Jandarmeria călărășeană în sprijimul cetățenilor

Jandarmeria călărășeană în sprijimul cetățenilor

În ziua de sâmbătă, 10 noiembrie 2018 la ora 21:15 grupa de intervenție a Inspectoratului de Jandarmi Călărași a primit o solicitare din partea Poliției Municipiului Călărași pentru sprijinirea unei patrule de poliție care a observat o femeie, D.S., ce tocmai fusese victima unei tâlhării.

Patrula de jandarmi a ajuns la locul solicitat la ora 21:20 și a intervenit pentru căutarea, identificarea și prinderea celor doi făptuitori, conform descrierii, de etnie rromă. Unul dintre ei a îmbrâncit femeia  și cînd aceasta a căzut i-au smuls din mâini geanta în care avea actele, o sumă de bani și medicamentele necesare și două sacoșe cu produse alimentare.

Prin procedee specifice, cu ajutorul descrierii date de femeia tâlhărită, patrula de jandarmi a prins unul dintre făptuitori, N.F., la ora 21:30. În baza informațiilor obținute de la acesta și de la structurile specializate ale Inspectoratului de Jandarmi Județean Călărași, în jurul orei 01:30 a fost prins al doilea făptuitor, M.N. și recuperate bunurile rezultate în urma tâlhăriei, acestea fiind returnate femeii tâlhărite.

Cei doi făptuitori au fost predați Poliției Municipiului Călărași în vederea luării măsurilor legale.

Biroul de presă

Măsuri pentru crearea cadrului legal de introducere a salariului minim diferenţiat şi pentru reducerea deficitului de forţă de muncă, adoptate de Guvern

Măsuri pentru crearea cadrului legal de introducere a salariului minim diferenţiat şi pentru reducerea deficitului de forţă de muncă, adoptate de Guvern

Guvernul a aprobat o ordonanţă de urgenţă care modifică o serie de acte normative, printre care Codul Muncii - Legea nr. 53/ 2003 si Legea nr. 279/ 2005 privind ucenicia la locul de muncă.

Una dintre modificările aduse Codului Muncii vizează crearea cadrului legal pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată prin raportare la criteriile referitoare la nivelul studiilor şi al vechimii în muncă. Prin hotărâre de Guvern se va putea stabili nivelul salariului minim diferenţiat pentru anumite categorii de salariaţi: pentru salariaţii care sunt încadraţi pe studii superioare, precum şi pentru cei care au o vechime în muncă peste un anumit nivel.

O altă modificare adusă Legii 53/ 2003 dă posibilitatea femeilor de a opta, în scris, pentru continuarea activităţii până la vârsta de 65 de ani, în acord cu Decizia CCR nr. 387/ 2018. În prezent, contractul individual de muncă încetează de drept la momentul îndeplinirii condiţiilor de pensionare, respectiv vârsta standard de pensionare şi stagiul minim de cotizare.

De asemenea, prin modificările aduse Legii nr. 279/ 2005 privind ucenicia la locul de muncă, persoanele care au absolvit învăţământul primar, aflate în evidenţele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, dar şi alte categorii de persoane vor avea acces la programe de formare prin ucenicie, de nivel 1 (cunoştinţe generale şi aptitudini de bază). Scopul măsurii este reducerea urgentă a deficitului de forţă de muncă la nivel naţional, dar şi îmbunătăţirea cunoştinţelor, aptitudinilor şi competenţelor necesare pentru ocuparea unui loc de muncă. Astfel se vor putea înscrie la cursuri şi persoane cu studii primare.

Serviciul Comunicare şi Mass-Media

Noi măsuri privind ocuparea prin concurs a posturilor didactice şi de cercetare vacante

Noi măsuri privind ocuparea prin concurs a posturilor didactice şi de cercetare vacante

Guvernul a aprobat în şedinţa de vineri, 9 noiembrie, două hotărâri privind ocuparea prin concurs a posturilor didactice şi de cercetare vacante, respectiv promovarea în cariera didactică, în învăţământul superior, prin examen.

Urmare a solicitărilor formulate de Consiliul Naţional al Rectorilor şi de universităţi, au fost aduse mai multe modificări Metodologiei-cadru de concurs pentru ocuparea posturilor didactice şi de cercetare vacante din învăţământul superior, reglementată prin HG 457/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Acestea vizează:

- clarificarea modului în care un concurs poate fi contestat, dar şi a aspectelor cu privire la soluţionarea contestaţiilor;

- clarificarea modului în care se constituie comisia de contestaţii;

- simplificarea modului de organizare a comisiilor de concurs;

- clarificarea procedurilor de concurs privind verificarea îndeplinirii standardelor minimale.

În ceea ce priveşte examenul de promovare în cariera didactică în învăţământul superior, acesta a fost reglementat prin OUG 9/2018 privind modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul educaţiei, cu respectarea aceloraşi criterii de performanţă ca în cazul concursurilor didactice.

Deoarece pentru ocuparea prin concurs a posturilor didactice şi de cercetare există o metodologie-cadru de concurs, prin simetrie, hotărârea de guvern adoptată astăzi reglementează aspecte privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în cariera didactică, în învăţământul superior, printr-o altă metodologie-cadru.

Printre condiţiile specifice de organizare a acestor examene regăsim:

- personalul didactic are dreptul de a promova în cariera didactică, pe bază de examen, în limita posturilor didactice vacante aprobate anual de către senatul universităţii;

- pot participa la examen cadrele didactice titulare care au avut calificativul "foarte bine" în ultimii 3 ani, nu au fost sancţionate disciplinar în ultimii 3 ani şi îndeplinesc standardele de ocupare a posturilor didactice;

- vechime minimă de 3/6/9 ani în calitate de cadru didactic în învăţământul superior în cadrul instituţiei organizatoare a examenului de promovare (3 ani pentru lector/şef lucrări, 6 ani pentru conferenţiar, 9 ani pentru profesor universitar);

- îndeplinirea de către candidaţi a standardelor de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei prevăzute de Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Îmbunătăţirea modalităţilor de promovare în carieră a cadrelor didactice, în baza unor criterii şi procese relevante, are ca scop stimularea performanţei didactice, şi implicit, creşterea prestigiului universităţilor din România, măsură prevăzută şi în Programul de Guvernare.

Guvernul a alocat mai mulţi bani pentru programul "Masa caldă în şcoli"

Guvernul a alocat mai mulţi bani pentru programul "Masa caldă în şcoli"

În şedinţa de Guvern de astăzi, 9 noiembrie 2018, a fost aprobată Ordonanţa de urgenţă privind continuarea programului naţional Masa caldă în şcoli, destinat preşcolarilor şi elevilor din 50 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat.

Bugetul alocat programului a crescut de la 30,7 milioane de lei la aproape 46,7 milioane de lei, ceea ce a permis majorarea valorii pachetului alimentar cu aproximativ 40%: de la 7 lei, atât cât prevedeau normele anterioare, la 10 lei/zi/beneficiar.

Ca element de noutate, în vederea evitării organizării a două proceduri de atribuire a contractelor de furnizare/servicii a pachetelor alimentare/mesei calde de către compartimentele de specialitate din cadrul primăriilor, noua ordonanţă de urgenţă prevede trecerea de la an şcolar la an calendaristic, aspect ce contribuie la asigurarea continuităţii programului-pilot.

De asemenea, pentru evaluarea corespunzătoare a Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 50 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, s-a decis implementarea acestuia pentru o perioadă mai lungă de timp, fiind necesară continuarea pilotării pentru cel puţin un ciclu de învăţământ.

În urma pilotării programului în anii precedenţi, s-au constatat o serie de efecte pozitive asupra beneficiarilor direcţi şi indirecţi, dintre care amintim: scăderea ratei abandonului şcolar, diminuarea absenteismului şi a întârzierilor la prima oră, formarea deprinderii la copii a unei alimentaţii sănătoase, consolidarea relaţiei familie-şcoală prin implicarea părinţilor în educarea copiilor în privinţa unei alimentaţii sănătoase şi reducerea migraţiei elevilor din unităţile de învăţământ din mediul rural către unităţile de învăţământ din mediul urban.

Implementarea Programului-suport constituie una dintre măsurile de prevenire şi, totodată, de intervenţie cu influenţă asupra părăsirii timpurii a şcolii în România, măsură prevăzută şi în Programul de Guvernare 2017.

568 de milioane euro pentru copiii din centrele de plasament

568 de milioane euro pentru copiii din centrele de plasament

Ministerul Muncii a semnat contractul de finanțare europeană pentru reducerea numărului de copii din centrele de plasament.

Proiectul are titlul „Team-Up: progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor” și vizează ca până la finalul anului 2023, actuala rețea de asistență maternală să fie extinsă cu 4000 de persoane, urmând ca 15.000 de asistenți maternali să beneficieze de formare profesională continuă. Proiectul se va derula pe o perioadă de 5 ani și are un buget de 568.985.570 Euro.

ANSVSA / Actualizarea situației privind evoluția Pestei Porcine Africane la data de 8 noiembrie

La această dată, Pesta Porcină Africană (PPA) evoluează în 283 de localități din 18 județe, cu un număr de 1084 de focare (dintre care 16 în exploatații comerciale) și 146 de cazuri la mistreți. În total au fost eliminați 360.647 de porci afectați de boală.

Prin aplicarea eficentă a măsurilor de combatere a PPA au fost stinse până la această dată 5 focare în județul Satu Mare, iar unitatea de procesare a cărnii aparținând societății S.C. Carniprod SRL și-a reluat activitatea, în data de 14.08.2018.

 

Detaliat, situaţia evoluţiei focarelor de PPA se prezintă astfel:

– Judeţul Satu-Mare – 12 focare în gospodăriile populaţiei şi 10 cazuri la mistreţi;

– Judeţul Bihor – 34 de focare în gospodăriile populaţiei şi un caz la mistreţ;

– Judeţul Sălaj – 4 cazuri la mistreţi;

– Judeţul Tulcea – 567 de focare (dintre care 5 focare la exploatații comerciale și 1 focar la o  exploatație de tip A) şi 67 de cazuri la mistreţi;

– Judeţul Brăila – 108 de focare (dintre care 9 focare la exploatații comerciale);

– Judeţul Constanţa – 85 de focare în gospodăriile populaţiei şi 3 cazuri la mistreţi;

– Judeţul Ialomiţa – 125 de focare în gospodăriile populaţiei şi 33 cazuri la mistreţi;

–  Judeţul Galaţi – 14 focare în gospodăriile populaţiei şi un caz la mistreţ;

–  Judeţul Ilfov – 9 focare în gospodăriile populaţiei;

–  Judeţul Călăraşi – 88 de focare (dintre care 1 focar la o exploatație comercială) şi 19 cazuri la mistreţ;

–  Județul Buzău – 6 focare în gospodăriile populaţiei;

–  Județul Giurgiu – 24 focar în gospodăria populaţiei și 8 cazuri la mistreț;

–  Județul Dâmbovița – un focar în gospodăria populației;

–  Județul Teleorman – 5 focare în gospodăria populației;

–  Județul Maramureș – 3 focare în gospodăria populației;

–  Județul Vrancea – un focar în gospodăria populației;

–  Județul Dolj – un focar în gospodăria populației;

–  Județul Argeș – un focar în gospodăria populației.

 

Până la această data (08.11.2018) au fost despăgubiți 7.826 de proprietari, valoarea totală a plăților fiind de 189.506.290 de lei.

Detaliat, situaţia plăților despăgubirilor se prezintă astfel:

– Judeţul Satu-Mare – au fost plătite despăgubiri pentru toate cele 14 exploatații afectate în valoare de 56.490 de lei;

– Judeţul Bihor – au fost plătite despăgubiri pentru toate cele 211 exploatații afectate în valoare de 947.620 de lei;

– Judeţul Tulcea – au fost plătite despăgubiri pentru 1128 de exploatații dintr-un total de 1157 de exploatații în valoare de 45.579.610 de lei;

– Judeţul Brăila – au fost plătite despăgubiri pentru 2.966 de exploatații dintr-un total de 2.993 de exploatații în valoare de 131.640.410 de lei;

– Judeţul Constanţa – au fost plătite despăgubiri pentru 827 de exploatații dintr-un total de 835 de exploatații în valoare de 3.614.520 de lei;

– Judeţul Ialomiţa – au fost plătite despăgubiri pentru 2.389 de exploatații dintr-un total de 2.500 de exploatații în valoare de 6.531.000 de lei;

– Judeţul Galaţi – au fost plătite despăgubiri pentru toate cele 69 de exploatații afectate în valoare de 162.000 de lei;

– Judeţul Ilfov – au fost plătite despăgubiri pentru 6 exploatații dintr-un total de 7 exploatații în valoare de 71.640 de lei;

– Judeţul Călăraşi – au fost plătite despagubiri pentru 212 exploatații dintr-un total de 299 de exploatații în valoare de 888.550 de lei;

– Județul Teleorman – au fost plătite despagubiri pentru 4 exploatații dintr-un total de 7 exploatații în valoare de 14.450 de lei.

 

Prezenţei virusului PPA în ţara noastră a fost semnalată pentru prima oară pe 31 iulie 2017, în judeţul Satu-Mare.

Evoluţia bolii este în permanentă monitorizată, prin examene clinice şi de laborator, iar zilnic se analizează situaţia existentă, se aplică măsuri şi se întreprind acţiuni în funcţie de circumstanţe.

ANSVSA solicită sprijinul şi înţelegerea cetăţenilor pentru respectarea acestor măsuri, având în vedere gravitatea bolii şi consecinţele economice grave generate de apariţia ei.

Acţiunile autorităţilor sunt conjugate şi întreprinse pentru a gestiona eficient focarele de boală, pentru a le lichida cât mai rapid şi pentru a împiedica răspândirea bolii.

Orice suspiciune de boală trebuie anunţată imediat medicului veterinar sau DSVSA judeţeană.

Pentru a împiedica răspândirea bolii, toate animalele suspecte trebuie sacrificate şi neutralizate, iar proprietarii vor fi despăgubiţi de către stat, în condiţiile prevăzute de legislaţie.

Facem precizarea că pesta porcină africană nu afectează oamenii, neexistând nici cel mai mic risc de îmbolnăvire pentru oameni, acest virus având, însă, impact la nivel economic și social.

 

Serviciul Comunicare și Logistică Documentară

Free Joomla templates by Ltheme
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.