M. Ciolacu: Protejăm veniturile și puterea de cumpărare ale angajaților din construcții, din sectorul agricol și din industria alimentară

M. Ciolacu: Protejăm veniturile și puterea de cumpărare ale angajaților din construcții, din sectorul agricol și din industria alimentară

Nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată pentru domeniul construcții, precum și cel pentru sectorul agricol și industria alimentară au fost agreate astăzi în reuniunea Consiliului Național Tripartit și pentru Dialog Social, prezidată de premierul Marcel Ciolacu.

”Protejăm veniturile și puterea de cumpărare ale angajaților din construcții, din sectorul agricol și din industria alimentară. Împreună cu partenerii sociali – sindicatele și patronatele - am găsit soluțiile pentru ca oamenilor care lucrează în aceste domenii să nu le fie afectate veniturile după aplicarea noilor reglementări fiscale”, a afirmat prim-ministrul.

În consultările cu partenerii sociali s-a convenit ca, începând cu drepturile aferente lunii noiembrie 2023, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată pentru domeniul construcțiilor se stabilește la suma de 4.582 lei lunar, pentru un program de lucru normal, iar pentru sectorul agricol și industria alimentară, la 3.436 lei lunar.

Guvernul va aproba, în acest sens, o ordonanță de urgență.

Reprezentanții sindicatelor și patronatelor au apreciat faptul că această măsură, calificată drept una corectă, a fost luată în urma consultărilor cu partenerii sociali.

De asemenea, în reuniunea Consiliului Național Tripartit și pentru Dialog Social a fost abordată și tema legată de stabilirea salariului minim brut pe economie garantat în plată la nivel național începând cu anul 2024. Premierul a subliniat disponibilitatea Guvernului de a continua consultările și în această privință. ”Așa cum este normal, Guvernul va avea consultări permanente asupra tuturor aspectelor importante legate de actul guvernării, iar stabilirea salariului minim brut pe economie garantat în plată la nivel național face parte din preocupările noastre comune”, a subliniat șeful Executivului.

Lansarea Programului privind creșterea eficienței energetice în clădiri publice

Lansarea Programului privind creșterea eficienței energetice în clădiri publice

Administrația Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere în cadrul Programului privind creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice, în perioada 11 decembrie 2023, ora: 10.00 – 31 decembrie 2023, ora: 23.59 sau până la epuizarea bugetului.

Scopul programului îl reprezintă creşterea eficienţei energetice a clădirilor publice şi îmbunătăţirea calităţii mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, reducerea consumului anual de energie primară şi promovarea utilizării surselor regenerabile de energie.

„Am decis să finanțăm acest program cu scopul de a moderniza clădirile publice, prin finanţarea de activităţi/acţiuni specifice realizării de investiţii pentru creşterea performanţei energetice a acestora, de a reduce consumul anual de energie primară și nu în ultimul rând, de a diminua efectele poluării aerului asupra mediului şi a sănătăţii populaţiei”, a declarat președintele Administrației Fondului pentru Mediu, Laurențiu Adrian Neculaescu.

Finanţarea programului se realizează din veniturile rezultate din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră încasate la Fondul pentru mediu, în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu.

Suma alocată programului este de 596.500.000 lei, iar înscrierea se face prin intermediul aplicației informatice, puse la dispoziție de AFM, în limita a 200% din bugetul alocat programului.

Finanţarea se acordă în procent de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiţie şi în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi. În cadrul unei sesiuni de finanţare, suma maximă care poate fi acordată unui solicitant, prin una sau mai multe cereri de finanţare, este:

a) 6.000.000 lei pentru comune cu o populaţie de până la 5.000 de locuitori inclusiv;

b) 12.000.000 lei pentru comune cu o populaţie de peste 5.001 locuitori;

c) 16.000.000 lei pentru oraşe și pentru solicitanții: cluburile sportive de drept public și COSR și unitățile publice centrale și/sau teritoriale;

d) 28.000.000 lei pentru consilii judeţene;

e) 28.000.000 lei pentru municipiul de rang 0;

f) 28.000.000 lei pentru municipii de rang I;

g) 20.000.000 lei pentru municipii de rang II;

h) 24.000.000 lei pentru subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti.

Categoriile de solicitanţi eligibili sunt:

a) unităţile administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş, municipiu, judeţ;

b) subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti;

c) instituţiile publice din subordinea/în coordonarea autorităţilor deliberative ale administraţiei publice locale;

d) cluburile sportive de drept public și COSR, pentru baze sportive de drept public aflate în administrarea, concesiunea sau folosința acestora;

e) unitățile publice centrale și/sau teritoriale cu atribuţii specifice în domeniul:

1. apărării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, a proprietăţii publice şi private, asigurarea ordinii publice, prevenirea şi combaterea faptelor antisociale;

2. protecţia civilă şi gestionarea situaţiilor de urgenţă; apărarea împotriva incendiilor şi protecţia civilă a populaţiei şi bunurilor

M. Ciolacu: Majorăm cu 10% salariu minim general, de la 3.000 lei la 3.300 lei brut pe lună, aşa cum am promis

M. Ciolacu: Majorăm cu 10% salariu minim general, de la 3.000 lei la 3.300 lei brut pe lună, aşa cum am promis

Premierul Marcel Ciolacu a anunţat, joi, creşterea cu 10% a salariului minim, de la 3.000 lei la 3.300 lei brut pe lună, şi a precizat, totodată, că se renunţă la eliminarea excepţiilor de la plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate pentru salariile din construcţii, agricultură şi industria alimentară, acestea urmând să rămână ca până în prezent.

"Astăzi majorăm cu 10% salariu minim general, de la 3.000 lei la 3.300 lei brut pe lună, aşa cum am promis pentru a proteja veniturile salariaţilor din România. Acest Guvern nu va renunţa la prioritatea de a creşte salariul minim şi ne dorim să există o altă treaptă de creştere în anul 2024 pe care o vom discuta evident cu partenerii sociali", a afirmat Marcel Ciolacu, la începutul şedinţei Executivului.

Ciolacu adăugat că a decis retragerea de pe ordinea de zi a ordonanţei care elimină excepţiile de la plata CASS în cazul salariilor din construcţii, agricultură şi industria alimentară.

Mai multe detalii aici https://www.agerpres.ro/politica/2023/09/28/video-ciolacu-salariul-minim-majorat-cu-10-salariile-din-constructii-agricultura-alimentara-exceptate-de-la-plata-cass--1176996

Ministerul Finanţelor a publicat Proiectul de lege privind unele măsuri fiscal bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României

Ministerul Finanţelor a publicat Proiectul de lege privind unele măsuri fiscal bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României

Ministerul Finanţelor a publicat marţi Proiectul de lege privind unele măsuri fiscal bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung.

Actul normativ introduce, începând de anul viitor, un impozit minim de 1% pe cifra de afaceri pentru companiile cu o cifră de afaceri de peste 50 de milioane de euro şi care determină un impozit pe profit mai mic decât impozitul minim pe cifra de afaceri.

Se introduce, de asemenea, un impozit suplimentar pentru bănci, care va fi calculat prin aplicarea unei cote de 1% asupra cifrei de afaceri.

Totodată, va scădea de la 500.000 de euro la 60.000 de euro pragul de încadrare în categoria microîntreprinderilor. Pentru microîntreprinderi proiectul de lege prevede două cote de impozitare, de 1% şi 3%, în funcţie de veniturile realizate şi natura activităţilor desfăşurate.

Astfel, un impozit de 1% vor plăti microîntreprinderile care realizează venituri care nu depăşesc 60.000 euro inclusiv şi care nu desfăşoară activităţi precum editare a jocurilor pe calculator sau a altor produse software, facilităţi de cazare, restaurante etc.

Mai multe detalii aici https://www.agerpres.ro/economic-intern/2023/09/19/ministerul-finantelor-a-publicat-proiectul-de-lege-privind-masurile-pentru-asigurarea-sustenabilitatii-financiare-a-romaniei—1171414

Proiectul de lege poate fi studiat aici https://mfinante.gov.ro/static/10/Mfp/transparenta/proiectlegemasurifiscalbugetare_19092023.pdf

Aproximativ 2,5 milioane carduri „Sprijin pentru România” vor fi alimentate cu o nouă tranșă de 250 de lei până la data de 15 august

Aproximativ 2,5 milioane carduri „Sprijin pentru România” vor fi alimentate cu o nouă tranșă de 250 de lei până la data de 15 august

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene asigură o nouă tranșă în valoare de aproximativ 625 milioane lei pentru alimentarea cardurilor sociale destinate persoanelor vulnerabile cu încă 250 lei. De acest ajutor, acordat o dată la 2 luni, beneficiază aproximativ 2,5 milioane de persoane, conform listelor de beneficiari eligibili centralizate de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale.

„Pentru prima dată, acordarea sumei de 250 lei pe cardurile de alimente, atât de necesară persoanelor cu venituri mici, vine în contextul în care prețul produselor de bază scade, în medie, cu 25%. Astfel, măsurile agregate de susținere a puterii de cumpărare a persoanelor vulnerabile conduc la un rezultat pozitiv în contextul în care oamenii vor avea la dispoziție aceleași produse, dar la un preț mai mic. Aproximativ 2,5 milioane carduri „Sprijin pentru România” vor fi alimentate cu o nouă tranșă de 250 de lei până la data de 15 august, astfel încât beneficiarii acestora să poată folosi acest ajutor cât mai repede. Programul «Sprijin pentru România» funcționează deja de mai bine de un an, timp în care în jur de 2,5 milioane de români aflați în situații dificile au primit ajutor pentru a-și cumpăra alimente și mese calde”, a declarat ministrul Adrian Câciu.

Listele cu beneficiari eligibili pentru încasarea ajutoarelor de 250 lei la 2 luni sunt transmise MIPE, înainte de plata fiecărei tranșe, de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, nivelul veniturilor lunare fiind verificat și de Agenția Națională de Administrare Fiscală. În acest context, posesorii cardurilor care nu sunt alimentate cu noua transă de 250 lei trebuie să se adreseze Ministerului Muncii și Solidarității Sociale sau instituțiilor subordonate MMSS (casele teritoriale de pensii / agențiile județene pentru plăți și inspecție socială).

Potrivit OUG nr. 63/2022, beneficiază de vouchere sociale pentru alimente și mese calde în valoare de 250, acordate la fiecare două luni:

pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei, pentru tranșele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 1.700 lei pentru tranșele din anul 2023;

persoanele – copii și adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei pentru tranșele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 1.700 lei pentru tranșele din anul 2023;

familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei pentru tranșele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 675 lei pentru tranșele din anul 2023;

familiile monoparentale ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei pentru tranșele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 675 lei pentru tranșele din anul 2023;

familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul social;

persoanele fără adăpost astfel cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

De la începutul programului și până în până în prezent, au fost virate către beneficiari alte 7 tranșe aferente ajutoarelor de 250 de lei.

Free Joomla templates by Ltheme