AFIR / Precizări privind procedura de achiziţii pentru beneficiarii publici ai PNDR 2020

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a iniţiat demersurile pentru a permite beneficiarilor proiectelor de utilitate publică (infrastructură de bază şi de acces din mediul rural), finanţate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 - 2020, achiziţionarea serviciilor de proiectare şi de execuţie lucrări în cadrul unei singure proceduri, procedură numită şi 'licitaţie la pachet'.

AFIR, în colaborare cu Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), va armoniza în scurt timp procedura internă de lucru si va pune la dipoziţie fisele de date model specifice care vor putea fi utilizate de beneficiarii publici în cadrul viitoarelor proceduri de achiziţii.

'Întâlnirile de lucru pe care le-am avut până în acest moment cu beneficiarii noştri ne-au permis să colectăm sugestii pe care le putem folosi pentru îmbunătăţirea cadrului procedural specific implementării proiectelor finanţate prin PNDR. Procesul de modificare a procedurilor pentru achiziţii publice, pe care l-am demarat în colaborare cu ANAP, este un foarte bun exemplu în acest sens. Voi continua să am acest dialog, pentru că sunt convins că scopurile AFIR şi ale beneficiarilor nu sunt antagonice, ci dimpotrivă, convergente, pentru dezvoltarea mediului rural românesc.' a declarat Adrian CHESNOIU, directorul general al Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale.

Precizăm că acest tip de procedură va putea fi derulat numai după aprobarea Manualului de procedură privind achiziţiile publice pentru beneficiarii publici ai PNDR 2020 prin ordin semnat de ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

AFIR - Direcţia Relaţii Publice, Biroul de Presă

Sprijin de peste 320 milioane lei, în 2018, pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură

Agricultorii vor beneficia şi în 2018 de sprijin financiar pentru reducerea accizei la motorina utilizată la efectuarea lucrărilor mecanizate în sectoarele vegetal, zootehnic şi îmbunătăţiri funciare, permiţând astfel o diminuare a costurilor de producţie în sectorul agricol prin rambursarea diferenţelor de accize.

Suma alocată de Guvern în acest scop pentru anul în curs este de 320,581 milioane lei şi va fi asigurată de la bugetul de stat, în limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pentru 2018.

Cantităţile de motorină care vor beneficia de ajutor de stat sub formă de rambursare urmează să fie aprobate prin ordine ale ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale. De menţionat, de asemenea, că schema de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură nu poate fi cumulată cu alte forme de sprijin pentru aceleaşi costuri eligibile.

Informatii suplimentare:

Schema de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură a fost aprobată în 2014 (prin Hotărârea Guvernului 1174/ 2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură). Valoarea maximă a schemei de ajutor de stat prevăzută pentru perioada de aplicare 2014-2020 este de 3,334 miliarde de lei.

Sursa www.madr.ro

Guvern: Măsuri pentru protejarea veniturilor unor categorii de salariaţi

Guvernul a luat joi o serie de măsuri pentru menţinerea venitului lunar net la nivelul lunii decembrie 2017 pentru angajaţii din sectorul privat care beneficiază de scutiri de impozit pe venitul realizat. Este vorba despre angajaţii din domeniile IT care desfăşoară activităţi de creare de programe pentru calculator, din cercetare-dezvoltare şi inovare, pentru cei care desfăşoară activităţi cu caracter sezonier, precum şi pentru salariaţii persoane cu dizabilităţi, încadrate cu handicap grav sau accentuat. Măsura se aplică pentru veniturile obţinute în cursul anului 2018 şi asigură acelaşi nivel al veniturilor din salarii şi asimilate salariilor realizate în anul 2017 de persoanele fizice menţionate, astfel încât angajatorii acestora să nu fie obligaţi la un efort financiar suplimentar.

Prevederile sunt cuprinse într-o ordonanţă de urgenţă adoptată de Guvern în şedinţa de astăzi.

Acordarea facilităţii este condiţionată de majorarea venitului salarial brut cu cel puţin 20% faţă de nivelul din luna decembrie 2017, având în vedere transferul sarcinii fiscale a contribuţiilor sociale de la angajator la angajat.

Astfel, pentru toate aceste categorii de angajaţi, actul normativ prevede suportarea de la bugetul de stat a unei părţi din contribuţia de asigurări sociale de sănătate datorată de angajat.

Mai exact, este vorba despre o formulă de calcul care se aplică venitului brut al angajatului, pentru a determina partea de contribuţie socială de sănătate care urmează să fie compensată de la buget, astfel încât venitul net aferent lunii ianuarie 2018 să nu fie mai mic în raport cu cel din decembrie 2017, numai dacă s-a aplicat majorarea salarială cu cel puţin 20%. De exemplu, un angajat care avea în luna decembrie 2017 un venit lunar brut de 10.000 de lei, plătea contribuţie de asigurări sociale de sănătate în sumă de 550 de lei. Dacă angajatorul îi măreşte venitul brut cu 20%, angajatul ar urma să aibă 12.000 de lei venit lunar brut. Urmare a aplicării transferului sarcinii fiscale, acest angajat ar trebui să plătească CASS 1.200 de lei şi contribuţie de asigurări sociale în sumă de 3.000 de lei. După aplicarea facilităţii din acest act normativ, angajatului i se va reţine la sursă CASS 650 de lei, iar statul va compensa diferenţa datorată, respectiv 550 de lei, pentru a nu i se reduce venitul net.

Valoarea reprezentând diferenţa pozitivă dintre contribuţia de asigurări sociale de sănătate datorată şi calculată potrivit prevederilor Codului fiscal şi contribuţia de asiguări sociale de sănătate reţinută la sursă se stabileşte de către angajator şi se evidenţiază distinct ca sumă dedusă în Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, reglementată potrivit Codului fiscal.

Pentru aplicarea acestor prevederi, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă, vor fi emise norme aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Persoanele care desfăşoară acelaşi tip de activitate, dar sunt angajate în instituţii publice nu beneficiază de această scutire, salariile acestora fiind majorate de la 1 ianuarie 2018 pentru a compensa aplicarea transferului sarcinii fiscale.

O altă prevedere a ordonanţei de urgenţă asigură conservarea venitului net pentru angajaţii care lucrează part-time, atât din sistemul public, cât şi din privat. Mai exact, începând cu luna ianuarie 2018, persoanelor care au contract individual de muncă cu timp parţial li se vor reţine contribuţii de asigurări sociale şi asigurări sociale de sănătate raportate la venitul brut de care beneficiază, iar diferenţa până la nivelul contribuţiilor aferente salariului minim pe economie va fi suportată în numele angajatului de instituţia bugetară angajatoare sau de către angajatorul privat.

De asemenea, se introduce o nouă măsură pentru protejarea veniturilor persoanelor aflate în concediul medical şi care beneficiază de indemnizaţie de şomaj. Pentru a nu le fi afectat venitul net persoanelor aflate în această situaţie, contribuţiile de asigurări sociale vor fi calculate în raport cu venitul brut de care beneficiază persoana (indemnizaţia de şomaj), şi nu în raport cu salariul mediu pe economie, cum stabilea legislaţia anterioară.

Biroul de presă al Guvernului

Website: http://www.gov.ro/, Facebook: https://www.facebook.com/guv.ro

Guvern: Formularul 600 va putea fi depus de către contribuabilii persoane fizice până la 15 aprilie 2018

Formularul 600 – Declarația privind venitul asupra căruia se datorează contribuția de asigurări sociale și cu privire la încadrarea veniturilor realizate în plafonul minim pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate – va putea fi depus până la 15 aprilie 2018, potrivit unei ordonanțe de urgență adoptate astăzi de Guvern.

Termenul de depunere a Formularului 600 este astfel prelungit de la 31 ianuarie 2018 la 15 aprilie 2018. Măsura a fost luată în scopul creșterii gradului de conformare a contribuabililor la noile cerințe de raportare și îndeplinire a obligațiilor declarative instituite pentru stabilirea contribuțiilor sociale obligatorii (contribuția de asigurări sociale și de asigurări sociale de sănătate). Menționăm faptul că au fost depuse circa 28.500 de formulare, dintr-un număr total estimat de aproximativ 210.000, potrivit estimărilor făcute la nivelul anului 2016.

Formularul 600 se depune, potrivit prevederilor Codului fiscal, de la 1 ianuarie 2018, în cazul contribuabililor persoane fizice, care în anul fiscal precedent au obținut venituri din activități independente, din cedarea folosinţei bunurilor, din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, din asocieri cu persoane juridice, din investiţii sau venituri din alte surse. CAS și CASS se datorează astfel:

-          CAS se datorează de către persoanele care au realizat venituri lunare din activități independente, cumulate din toate sursele în anul fiscal precedent, peste nivelul salariului de bază minim brut pe țară în vigoare în luna ianuarie a anului de impunere (pentru anul fiscal 2018 salariul minim brut este de 1.900 lei);

-          CASS se datorează de către persoanele care au realizat venituri în anul fiscal precedent, din activități independente, din cedarea folosinţei bunurilor, din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, din asocieri cu persoane juridice, din investiţii sau venituri din alte surse, cumulate din toate sursele, cel puțin egale cu 12 salarii de bază minime brute pe țară (22.800 lei pentru anul fiscal 2018).

668 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 668 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Spania – 164 locuri de muncă: 150 agricultor, 10 sudor, 3 tehnician, 1 montator structuri (panouri) metalice;

Germania – 111 locuri de muncă: 28 șofer de camion, 28 salvamar, 10 programator PLC, 8 bucătar, 4 ospătar, 4 fizioterapeut, 3 electrician în construcții, 3 personal servire clienți, 3

șofer de autobuz, 2 mecanic instalații sanitare de încălzire și climatizare, 2 montator instalații electrice, 2 personal întâmpinare oaspeți, 2 tehnician mecatronică, 1 commis chef, 1 contabil, 1 inginer construcții civile, 1 macaragiu, 1 manager front-office, 1 mecanic instalații de climatizare și refrigerare, 1 menajeră – șefă, 1 sudor, 1 tehnician service, 1 tehnician sisteme de încălzire, 1 vopsitor auto, 1 zidar;

Danemarca – 100 locuri de muncă: 100 lucrători în agricultură – culegători de mazăre;

Olanda – 56 locuri de muncă: 20 lăcătuș confecții metalice, 20 sudor, 15 culegător căpșuni, 1 instalator încălzire centrală și de gaze;

Marea Britanie –55 locuri de muncă: 50 măcelari, tranșatori, fasonatori, împachetatori carne,

5 asistent medical;

Belgia – 38 locuri de muncă: 10 ciontolitor tranșator carne, 4 operator cnc, 3 șofer camion, 2 electrician iluminat stradal, 2 macaragiu, 2 tehnician rețele de telecomunicații, 1 electrician rezidențial, 1 inginer aplicație, 1 inginer de calitate industrial, 1 inginer dezvoltare, 1 inginer materiale, 1 inginer producție, 1 instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze, 1 mecanic autoturisme, 1 operator/ ambalator în industria alimentară, 1 operator turnare metale, 1 programator cnc, 1 proiectant mecanic, 1 tehnician de întreținere și instalare, 1 tehnician hvac, 1 tehnician testare;

Cehia – 30 locuri de muncă: 15 operator CNC, 15 forjor;

Portugalia – 30 locuri de muncă: 30 culegător zmeură, mure și afine;

Slovenia – 30 locuri de muncă: 30 muncitor asamblare producție componente auto;

Finlanda – 23 locuri de muncă: 12 lucrători sezonieri – culegători de căpșuni, zmeură și mazăre, 10 măcelar/tranșator carne de pui, 1 ospătar;

Luxemburg – 10 locuri de muncă: 10 senior tehnician Chrome;

Malta – 10 de locuri de muncă: 10 operator matrițe plastic;

Bulgaria – 8 locuri de muncă: 4 matrițer, 4 turnător;

Norvegia – 2 locuri de muncă: 2 frizer;

Lituania – 1 loc de muncă: 1 manager vânzări.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă pot viziona ofertele accesândwww.eures.anofm.ro, sau se pot prezenta la sediul agenţiei judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, unde consilierul EURES îi poate îndruma.

Compartimentul  Comunicare, Secretariatul Consiliului Consultativ și EURES            

Free Joomla templates by Ltheme