Reținut de polițiști pentru încălcarea măsurilor impuse printr-un ordin de protecție

Reținut de polițiști pentru încălcarea măsurilor impuse printr-un ordin de protecție

Joi, 2 martie a.c., în jurul orei 15:00, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Budești au fost sesizați de o femeie, în vârstă de 36 de ani, din orașul Budești, judeșul Călărași, cu privire la faptul că a fost agresată fizic de către fostul concubin și îi este frică să se mai întoarcă acasă.

Având în vedere aspectele sesizate, polițiștii i-au aplicat formularul de evaluare a riscului, rezultând risc iminent, motiv pentru care a fost emis un ordin de protecție provizoriu împotriva bărbatului, acesta fiind evacuat din locuința conjugală.

De asemenea, a fost dipusă măsura de a păstra o distanță de minim 100 de metri față de victimă și a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de violență în familie.

Ulterior, în jurul orei 17:00, femeia a părăsit locuința pentru a merge la magazin și s-a întâlnit cu fostul concubin, iar acesta a început să-i adreseze injurii și a trântit-o la pământ.

În zonă se afla patrula de menținere a ordinii și liniștii publice, fapt pentru care polițiștii au intervenit la timp, bărbatul a fost imobilizat și condus la sediul poliției, iar în urma administrării probatoriului s-a dispus efectuarea în continuare a urmării penale pentru săvârșirea infracțiunilor de violență în familie, lovire sau alte violențe și încălcărea de către persoana împotriva căreia a fost emis un ordin de protecție provizoriu a oricăreia dintre măsurile dispuse prin ordinul de protecție provizoriu.

Față de cel în cauză a fost dispusă măsura reținerii pentru 24 de ore, urmând să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Oltenița cu propunere de luare a unei măsuri preventive.

 Baza de calcul a indemnizaţiei de şomaj şi a altor măsuri de stimulare a ocupării forţei de muncă oferite de ANOFM se majorează de la 1 martie

Baza de calcul a indemnizaţiei de şomaj şi a altor măsuri de stimulare a ocupării forţei de muncă oferite de ANOFM se majorează de la 1 martie

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă aplică măsuri de stimulare a ocupării forţei de muncă şi de creşterea gradului de ocupare a forţei de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă.

Conform prevederilor Legii nr. 225 din 26 iulie 2021, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, Indicatorul Social de Referinţă (ISR) se majorează, în luna martie a fiecărui an, cu rata medie anuală a inflaţiei, indicator definitiv comunicat de Institutul Naţional de Statistică (INS).

În acest sens, indemnizaţia de şomaj şi celelalte drepturi stabilite prin Legea nr.76/2002, cu excepţia celor prevăzute la art.72-75 şi 80, care se raportează la Indicatorul Social de Referinţă (ISR) vor creşte de la 1 martie 2023, ca urmare a majorării acestui indicator, cu 13,8%, de la 525,5 lei la 598 lei

Indemnizaţia de şomaj precum şi alte măsuri de stimulare a ocupării forţei de muncă aplicate de ANOFM se vor majora astfel:

  1. Indemnizaţia de şomaj va creşte cu 73 de lei lunar pentru fiecare persoană (valoarea ISR în vigoare la data stabilirii acestuia, la care se adaugă, după caz, o sumă calculată prin aplicarea, asupra mediei veniturilor care constituie baza de calcul al indemnizaţiei de şomaj pe ultimele 12 luni în care s-a realizat stagiu de cotizare, a unei cote procentuale diferenţiate în funcţie de stagiul de cotizare).
  1. Indemnizaţia de şomaj acordată absolvenţilor instituţiilor de invăţământ şi absolvenţilor şcolilor speciale pentru persoane cu handicap (50% din valoarea ISR, în vigoare la data stabilirii acesteia) - creştere de la 262 lei la 299 lei lunar.
  1. Prima de inserţie acordată absolvenţiilor instituţiilor de învăţământ şi absolvenţii şcolilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care, în termen de 60 de zile de la absolvire, se înregistrează la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni (de 3 ori valoarea ISR în vigoare la data încadrării) - creştere de la 1.576 lei la 1.794 lei.
  1. Subvenţia acordată angajatorilor care încadrează tineri cu risc de marginalizare socială şi care beneficiază de acompaniament social personalizat în baza unui contract de solidaritate (o sumă egală cu salariul de bază stabilit la data angajării tinerilor, dar nu mai mult de patru ori valoarea ISR, în vigoare la data încadrării în muncă, până la expirarea duratei contractului de solidaritate) - creşterea subvenţiei lunare, pentru fiecare persoană încadrată, va fi de la maximum 2.102 lei la maximum 2.302 lei.
  1. Stimulentul financiar lunar acordat angajatorilor care încadrează în muncă elevi şi studenţi pe perioada vacanţelor (50% din valoarea ISR în vigoare) - creşterea subvenţiei lunare, pentru fiecare persoană încadrată, va fi de la 262 lei la 299 lei.

De asemenea, în privinţa efortului bugetar, acesta poate fi aproximat la 128 mil lei, însă aceasta este doar o estimare ţinând cont numai de datele administrative existente şi previziunile pentru anul 2023, fără a lua în calcul dinamica numărului de beneficiari.

Precizăm că această majorare se aplică de la 1 martie şi pentru persoanele ale căror drepturi au fost stabilite anterior acestei date.

Serviciul Comunicare şi Secretariatul Consiliului de Administraţie

Guvernul a aprobat acordarea biletelor de tratament balnear în anul 2023

Guvernul a aprobat acordarea biletelor de tratament balnear în anul 2023

Aproximativ 120.000 de bilete la tratament balnear vor fi asigurate în acest an prin Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP), după ce Guvernul a aprobat actul normativ privind bugetul alocat, precum şi modul de acordare, distribuire şi decontare a acestora.

Suma aprobată în vederea asigurării de tratament balnear pensionarilor şi persoanelor asigurate în sistemul public de pensii, persoanelor asigurate pentru accidente de muncă şi boli profesionale şi beneficiarilor unor legi cu caracter reparatoriu a fost majorată faţă de anul 2022, de la 229.000.000 lei la 300.000.000 lei.

Astfel, în unităţile de tratament balnear aflate în proprietatea Casei Naţionale de Pensii Publice va fi asigurat un număr de maximum 60.420 de bilete de tratament, repartizate pe maximum 19 serii de trimitere, cu o durată de 16 zile.

La acestea se adaugă şi biletele de tratament balnear contractate cu alte unităţi de profil, până la nivelul sumelor prevăzute cu această destinaţie în bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2023.

Pot solicita bilete de tratament balnear pensionarii şi asiguraţii sistemului public de pensii, iar un procent de maximum 15% din numărul total al biletelor va fi acordat, gratuit, beneficiarilor unor legi speciale cu caracter reparatoriu, precum şi persoanelor care au suferit accidente de muncă sau boli profesionale.

Serviciul Comunicare, Mass-Media şi Relaţii cu Publicul

Asistenţii persoanelor cu handicap ar putea fi plătiţi integral de la bugetul de stat

Asistenţii persoanelor cu handicap ar putea fi plătiţi integral de la bugetul de stat

Asistenţii persoanelor cu handicap ar putea fi plătiţi integral de la bugetul de stat, prevede o propunere legislativă depusă la Parlament pentru modificarea Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.

Potrivit proiectului, autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să prevadă în bugetul local sumele necesare din care se suportă salarizarea, precum şi celelalte drepturi cuvenite asistentului personal, potrivit legii. Sumele se asigură integral de la bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, în baza numărului de beneficiari comunicat de unităţile administrativ-teritoriale. În prezent, sumele se asigură în proporţie de cel mult 90% de la bugetul de stat.

Prin asistent personal profesionist se înţelege, potrivit legislaţiei în vigoare, persoana fizică atestată care asigură la domiciliul său îngrijirea şi protecţia adultului cu handicap grav sau accentuat, aflat în condiţiile precizate de lege.

Iniţiatorii propunerii legislative mai doresc ca finanţarea măsurilor de protecţie să se asigure de la bugetul de stat, prin bugetul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau al autorităţii administraţiei publice locale la nivel de municipiu, oraş sau comună, după caz, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată alocate cu această destinaţie, în proporţie de 100% din necesarul stabilit anual de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale la elaborarea bugetului de stat, în baza standardelor de cost calculate pentru beneficiari/tipuri de servicii sociale.

Senatul este prima Cameră sesizată, iniţiatorii propunerii fiind grupul parlamentar al PNL şi doi senatori de la UDMR.

Sursa www.agerpres.ro

3,09% - rata şomajului înregistrat în evidenţele ANOFM în luna ianuarie 2023

3,09% - rata şomajului înregistrat în evidenţele ANOFM în luna ianuarie 2023

La sfârşitul lunii ianuarie 2023, rata şomajului înregistrat la nivel naţional a fost de 3,09%, mai mare decât cea din luna anterioară cu 0,04pp.

Numărul total de şomeri la finele lunii ianuarie 2023 a fost de 242.063 de persoane, mai mare cu 2.999 de persoane faţă de cel înregistrat la finele lunii anterioare.

Din totalul şomerilor înregistraţi, 46.260 au fost şomeri indemnizaţi şi 195.803 neindemnizaţi. Numărul şomerilor indemnizaţi a crescut cu 729 de persoane, iar numărul şomerilor neindemnizaţi a crescut cu 2.270 de persoane faţă de luna precedentă.

Pe medii de rezidenţă, numărul şomerilor la finele lunii ianuarie se prezintă astfel: 69.304 şomeri provin din mediul urban şi 172.759 şomeri provin din mediul rural.

Cei mai mulţi şomeri aveau între 40 – 49 de ani (59.293), urmaţi de cei cu vârsta peste 55 ani (47.502), la polul opus aflându-se persoanele între 25 – 29 de ani (17.658).

Referitor la structura şomajului după nivelul de instruire, şomerii fără studii si cei cu nivel de instruire primar au o pondere însemnată în totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele ANOFM (29,28%). Şomerii cu nivel de instruire gimnazial reprezintă 32,54% din totalul şomerilor înregistraţi, iar cei cu studii universitare 4,56 %.

Mai multe informaţii privind situaţia statistică a şomajului la sfârșitul lunii ianuarie 2023 pot fi vizualizate accesând www.anofm.ro, secțiunea Programe, statistici.

 Chirnogi | 300 de preşcolari şi elevi vor avea asigurată o masă caldă pe zi

Chirnogi | 300 de preşcolari şi elevi vor avea asigurată o masă caldă pe zi

Convocaţi pe 11 ianuarie în şedinţă extraordinară, consilierii locali au aprobat continuarea acordării tipului de suport alimentar, sub formă de masă caldă în regim de catering pentru 300 de preşcolari şi elevi de la Şcoala Gimnazială Chirnogi, nr. 3 Local 1 şi Local 2, în limita unei valori tehnice de 15 lei / beneficiar, inclusv TVA, pentru anul şcolar în curs, în perioada desfăşurării activităţii didactice, în cadrul Programului – pilot de acordare a unui suport alimentar pentru elevi din 150 de unităţi de învăţământ preuniversitar.

Valoarea totală estimată este de 337.064,90 lei, fără TVA, însemnând contravaloarea a 24.496 de porţii în regim de catering.

În Hotărârea adoptată se precizează şi modalitatea de implementare după cum urmează:

- Dimineaţa, între orele 09.30 – 10.00

- După amiaza, între orele 13.30 – 14.00

Finanţarea Programului – pilot se realizează prin bugetul local prin sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor şi municipiului Bucureşti. Pentru acest an, suma alocată este de 207,9 milioane lei.

Free Joomla templates by Ltheme
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.