Proiect de Ordonanţă de Urgenţă  privind introducerea de noi sancţiuni în cazul folosirii inadecvate a telefonului mobil de către conducătorii auto

Proiect de Ordonanţă de Urgenţă privind introducerea de noi sancţiuni în cazul folosirii inadecvate a telefonului mobil de către conducătorii auto

Guvernul urmează să adopte în şedinţa de luni un proiect de ordonanţă de modificare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice prin care se introduc noi sancţiuni în cazul folosirii inadecvate de către conducătorii de vehicule a telefoanelor mobile sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video, atunci când se află în timpul mersului.

Astfel, potrivit notei de fundamentare, prin actul normativ se propune: "interzicerea, în timpul conducerii pe drumurile publice a unui vehicul aflat în mişcare, ţinerii în mână sau folosirii cu mâinile în orice mod nu numai a telefonului mobil, ci şi a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video".

De asemenea, se reglementează sancţiunea "cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni (aceeaşi ca la conducătorii de autovehicule) şi pentru conducătorii de vehicule pentru care nu este prevăzută obligativitatea deţinerii permisului de conducere, pentru săvârşirea contravenţiei 'ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod, în timpul conducerii pe drumurile publice a unui vehicul aflat în mişcare, a telefonului mobil, precum şi a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video".

Totodată, se introduce "noua sancţiune de 6-8 puncte amendă (clasa a III-a) şi 4 puncte de penalizare, pentru săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a contravenţiei indicate".

Proiectul de act normativ propune şi "un mecanism mai aspru de sancţionare, raportat la pericolul social al faptei, în situaţia în care utilizarea telefonului mobil, precum şi a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video, în alte condiţii decât cele permise, se realizează concomitent cu încălcarea unei reguli pentru circulaţia vehiculelor, în acest caz aplicându-se sancţiunea contravenţională complementară a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile pentru conducătorii de autovehicule".

Sursa www.agerpres.ro

Guvernul urmează să adopte săptămâna viitoare rectificarea bugetară

Guvernul urmează să adopte săptămâna viitoare rectificarea bugetară

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Nelu Barbu, a anunţat după şedinţa Cabinetului Dăncilă de săptămâna aceasta că proiectul rectificării bugetare a fost prezentat în primă lectură.

"Rectificarea bugetară a fost prezentată în primă lectură în şedinţa de guvern. E vorba despre ordonanţa privind rectificarea bugetară, respectiv ordonanţa privind rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat. Au fost prezentate ambele documente într-o primă lectură în şedinţă, urmând să fie adoptate în şedinţa următoare", a precizat Barbu.

Purtătorul de cuvânt al ALDE, deputatul Varujan Vosganian, s-a declarat mulţumit de decizia premierului Viorica Dăncilă de a nu adopta proiectul de rectificare bugetară.

"Aşa cum ne-a fost prezentat, acest proiect de rectificare bugetară riscă să ducă la depăşirea ţintei de deficit bugetar stabilite. În mod repetat, inclusiv public, ALDE a solicitat alocarea de resurse financiare pentru continuarea investiţiilor în derulare, vorbim în primul rând despre proiectele mari de investiţii (autostrăzi), dar şi de investiţiile la nivel local", a explicat Vosganian.

MEN / Data de începere a noului an şcolar: 9 septembrie 2019

MEN / Data de începere a noului an şcolar: 9 septembrie 2019

În urma solicitării prim-ministrului Viorica Dăncilă, adresată ministrului Educaţiei Naţionale, de a stabili data începerii noului an şcolar prin consultarea tuturor părţilor implicate, ministrul interimar al Educaţiei, Valer-Daniel Breaz, a decis ca prima zi de cursuri din anul şcolar 2019-2020 să fie luni, 9 septembrie.

Decizia a fost luată ca urmare a discuţiilor purtate între reprezentanţii Ministerului Educaţiei Naţionale şi partenerii săi de dialog social.

Structura anului şcolar cuprinde semestrul I (9 septembrie - 20 decembrie 2019) şi semestrul al II-lea (13 ianuarie - 12 iunie 2020), cursurile fiind dispuse pe durata a 35 de săptămâni.

Vacanţele elevilor din toate ciclurile de învăţământ sunt programate astfel:

- vacanţa de iarnă (21 decembrie 2019 - 1 ianuarie 2020);

- vacanţa de primăvară (4 aprilie - 21 aprilie 2020);

- vacanţa de vară (13 iunie - data din septembrie 2020 la care vor începe cursurile anului şcolar 2020 - 2021).

Clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar beneficiază de vacanţă în săptămâna 26 octombrie - 3 noiembrie 2019.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar se încheie în data de 29 mai 2020, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 5 iunie 2020.

Pentru clasele din învăţământul liceal - filiera tehnologică, cu excepţia claselor mai sus-menţionate şi pentru clasele din învăţământul profesional, anul şcolar are 37 de săptămâni de cursuri.

PROIECT: Salariaţii vor plăti contribuţii sociale pentru o parte din tichetele cadou primite din partea angajatorilor

PROIECT: Salariaţii vor plăti contribuţii sociale pentru o parte din tichetele cadou primite din partea angajatorilor

Salariaţii vor plăti contribuţii sociale pentru o parte din tichetele cadou primite din partea angajatorilor, excepţie făcând biletele de valoare primite cu ocazia unor sărbători, potrivit proiectului de Ordonanţă pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, publicat de Ministerul Finanţelor.

"Se propune includerea în baza de calcul al contribuţiilor sociale obligatorii (CAS, CASS şi CAM), a biletelor de valoare sub forma tichetelor cadou acordate potrivit legii, în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor, pentru alte situaţii decât decât cele cu ocazia Paştelui, zilei de 1 iunie, Crăciunului şi a sărbătorilor similare ale altor culte religioase, precum şi cele oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie. Se menţine regimul de exceptare de la plata contribuţiilor sociale numai pentru tichetele cadou acordate de angajator/plătitor cu ocazia Paştelui, zilei de 1 iunie, Crăciunului şi a sărbătorilor similare ale altor culte religioase, precum şi cele oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie, în limita plafonului de 150 lei/eveniment/persoană", se precizează în nota de fundamentare care însoţeşte proiectul de act normativ.

Contribuţia de asigurări sociale este de 25% plătite de angajat, plus 4% pentru condiţii deosebite de muncă şi 8% pentru condiţii speciale şi alte condiţii de muncă, plătite de angajator. Contribuţia de asigurări sociale de sănătate este de 10% plătită pentru salariat.

Sursa www.agerpres.ro

MFP: Nivelul accizei pentru ţigarete se majorează de la 1 septembrie pentru evitarea declanşării procedurii de infringement

MFP: Nivelul accizei pentru ţigarete se majorează de la 1 septembrie pentru evitarea declanşării procedurii de infringement

Nivelul accizei totale pentru ţigarete se majorează, începând cu 1 septembrie 2019, de la 483,74 lei/1.000 ţigarete la 503,97 lei/1.000 de ţigarete, potrivit proiectului de Ordonanţă pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, publicat marţi de Ministerul Finanţelor.

"Pentru a fi evitată declanşarea acţiunii în constatarea neîndeplinirii obligaţiilor (infringement) împotriva ţării noastre, legislaţia naţională, respectiv Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, trebuie modificată astfel încât să fie conformă cu reglementările Uniunii Europene în domeniul accizelor. În acest sens, se impune adoptarea unor măsuri pentru a corecta neconcordanţa cu Directiva 2011/64/UE, respectiv acciza globală pe ţigarete să reprezinte cel puţin 60% din preţul mediu ponderat de vânzare cu amănuntul al ţigaretelor eliberate pentru consum. Având în vedere că nivelul actual al accizei totale pentru ţigarete nu reprezintă cel puţin 60% din preţul mediu ponderat de vânzare cu amănuntul al ţigaretelor eliberate pentru consum, se impune creşterea nivelul accizei totale pentru ţigarete, începând cu 1 septembrie 2019, de la 483,74 lei/1.000 ţigarete la 503,97 lei/1.000 de ţigarete", se explică în Nota de fundamentare a proiectului

De asemenea, precizează documentul, ţinând cont că, potrivit Codului fiscal, acciza specifică pentru ţigarete se determină pe baza preţului mediu ponderat de vânzare cu amănuntul, a procentului legal aferent accizei ad valorem şi al accizei totale, precum şi faptul că începând cu data 1 septembrie 2019 va creşte nivelul accizei totale pentru ţigarete, se impune actualizarea nivelului accizei specifice pentru ţigarete.

Reprezentanţii MFP menţionează că, având în vedere că nivelul accizei totale pentru ţigarete stabilit pentru anul 2020 este mai mic de 503,97 lei/1.000 ţigarete, precum şi în vederea asigurării respectării prevederilor Directivei Europene se impune modificarea calendarului privind nivelul accizei totale pentru ţigarete prevăzut în Codul fiscal,

Nivelul accizei totale pentru ţigarete este în prezent de 483,74 lei/1.000 de ţigarete. Preţul mediu ponderat de vânzare cu amănuntul (WAP) aferent anului 2018 este de 16,799 lei/pachet.

În acest moment, acciza globală pe ţigarete reprezintă 57,59% din preţul mediu ponderat de vânzare cu amănuntul al ţigaretelor eliberate pentru consum.

Creşterea accizei pentru ţigarete va aduce bugetului venituri suplimentare de 159,4 milioane de lei în acest an, 699,6 milioane de lei în anul următor şi 857,4 milioane de lei în 2021, potrivit Notei de fundamentare.

Sursa www.agerpres.ro

Free Joomla templates by Ltheme