241 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

241 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 241 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Norvegia - 54 de locuri de muncă pentru: muncitor acvacultură, supraveghetor fermă, bucătar, vulcanizator;

Spania - 50 de locuri de muncă pentru: lucrător în agricultură (recoltare fructe roşii);

Finlanda - 34 de locuri de muncă pentru: medic generalist (servicii de gardă), medic generalist (medicină de urgenţă), asistent medical;

Letonia - 30 de locuri de muncă pentru: sudor;

Germania - 29 de locuri de muncă pentru: tehnician în mecatronică auto (carosier auto), lucrător în producţie - procesare produse din carne (sortarea, tranşarea, prelucrarea şi ambalarea cărnii), tehnician electronist (în domeniul energiei şi al tehnologiei construcţiilor), tehnician service, mecatronist, fizioterapeut, muncitor în producţie - prepararea mezelurilor din carne;

Danemarca - 25 de locuri de muncă pentru: tehnician industrial, sudor;

Belgia - 14 locuri de muncă pentru: dulgher/tâmplar/inginer (manager asamblări), muncitor necalificat în agricultură (recoltare căpşuni); tehnician reţele de comunicaţii, macaragiu, electrician tensiune medie, electrician iluminat stradal;

Austria - 5 locuri de muncă pentru: tehnician producţie.

Persoanele care sunt interesate să ocupe un loc de muncă în Spaţiul Economic European pot viziona locurile de muncă vacante pe site-ul www.anofm.ro/eures.

Baza de calcul a indemnizaţiei de şomaj şi a altor măsuri de stimulare a ocupării forţei de muncă oferite de ANOFM se majorează de la 1 martie

Baza de calcul a indemnizaţiei de şomaj şi a altor măsuri de stimulare a ocupării forţei de muncă oferite de ANOFM se majorează de la 1 martie

Indemnizaţia de şomaj şi alte măsuri de stimulare a ocupării forţei de muncă aplicate de ANOFM care se raportează la Indicatorul Social de Referinţă (ISR) cresc de la 1 martie 2024.

Potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS), rata inflaţiei pentru 2023 este de 10,4%, astfel că ISR creşte de la 598 de lei la 660 de lei. Drept urmare, indemnizaţia de şomaj precum şi alte măsuri de stimulare a ocupării forţei de muncă, stabilite prin Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, aplicate de ANOFM, se majorează astfel:

  1. Indemnizaţia de şomaj va creşte cu 62 de lei lunar pentru fiecare persoană. Acest drept se calculează astfel: valoarea ISR în vigoare la data stabilirii indemnizaţiei de şomaj, la care se adaugă, după caz, o sumă calculată prin aplicarea asupra mediei veniturilor care constituie baza de calcul a indemnizaţiei de şomaj pe ultimele 12 luni în care s-a realizat stagiu de cotizare, a unei cote procentuale diferenţiate în funcţie de stagiul de cotizare).
  1. Indemnizaţia de şomaj acordată absolvenţilor instituţiilor de învăţământ şi absolvenţilor şcolilor speciale pentru persoane cu handicap (50% din valoarea ISR, în vigoare la data stabilirii acesteia) - creştere de la 299 lei la 330 lei lunar.
  1. Prima de inserţie acordată absolvenţilor instituţiilor de învăţământ şi absolvenţii şcolilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care, în termen de 60 de zile de la absolvire, se înregistrează la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni (de 3 ori valoarea ISR în vigoare la data încadrării) - creştere de la 1.794 lei la 1.980 lei.
  1. Subvenţia acordată angajatorilor care încadrează tineri cu risc de marginalizare socială şi care beneficiază de acompaniament social personalizat în baza unui contract de solidaritate (o sumă egală cu salariul de bază stabilit la data angajării tinerilor, dar nu mai mult de patru ori valoarea ISR, în vigoare la data încadrării în muncă, până la expirarea duratei contractului de solidaritate) - creşterea subvenţiei lunare, pentru fiecare persoană încadrată, va fi de la maximum 2.392 lei la maximum 2.640 lei.
  1. Stimulentul financiar lunar acordat angajatorilor care încadrează în muncă elevi şi studenţi pe perioada vacanţelor (50% din valoarea ISR în vigoare) - creşterea subvenţiei lunare, pentru fiecare persoană încadrată, va fi de la 299 lei la 330 lei.

Precizăm că această majorare se aplică de la 1 martie şi pentru persoanele ale căror drepturi au fost stabilite anterior acestei date.

Serviciul Comunicare şi Secretariatul Consiliului de Administraţie

Stimulent pentru încadrarea în muncă înainte de expirarea indemnizației de șomaj

Stimulent pentru încadrarea în muncă înainte de expirarea indemnizației de șomaj

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă oferă stimulent financiar șomerilor indemnizați care se încadrează în muncă înainte de încheierea perioadei de acordare a indemnizației de șomaj.

Astfel, șomerii indemnizați care se angajează cu normă întreagă beneficiază de o sumă lunară ce reprezintă 30% din cuantumul indemnizației de șomaj, până la sfârșitul perioadei pentru care erau îndreptățiți să primească această indemnizație.

Această măsură este susținută de prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, ANOFM oferind o gamă largă de servicii și sprijin financiar pentru facilitarea accesului la piața muncii a persoanelor înregistrate în evidențele agenției.

În luna ianuarie 2024, ANOFM a asigurat plata sumei de 1.679.925 lei, destinată completării veniturilor salariale pentru un număr de 6.165 noi angajați proveniți din rândurile șomerilor indemnizați. Această măsură este parte dintr-un pachet mai amplu de măsuri active, care au totalizat plăți de 178.703.520 lei în aceeași lună.

“Măsurile active aplicate de ANOFM vizează o abordare dinamică și eficientă a nevoilor pieței forței de muncă, încurajând crearea de locuri de muncă durabile și sprijinirea angajatorilor în procesul de recrutare a persoanelor din grupuri cu acces dificil pe piața muncii” a declarat Florin Cotoșman, președintele ANOFM.

Mai multe informații despre măsurile oferite de ANOFM și cum pot beneficia șomerii de aceste oportunități se regăsesc pe site-ul www.anofm.ro sau pot fi solicitate de la cea mai apropiată agenție pentru ocuparea forței de muncă.

125 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

125 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 125 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Norvegia – 51 locuri de muncă pentru: supraveghetor ferma; muncitor acvacultură;

Letonia – 30 locuri de muncă pentru: sudor;

Germania – 29 locuri de muncă pentru: tehnician în mecatronică auto (carosier auto); muncitor în producţie; tehnician service; mecatronist; lucrători în producţie – procesare produse din carne; tehnician electronist; fizioterapeut;

Austria – 5 locuri de muncă pentru: tehnician producţie;

Danemarca – 5 locuri de muncă pentru: tehnician industrial;

Belgia - 5 locuri de muncă pentru: dulgher/tamplar/inginer (manager asamblari/manager echipa).

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă Spaţiul Economic European pot consulta ofertele accesând www.anofm.ro/EURES.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă se pot adresa agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă de domiciliu sau de reşedinţă ale căror date de contact se află pe site-ul www.anofm.ro.

MF acordă subvenție la acciza pentru combustibil pentru transportatorii și distribuitorii din România

MF acordă subvenție la acciza pentru combustibil pentru transportatorii și distribuitorii din România

Ministerul Finanțelor propune, printr-un proiect de hotărâre de guvern, o schemă de ajutor de stat pentru compensarea creșterii prețului la combustibil, pentru a veni în sprijinul operatorilor de transport rutier. Valoarea ajutorului este de 13 bani pe litrul de combustibil și se acordă până la 31 decembrie 2024.

Ajutorul de stat va fi acordat sub forma unui grant acordat operatorilor economici licențiați în România, care desfășoară activități de transport rutier de mărfuri în cont propriu sau contra cost și transport de persoane.

Bugetul schemei de ajutor de stat este de 180 de milioane de lei pentru un număr estimat de 4000 de operatori economici.

„Sunt tot mai multe firme de transport care nu au posibilitatea absorbției creșterii costurilor de operare, presiunea prețului la carburant aducând costuri suplimentare imediate care pot determina insolvența sau chiar falimentul. Este o măsură temporară de sprijin, în contextul în care, în imaginea de ansamblu, ele sunt interconectate cu alte sectoare economice, cum sunt producția, comerțul, agricultura și turismul. Este un mod prin care, indirect, facilităm transportul materiilor prime, produselor finite, echipamentelor și persoanelor, pentru a asigura funcționarea eficientă a întregii economii. Avem o viziune clară în a construi scheme pentru investiții care să stimuleze dezvoltarea și să susțină progresul economic. Însă, în același timp, trebuie să recunoaștem importanța echilibrului și a abordării integrate, acolo unde putem lua decizii care generează efect multiplicator”, a explicat ministrul Marcel Boloș.

Sunt eligibili pentru compensarea creșterii accizei la motorină operatorii economici care îndeplinesc cumulativ la momentul depunerii cererii de compensare a creșterii accizei la motorină, următoarele condiții:

a) dețin licență comunitară eliberată în România;

b) dețin cel puțin un vehicul eligibil;

c) nu sunt declarați inactivi potrivit prevederilor Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, sau nu se află în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerțului, potrivit legii;

d) nu beneficiază de alte compensații pentru activitatea de transport desfășurată cu vehiculele eligibile, cu excepția celor care efectuează transport public local de persoane;

e) nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate conform prevederilor legale în vigoare;

f) alimentează vehiculele eligibile de la stațiile de distribuție ale operatorilor economici înregistrați potrivit Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în calitate de comercianți en détail de produse energetice sau de la parteneri contractuali care au ca furnizori stațiile de distribuție anterior menționate, utilizând un card de gestiune a alimentărilor sau un inel emițător/receptor sau din rezervoarele pentru consum propriu deținute la punctele lor de alimentare sau de parteneri contractuali care dețin rezervoare, prin intermediul unor dispersoare electronice pentru distribuție.

Operatorul economic poate depune o cerere de compensare a creșterii accizei la motorină pentru un trimestru calendaristic, în primele 30 zile ale trimestrului următor celui pentru care se solicită plata ajutorului de stat.

Se poate solicita ajutor de stat pentru toate vehiculele eligibile deținute în cursul trimestrului pentru care se solicită compensarea, în baza unei cereri de compensare, depusă la Autoritatea Rutieră Română, începând cu prima zi a trimestrului următor celui pentru care se emite cu 30 de zile lucrătoare înaintea publicării în Monitorul Oficial a prezentei hotărâri.

Ministerul Finanțelor, Agenția Națională de Administrare Fiscală şi Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, vor încheia un protocol de colaborare pentru transmiterea informațiilor referitoare la operatorii economici, necesare pentru evaluarea cererii.

Proiectul de Hotărâre de Guvern este publicat la rubrica Transparență.

Free Joomla templates by Ltheme