare pentru cele două domenii de investiție amintite. Am ținut cont de faptul că nu toți solicitanții au reușit să finalizeze proiectele din cauza complexității documentațiilor tehnice necesare înființării de plantații pomicole, dar și a unor situații legate de drepturile de folosință a terenurilor. Îndemn pe toți cei interesați să depună proiecte, pentru că zona Deltei Dunării merită o dezvoltare agricolă eficientă și competitivă.” a declarat directorul general al AFIR, Adrian – Ionuț CHESNOIU.

Pentru investiții în exploatații pomicole din zona ITI Delta Dunării se acordă fonduri nerambursabile în proporție de 50% până la 90%, în funcție de tipul beneficiarului și al investiției finanțate. Valoarea unui proiect poate ajunge până la 1.050.000 euro. Pragul de calitate lunar atât pentru luna august, cât și pentru septembrie este de 10 puncte.

Sprijinul acordat prin PNDR 2020 pentru dezvoltarea fermelor mici din arealul ITI Delta Dunării este 100% nerambursabil și este în valoare de 15.000 de euro pentru un proiect. Pragul de calitate lunar pentru luna august 2017 este de 15 puncte.

Depunerea cererilor de finanțare se realizează on-line pe pagina oficială a Agenției, www.afir.info pentru ambele submăsuri amintite. Toți cei interesați să depună proiecte pentru dezvoltarea fermelor mici, dar și pentru investiții în exploatații pomicole din zona ITI Delta Dunării, pot consulta gratuit Ghidul solicitantului și anexele aferente pe site-ul AFIR, la secțiunea „Investiții PNDR”.

Preluarea de către angajat a CAS și CASS datorate de angajator începând cu data de 1 ianuarie 2018

Ca urmare a solicitărilor primite din partea presei și a mediului de afaceri referitoare la clarificarea aspectelor legate de transferul obligațiilor privind CAS și CASS datorate de angajator către angajat, facem următoarele precizări:

Programul de guvernare 2017 - 2020 conține un pachet de măsuri ce vizează contribuțiile sociale obligatorii, care urmează a se implementa începând cu 1 ianuarie 2018.

Astfel, nivelul contribuțiilor sociale obligatorii urmează să se diminueze cu 4,25 puncte procentuale, respectiv de la 39,25% la 35%. De asemenea, cu aceeași dată de 1 ianuarie 2018, se are în vedere și reducerea cotei impozitului pe venit de la 16% la 10%.

Aceste contribuții vor fi datorate de către angajat, însă obligația stabilirii, reținerii și plății acestora către bugetele de asigurări sociale va reveni, în continuare, angajatorului.

În acest sens, sumele reprezentând CAS și CASS, care în prezent sunt datorate de angajator în nume propriu vor fi preluate de către angajat. Această măsură va asigura angajatului creșterea punctajului luat în calcul la stabilirea pensiei și implicit o pensie mai mare.

Măsurile nu vor implica creşterea cheltuielilor salariale pentru angajator. Totodată, având în vedere și scăderea cotei de impozit pe venit, nici venitul net al angajatului nu va fi afectat.

Sursa www.mfinante.gov.ro

70 milioane euro disponibili pentru finanțarea proiectelor de investiții în procesarea produselor agricole

agroinfoAgenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) primește, începând cu 1 august 2017, cereri pentru finanțarea proiectelor de investiții în procesarea și marketingul produselor agricole, în vederea obținerii de produse neagricole, prin intermediul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020).

Astfel, în perioada 1 august, ora 9:00 – 31 octombrie 2017, ora 16:00, solicitanții de fonduri europene nerambursabile au la dispoziție 70 milioane de euro pentru proiecte care se încadrează în aria de finanțare a Schemei GBER aferente Submăsuri 4.2 – Sprijin pentru procesarea produselor agricole.

„Această Schema este singura formă de sprijin din PNDR care oferă finanțare pentru prelucrarea produselor agricole în vederea obţinerii de produse neagricole, adică produse cu valoarea adăugată, atât de necesare dezvoltării strategice a sectorului agricol și alimentar românesc. Precizările aduse de noul Ghid în ceea ce privește tipurile de investiții finanțate fac accesarea mai facilă în această sesiune. De exemplu, Ghidul precizează că un proiect poate prevedea investiții în mai multe puncte de lucru, cu condiția ca acestea să fie situate în cadrul aceleiași regiuni. Un exemplu de debirocratizare a procesului de depunere și evaluare este eliminarea bifelor din secțiunea F a Cererii de Finanțare, unde nu se mai verifică decât semnătura și datarea Declarației pe proprie răspundere. Poate părea puțin, dar câștigul în ceea ce privește timpul și fluidizarea evaluării este foarte mare. Totodată, modificările aduse de HG 226 – inclusiv cea privind depunerea Proiectului Tehnic la momentul semnării Cererii de Finanțare, sunt aplicabile și Schemei GBER” a declarat Adrian – Ionuț CHESNOIU, Directorul General al AFIR.

Solicitanții eligibili pentru finanțare prin prezenta schemă sunt întreprinderile care realizează în mediul urban sau rural investiţii iniţiale pentru procesarea și marketingul produselor agricole, în vederea obţinerii de produse neagricole în sectoarele de activitate economica eligibile prevăzute în Anexa 4 la Ghidul Solicitantului.

Activitățile eligibile pe această linie de finanțare din domeniul industriei alimentare cuprind de exemplu fabricarea produselor de morărit, a amidonului şi a produselor din amidon, fabricarea produselor lactate, fabricarea îngheţatei şi a altor produse asemănătoare înghețatei, cum este sorbetul, fabricarea băuturilor – ca de exemplu fabricarea berii artizanale.

Depunerea proiectelor se va realiza on-line prin intermediul modului de pe portalul AFIR.

Pragul minim este de 15 puncte, iar pragurile de calitate sunt de 45 de puncte pentru luna august, 30 de puncte pentru luna septembrie și 15 puncte pentru luna octombrie.

Pentru întocmirea documentației necesare obținerii finanțării, solicitanții au la dispoziție Ghidul Solicitantului care poate fi consultat gratuit pe site-ul Agenției, www.afir.info, la secțiunea „Investiții PNDR”, în pagina dedicată respectivei submăsuri. 6

INFORMAȚII SUPLIMENTARE

Cu fondurile obținute prin GBER, întreprinderile pot realiza produse noi, cu valoare adăugată, fără a afecta însă concurenţa pe piaţă internă şi comerţul intracomunitar într-o măsură contrară interesului comun.

Ajutorul de stat acordat prin PNDR 2014-2020 în baza GBER (General Block Exemption Regulation - Regulamentului general de exceptare pe categorii) are ca scop îmbunătăţirea nivelului general de performanţă al întreprinderilor, prin creşterea competitivităţii.

Anexa I la Ordinul MADR 3433/2015, parte a documentelor necesare accesării Schemei ce poate fi găsit pe www.afir.info, detaliază sectoarele economice eligibile în cadrul Schemei, precum și codurile CAEN aferente.

Alocarea pentru sesiunea 2017 în valoare de 70.000.000 euro este împărțită astfel: 49 milioane euro pentru dezvoltarea și modernizarea unor capacități de procesare și comercializare a unor produse agricole și 21 milioane euro pentru crearea de noi unități de procesare a produselor agricole.

Intensitatea sprijinului este de până la 1 milion Euro/proiect pentru IMM, în cazul proiectelor care nu presupun investiţii care conduc la un lanț alimentar integrat.

Pentru alte întreprinderi, pentru proiectele care nu presupun investiții care conduc la un lanț alimentar integrat, valoarea sprijinului este de 1,5 milioane Euro/proiect.

Pentru forme asociative precum și pentru investițiile care conduc la un lanț alimentar integrat (indiferent de tipul de solicitant), valoarea sprijinului se ridică la 2,5 milioane Euro/proiect.

Execuția bugetului general consolidat în perioada 1.01 - 30.06.2017

Execuția bugetului general consolidat pe primele șase luni ale anului 2017 s-a încheiat cu un deficit de 6,3 miliarde lei, respectiv 0,77% din PIB, față de deficitul de 3,9 miliarde lei, respectiv 0,51% din PIB, înregistrat la aceeași perioadă a anului 2016.

Veniturile bugetului general consolidat, în sumă de 117,2 miliarde lei, reprezentând 14,4% din PIB, au fost cu 8,2% mai mari, în termeni nominali, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

S-au înregistrat creșteri față de anul trecut la încasările din contribuțiile sociale (+16,1%), din impozitul pe salarii și venit (+11,5%) și din venituri din capital (+14,2%).

Încasările din impozite și taxe pe proprietate au scăzut cu 5,2% față de perioada similară din 2016, fiind determinată, în principal, de eliminarea de la 1 ianuarie 2017 a impozitului pe construcții speciale.

Încasările din alte impozite și taxe pe bunuri și servicii au crescut cu 62,1% față de aceeași perioadă a anului trecut, creșterea fiind determinată, în principal, de evoluția încasărilor aferente contribuției datorate pentru medicamente, precum și pentru contractele cost-volum/cost-volum-rezultat finanțate din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate.

În ceea ce privește veniturile din TVA, acestea au înregistrat o scădere cu 4,3% față de primele șase luni ale anului 2016, pe fondul reducerii, începând cu 1 ianuarie 2016, a cotei standard de TVA de la 24% la 20%, măsură care s-a reflectat în încasări începând cu luna februarie 2016. Totodată, din februarie 2017 se reflectă în încasări și efectele reducerii cotei standard de TVA de la 20% la 19%.

Încasările din accize au fost cu 7,6% mai mici comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, fiind influențate de reducerea nivelului acestora pentru unele produse energetice începând cu 1 ianuarie 2017.

Sumele de la Uniunea Europeană în contul plăților efectuate sunt în sumă de 5,6 miliarde lei, din care 5,1 miliarde lei reprezintă sume aferente proiectelor din domeniul agriculturii.

Cheltuielile bugetului general consolidat, în sumă de 123,5 miliarde lei, au crescut în termeni nominali cu 10 % față de prima jumătate a anului trecut.

Cheltuielile de personal au crescut cu 19,5% față de aceeași perioadă a anului precedent fiind determinate de majorările salariale acordate în a doua parte a anului 2016, respectiv aplicarea, începând cu luna august 2016, a prevederilor O.U.G. nr. 20/2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum și de creșterile salariale acordate in 2017, respectiv creșterea cu 15 % a salariilor din sănătate și din de la 1 ianuarie 2017, a personalului plătit din fonduri publice din instituțiile şi autoritățile publice ale administrației publice locale care beneficiază de majorarea cu 20% începând cu 1 februarie 2017, majorarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată de la 1250 lei la 1450 lei din 1 februarie 2017 și majorarea cu 50% a salariului brut şi a sporurilor pentru personalul din instituțiile publice de spectacole sau concerte începând cu 1 februarie 2017.

Cheltuielile cu bunuri şi servicii au crescut cu 0,9% față de aceeași perioadă a anului 2016.

Dobânzile sunt mai mici cu 4,2% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Subvențiile sunt în creștere cu 34,4% față de aceeași perioadă a anului trecut, creșterea majoră provenind de la subvențiile pentru sprijinirea producătorilor agricoli.

Cheltuielile cu asistența socială au crescut față de anul precedent cu 9,8%, fiind influențate, în principal, de majorarea cu 5,25% a punctului de pensie de la 1 ianuarie 2017, ajungând la 917,5 lei, precum și alte măsuri ce au fost aprobate în timpul anului 2016 care au contribuit la sporirea cheltuielilor sociale cum sunt: creșterea numărului de beneficiari de ajutor social prin excluderea alocației de stat pentru copii din veniturile familiei la stabilirea ajutorului social (VMG); majorarea indemnizației acordate adultului cu handicap vizual grav prin majorarea cu 25% a salariului net al asistentului social debutant cu studii medii din unitățile de asistență socială din sectorul bugetar, altele decât cele cu paturi, și majorarea numărului de persoane încadrate în diverse tipuri de handicap; majorarea și modificarea modalității de stabilire a indemnizației lunare pentru creșterea copilului și stimulentul de inserție; pensii de serviciu pentru grefieri, personal aeronautic, funcționari publici parlamentari, auditori ai Curții de Conturi.

Cheltuielile pentru investiții, care includ cheltuielile de capital, precum şi pe cele aferente programelor de dezvoltare finanţate din surse interne şi externe, au fost de 6,0 miliarde lei, respectiv 0,7% din PIB.

Sursa www.mfinante.gov.ro

Free Joomla templates by Ltheme