Salariul de bază minim brut garantat în plată, majorat la 1.450 lei lunar

Guvernul a aprobat astăzi majorarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată la 1.450 lei lunar, începând cu data de 1 februarie 2017, pentru un program complet de lucru de 166 de ore în medie pe lună, reprezentând 8,735 lei/oră.

Astfel, valoarea salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată crește cu 16% faţă de sfârșitul anului 2016, respectiv de la 1.250 de lei la 1450 de lei.

Măsura va avea efecte pozitive asupra creșterii economice cu circa 0,2 puncte procentuale și asupra stimulării ocupării și reducerii muncii la negru. Totodată, măsura are un impact social important, asigurând creșterea nivelului de trai și reducerea decalajelor sociale.

Încheierea unui contract individual de muncă cu stabilirea unui salariu de bază mai mic decât cel aprobat de Guvern astăzi, respectiv 1.450 lei lunar, constituie contravenție și se sancționează cu amendă contravențională de la 300 lei la 2.000 lei.

Biroul de presă al Guvernului

Codul roşu de viscol pentru judeţul Călăraşi se prelungeşte

La data de 06 ianuarie a.c., în intervalul orar 13:00-16:00 a intrat în vigoare o atenţionare cu cod roşu, de intensificări ale vântului cu rafale de peste 85 km/h, ninsoare abundentă, viscolită şi vizibilitate 0, emisă de Administraţia Naţională de Meteorologie.

Participanţii la trafic trebuie să adopte o conduită preventivă şi să respecte indicaţiile poliţiştilor.

În continuare, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile, circulaţia rutieră pe Autostrada Soarelui, precum şi pe toate drumurile naţionale şi judeţene de pe raza judeţului Călăraşi este închisă.

Poliţiştii rutieri recomandă conducătorilor auto să nu pornească la drum!

Condiții aprige: cod roșu, viscol năprasnic, zăpadă abundentă, suluri de zăpadă care blochează drumurile și temperaturi foarte scăzute

Pompierii militari călărășeni alături de celelalte structuri fac tot ceea ce este omenește posibil și duc la bun sfârșit misiune după misiune

În ciuda viscolului puternic și a precipitațiilor abundente căzute în ultimele 12 ore pe teritoriul județului Călărași, pompierii militari în cooperare cu celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne și ale administrației județene reușesc să ducă la bun sfârșit misiune după misiune.

Până la momentul de față, pompierii militari călărășeni au intervenit eficient în cooperare cu reprezentanții Secției Drumurilor Naționale și ai Secției Drumuri Județene ajungând la toate solicitările, fie că au fost solicitați la intervenții de tip SMURD sau misiuni de salvare a persoanelor rămase blocate în zăpadă.

Pompierii militari călărășeni au acționat pe cod portocaliu și cod roșu la 15 misiuni, în condiții greu de închipuit, parcurgând tronsoane de drum cu zăpadă mare de aproape un metru pe alocuri și un viscol năprasnic.

La rândul lor, paramedicii SMURD, așa cum ne-au obișnuit, și de această dată, au sfidat vicisitudinile naturii și au ajuns în timp util la toate solicitările, fiind salvate 14 persoane cu diferite afecțiuni medicale (dintre care două femei gravide), care au ajuns în siguranță la cele mai apropiate unități spitalicești.

Au fost degajate din zăpadă circa 80 de autovehicule, printre care și un 2 autocare și patru microbuze, fiind salvate în total aproximativ 250 de persoane.    

Pe Autostrada Soarelui (A 2), pompierii militari călărășeni și toate celelalte forțe implicate întâmpină cea mai dificilă intervenție de până acum, o coloană de aproximativ 50 de autovehicule nu poate înainta din cauza viscolului puternic și a zăpezii abundente în condiții de vizibilitate 0.

Se fac eforturi consistente pentru degajarea unui dop format la km 78 de pe autostradă, cinci autospeciale de deszăpezire se luptă de ore bune să spargă acest dop și se pare că sunt aproape de izbândă.

Ulterior acestei opearțiuni se deblochează și celelalte mașini din trafic și va pleca întreg convoiul spre spațiul de servicii de la km 88, unde toată lumea se poate adăposti. Misiunile de salvare a persoanelor blocate de viscol în trafic s-au desfășurat în 14 localități ale județului călărași, cât și pe Autostrada Soarelui.

La acest moment în județul Călărași ninge în continuare abundent și viscolul nu dă semne că s-ar domoli, utilajele de dezăpezire lucrează la foc continuu, iar pompierii militari din cele șapte subunități ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență sunt pregătiți să intervină la orice solicitare la care sunt chemați.

        

Purtător de cuvânt al I.S.U. „Barbu Ştirbei” Călăraşi

Plt. adj. Tătăranu Ştefan-Ovidiu

Jandarmii călărăşeni intervin în sprijinul persoanelor blocate în zăpadă

autocar 2Astăzi, 06 ianuarie a.c., un echipaj de jandarmerie din cadrul Detașamentului de Jandarmi Oltenița, împreună cu efective ale Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență – Detașamentul Oltenița, au acționat în localitatea Ulmeni, în sprijinul persoanelor din mai multe autovehicule înzăpezite.
După 3 ore, militarii au reușit evacuarea a aproximativ 59 de persoane ce se aflau în 2 autocare și o autoutilitară rămase blocate în zăpadă.
Persoanele au fost conduse la Căminul cultural din localitate, unde au fost asigurate condiții de adăpostire (căldură, ceai cald) de autoritățile locale.

În vederea gestionării situaţiilor generate de fenomenele meteorologice nefavorabile, efectivele Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Călăraşi sunt pregătite să intervină în situaţia în care vor fi drumuri blocate, pentru evacuarea/salvarea persoanelor şi distribuirea de ceai cald.

COMPARTIMENTUL INFORMARE, RELAŢII PUBLICE ŞI CU PUBLICUL

autocar 1

Salarii majorate pentru artiști și pentru administrația publică locală. Venituri mai mari pentru toți pensionarii

Guvernul a aprobat o serie de măsuri fiscal-bugetare prevăzute în Programul de Guvernare 2017-2020, prin care majorează salariile pentru unele categorii de personal din sectorul bugetar, bursele sociale pentru studenți, pensiile din sistemul public și indemnizația socială pentru pensionari. De asemenea, finanțarea drepturilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav sau a indemnizațiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav se asigură integral de la bugetul de stat, iar studenții vor beneficia de transport gratuit pe calea ferată.

Potrivit ordonanței de urgență aprobate de Executiv în ședința de astăzi, începând cu data de 1 februarie 2017, majorările salariale se aplică astfel:

Ø personalul plătit din fonduri publice din instituţiile şi autorităţile publice ale administrației publice locale beneficiază de majorarea cu 20% față de nivelul acordat pentru luna ianuarie 2017 a cuantumului brut al salariilor de bază/indemnizațiilor, precum și a cuantumului sporurilor, indemnizațiilor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte din salariul brut, în măsura în care personalul respectiv îşi desfășoară activitatea în aceleași condiţii.

Măsura nu se aplică personalului care ocupă funcții de demnitate publică alese din cadrul organelor autorităților publice locale, respectiv primari, viceprimari, președinți și vicepreședinți ai consiliilor județene, consilieri locali și județeni.

Ø personalul de execuție din cadrul instituțiilor publice de spectacole sau concerte, indiferent de subordonarea acestora, beneficiază de majorarea cu 50% față de nivelul acordat pentru luna ianuarie 2017 a cuantumului brut al salariilor de bază, precum și a cuantumului sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte din salariul brut, în măsura în care personalul respectiv îşi desfășoară activitatea în aceleași condiţii.

             Ordonanța de urgență mai stabilește că, începând cu data de 1 iulie 2017, valoarea punctului de pensie se majorează cu 9% şi va fi de 1000 lei.

             De asemenea, începând cu 1 martie 2017, nivelul indemnizației sociale pentru pensionari, prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate, va crește la 520 lei.

Finanțarea drepturilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav sau a indemnizaţiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav, acordate potrivit Legii nr. 448/2006 privind protecția şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se asigură integral de la bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, în baza numărului de beneficiari comunicat de unitățile administrativ-teritoriale. Până acum, finanțarea se asigura în proporție de maxim 90% de la bugetul de stat.

O altă măsură prevăzută în actul normativ aprobat astăzi de Guvern stabilește că studenții înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență, în instituțiile de învățământ superior acreditate, beneficiază de gratuitate la transport intern feroviar la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a. Totodată, cuantumul alocat pentru constituirea fondului de burse și protecție socială a studenților se stabilește la 201 lei/ lună pe perioada derulării activităților didactice/student de la învățământul cu frecvență, fără taxă de studii. În aceste sens, se modifică și se completează Legea educației naționale nr. 1/2011.

De asemenea, potrivit ordonanței de urgență, numărul maxim de posturi al unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale se revizuiește de către prefect, anual, numai în cazul în care numărul maxim de posturi, rezultat ca urmare a creșterii numărului de locuitori, este mai mare decât cel stabilit în anul anterior.

Prevederea completează articolul III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare.

INFOTRAFIC Ora 10.00 / Toate drumurile naţionale sunt închise în judeţul Călăraşi

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, la or 10.00, din cauza zăpezii şi a viscolului, sunt închise toate drumurile naţionale în judeţul Călăraşi: DN 3; DN 3A; DN 3B; DN 4; DN 21; DN 31; DN 41;

Free Joomla templates by Ltheme
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.