Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți se va desfăşura pe 27 octombrie în 66 de locaţii

Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți se va desfăşura pe 27 octombrie în 66 de locaţii

Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți organizată de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă se va desfăşura, în data de 27 octombrie, în 66 de locaţii la nivelul agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă.

Evenimentul se adresează tuturor persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă sau celor care doresc să se reorienteze profesional spre ocupaţii cu posibilităţi de menţinere a raportului de muncă pe termen mediu şi lung. De asemenea, se urmăreşte creşterea gradului de ocupare, prin corelarea cererii cu oferta de locuri de muncă, existând posibilitatea interacţiunii directe dintre angajator şi solicitant.

Locaţiile de desfăşurare a bursei din acest an sunt publicate la adresa https://bit.ly/46RpXHU . Numărul estimativ al locurilor de muncă oferite de agenţii economici precum şi alte detalii, vor fi publicate în timp util pe site-urile agenţiilor județene/Agenției Municipale pentru Ocuparea Forţei de Muncă- București, precum şi pe site-ul www.anofm.ro.

229 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

229 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 229 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Belgia - 77 locuri de muncă pentru: tehnician industrial automatizări; măcelar; muncitor necalificaţi în agricultură; tehnician dentar;

Austria - 72 locuri de muncă pentru: şofer de autobuz/autocar; sudor TIG pentru construcţie ţevi; constructor ţevi conform ISO; supraveghetor conducte industriale; sudor TIG/MAG pentru construcţie şi reparaţii rezervoare; maşinist, montator instalaţii, mecanic întreţinere instalaţii; montator ţevi de termoficare pentru construcţii sudor autogen; constructor panouri de control; tehnician electrician (instalator); supraveghetor construcţii şi reparaţii rezervoare; supraveghetori instalaţii electrice; supraveghetori instalaţii mecanice;

Letonia - 30 locuri de muncă pentru: sudor;

Polonia - 20 locuri de muncă pentru: reprezentant vânzări; director vânzări; montator construcţii;

Germania - 13 locuri de muncă pentru: muncitor în producţie; tehnician service; mecatronişti;

Danemarca - 12 locuri de muncă pentru: operator utilaje-excavatorist; şef echipa; instalator/ montator de ţevi şi conducte; tehnician constructor.

Estonia - 5 locuri de muncă pentru: instalator.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă Spaţiul Economic European pot consulta ofertele accesând www.anofm.ro/EURES.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă se pot adresa agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă de domiciliu sau de reşedinţă ale căror date de contact se află pe site-ul www.anofm.ro.

188 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

188 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 188 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Austria – 72 locuri de muncă pentru: Șofer de autobuz/autocar; sudor TIG pentru construcție țevi; constructor țevi conform ISO; supraveghetor conducte industriale; sudor TIG/MAG pentru construcție și reparații rezervoare; mașinist, montator instalații, mecanic întreținere instalații; montator țevi de termoficare pentru construcții sudor autogen; constructor panouri de control; tehnician electrician (instalator); supraveghetor construcții și reparații rezervoare; supraveghetori instalații electrice; supraveghetori instalații mecanice;

Belgia - 41 locuri de muncă pentru: tehnician industrial automatizări; măcelar; Muncitori necalificaţi în agricultură;

Letonia - 30 locuri de muncă pentru: sudor;

Polonia - 20 locuri de muncă pentru: reprezentant vânzări; director vânzări; montator construcţii;

Germania - 13 locuri de muncă pentru: muncitor în producţie; tehnician service; mecatronişti;

Danemarca - 12 locuri de muncă pentru: operator utilaje-excavatorist; şef echipa; instalator/ montator de ţevi şi conducte; tehnician constructor.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă Spaţiul Economic European pot consulta ofertele accesând www.anofm.ro/EURES.

Aplicarea tarifelor de primă maxime de asigurare RCA, prelungită până la finalul anului

Aplicarea tarifelor de primă maxime de asigurare RCA, prelungită până la finalul anului

Executivul a adoptat în ședința de joi, 5 octombrie 2023, actul normativ necesar prelungirii cu 3 luni, pânã la data de 31 decembrie 2023, a duratei de aplicare a tarifelor de primã maxime de asigurare RCA practicate de asigurãtori la data de 28 februarie 2023.

„În contextul în care sute de mii de șoferi rămân fără polițe la finalul anului, era vitală protejarea consumatorilor și menținerea accesibilității asigurărilor auto. Tarifele RCA pot varia semnificativ de la o companie de asigurări la alta, iar uneori aceste tarife pot deveni prohibitiv de mari pentru șoferii cu venituri mai mici. Plafonarea tarifelor asigură că RCA rămâne accesibilă pentru toți șoferii, ceea ce este esențial pentru asigurarea siguranței rutiere. Gândiți-vă că sunt aproximativ 800.000 de mașini pentru care din 8 decembrie este nevoie de asigurare nouă. Ce s-ar fi întâmplat dacă nu se lua această decizie, de aplicare a tarifelor de primã maxime de asigurare RCA practicate de asigurãtori la data de 28 februarie 2023? Aceasta cu atât mai mult în contextul în care suntem țara care este pe primul loc în topul negativ al țărilor din Uniunea Europeană cu cele mai multe accidente și cei mai mulți morți pe șosele, pe cap de locuitor”, a explicat ministrul Marcel Boloș.

Contextul eliminării riscului creșterii prețurilor

Ca urmare a ieşirii din piaţa asigurărilor RCA în ultimii doi ani a asigurătorilor cu cea mai mare cotă de piață, asigurători în portofoliul cărora se aflau cea mai mare parte a asiguraților RCA, a fost generat un dezechilibru între cerere și ofertă, fapt ce a condus la o evoluţie ascendentă a tarifelor de primă practicate de către asigurătorii RCA.

În aceste condiții, la 5 aprilie 2023 a fost emisă de către Guvernul României Hotărârea nr.298/2023 privind stabilirea tarifelor de primă maxime şi a altor măsuri aplicabile de către societăţile de asigurare care practică asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi de tramvaie.

Prin acest act normativ au fost stabilite tarifele de primă practicate pentru asigurările RCA la nivelul propriilor tarife de primă care au fost practicate de către fiecare asigurător RCA la data de 28 februarie 2023, acestea urmând a fi valabile pentru o perioadă de 6 luni, până la data de 10 octombrie 2023.

După deschiderea procedurii de faliment pentru asigurătorul RCA cu cel mai mare portofoliu de asigurări RCA din România, a fost adoptată OUG 71/2023, prin care termenele de încetare de drept a contractelor încheiate cu societatea de asigurare pentru care s-a pronunțat hotărârea de deschidere a procedurii de faliment au fost prelungite cu 90 de zile, până la data de 7 Decembrie 2023 pentru asigurări generale, respectiv 5 Februarie 2024 – pentru asigurări de garanții. După împlinirea acestor termene, polițele emise încetează de drept și, prin urmare, este necesară încheierea unor polițe noi.

Precizăm că numărul contractelor de asigurări obligatorii RCA încheiate de acesta, care mai sunt încă în vigoare, este de aproximativ 1,5 milioane de contracte, ceea ce reprezintă circa 15% din întregul parc auto la nivel național.

În condițiile în care prelungirea valabilității contractelor RCA se suprapune cu încetarea efectelor HG nr.298/2023, se estimează că până la sfârșitul anului 2023 va exista un număr ridicat de asigurați RCA care vor solicita încheierea unor noi contracte, caz în care se va manifesta continuarea situației de dezechilibru între cerere și ofertă la nivel de piață, ceea ce ar putea conduce fie la o presiune asupra primelor de asigurare RCA practicate în piața liberă fie la o scădere a gradului de cuprindere în asigurarea RCA a parcului auto național.

Astfel, prin aplicarea acestei măsuri se elimină potențialul impact negativ al creșterii prețurilor.

Recuperarea diferenței de primă

Reamintim că asigurații care au plătit integral sau în rate prima de asigurare pot denunța contractul de asigurare. Astfel, pot să o recupereze din prima achitată proporțional cu perioada neexpirată a contractului RCA, dacă nu s-au plătit sau nu se datorează despăgubiri pentru evenimente produse în perioada de valabilitate a asigurării.

Suma cuvenită reprezintă prima datorată de catre asigurătorul debitor, pentru perioada în care riscul nu a fost acoperit de acesta ca urmare a încetării contractelor de asigurare.

Salariul minim brut pe țară se majorează la 3300 lei lunar, începând cu 1 octombrie

Salariul minim brut pe țară se majorează la 3300 lei lunar, începând cu 1 octombrie

Salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se majorează la 3.300 lei lunar, începând cu 1 octombrie 2023, ceea ce reprezintă o creştere cu 10% faţă de nivelul actual de 3.000 de lei. De majorarea salariului de bază minim la 3.300 de lei vor beneficia 1.867.588 de salariaţi.

"Începând cu data de 1 octombrie 2023, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată (...) se stabileşte în bani, fără a include indemnizaţii, sporuri şi alte adaosuri, la suma de 3.300 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 165,333 ore pe lună, reprezentând 19,960 lei/oră" , se precizează în Hotărârea aprobată de Guvern în 28 septembrie, publicată în Monitorul Oficial.

Această majorare a salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată reprezintă o valoare netă a salariului de 2.079 lei, faţă de 1.898 lei, cât era până acum. Această măsura nu se aplică salariaţilor din agricultură şi industrie alimentară, pentru aceste categorii aplicându-se prevederile legale actuale.

"Măsura adoptată urmăreşte reducerea numărului angajaţilor aflaţi în risc de sărăcie şi excluziune socială şi va avea efecte pozitive la nivel social prin stimularea ocupării şi prin creşterea puterii de cumpărare a acestora", precizează Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale.

Până la finalul acestui an există şi o facilitate fiscală, respectiv o deducere de 200 de lei, aplicată salariului minim naţional, conform OUG 168/2022.

Free Joomla templates by Ltheme