IPJ Călărași | 29 de posturi scoase la concurs, prin încadrare din sursă externă

IPJ Călărași | 29 de posturi scoase la concurs, prin încadrare din sursă externă

Inspectoratul de Poliție Județean Călărași a scos la concurs 29 de posturi, (24) de agent și (5) de personal contractual, cu recrutare din sursă externă.

Posturile scoase la concurs sunt în specialitățile:

- ordine publică (13 posturi de agent de poliție);

- reținere și arestare preventivă (4 posturi de agent de poliție);

- secretariat (2 posturi de agent de poliție și 1 post de personal contractual);

- logistică (2 posturi de agent de poliție și 2 posturi de personal contractual);

- comunicații și informatică (1 post de agent de poliție și 1 post de personal contractual);

- rutieră (1 post de agent de poliție);

- cazier judiciar, statistică și evidențe operative ( 1 post de agent de poliție);

- resurse umane (1 post de personal contractual).

Informații complete cu privire la posturile existente, programul înscrierilor, condițiile de participare, documentele necesare și modalitățile desfășurării concursurilor se regăsesc pe portalul HUB de servicii publice, la adresa: https://hub.mai.gov.ro/recrutare/anunt/index .

De la 1 septembrie, o nouă ediție a „Programului Litoralul pentru toți”. Tarife de la 38 de lei pe noapte de persoană!

De la 1 septembrie, o nouă ediție a „Programului Litoralul pentru toți”. Tarife de la 38 de lei pe noapte de persoană!

Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) anunță lansarea unei noi ediții a programului social “Litoralul pentru toți”, desfășurat între 01-30 septembrie 2024.

Turiștii se pot caza în hotelurile din stațiunile autohtone de la Marea Neagră la tarife începând de la 38 de lei pe noapte de persoană, prețuri ce sunt cu până la 70% mai mici decât cele din vârf de sezon. An de an, hoteluri de 2, 3 și 4 stele din toate stațiunile de pe litoralul românesc se înscriu în acest program.

Până acum, peste 57 de unități de cazare din toate stațiunile de pe litoralul românesc au aderat la program, oferind aproximativ 6.000 de locuri de cazare pe noapte. FPTR se așteaptă ca până la începutul programului, peste 80 de hoteluri să se înscrie, ajungând la aproximativ 8.000 de locuri de cazare pe noapte.

“Continuăm acest program de succes, pe care românii îl așteaptă în fiecare an. Este perioada în care prețurile pe litoral sunt cu până la 70% mai mici decât în vârf de sezon, iar pentru mulți turiști reprezintă, poate, singura variantă prin care pot merge în vacanță la mare câteva zile. Cele mai multe hoteluri vor fi deschise pana la mijlocul lunii septembrie, iar turiștii pot face deja rezervări de sejururi. În fiecare an, programul nostru a demonstrat că poate aduce bucurie și relaxare pentru mii de familii care doresc să viziteze litoralul românesc. Scopul nostru este să oferim oportunitatea unui concediu accesibil pentru toți românii, indiferent de buget, într-o perioadă în care prețurile sunt foarte avantajoase. Și în această ediție, am colaborat cu numeroși parteneri hotelieri pentru a ne asigura că oferim cele mai bune servicii și condiții de cazare. Suntem mândri că putem sprijini turismul românesc și, în același timp, să aducem satisfacție și zâmbete pe fețele românilor", a declarat Dragoș Răducan, președintele FPTR.

Conform tarifelor de pe site-urile hotelurilor și operatorilor de turism, până la finalul lunii septembrie, turistii pot petrece un sejur la mare la prețuri începând de la 38 de lei pe noapte de persoană, cazare fără masă, la un hotel de 2 stele din stațiunea Eforie Nord. În stațiunea Mamaia, prețurile pornesc de la 77 de lei pe noapte de persoană în camera dublă, ofertă valabilă la un hotel de 3 stele, iar în celelalte stațiuni din sudul litoralului, tarifele încep de la 60 de lei pe noapte de persoană în camera dublă la un hotel de 3 stele. Pentru cei care preferă pachete all-inclusive, acestea sunt disponibile la prețuri ce pornesc de la 210 de lei pe noapte de persoană în camera dublă la o unitate de 3 stele din stațiunea Venus.

Organizatorii recomandă turiștilor care vor să profite de aceste oferte speciale pentru a se bucura de soare, mare și toate frumusețile pe care litoralul românesc le are de oferit să facă deja rezervări, deoarece locurile sunt limitate și se epuizează rapid. Rezervările se pot face direct la hotel, dar și prin intermediul agențiilor de turism. La fel ca în edițiile anterioare, pachetele turistice pot fi achitate și cu carduri de vacanță.

Programul “Litoralul pentru toți” se află la a 45-a ediție și este singurul program social din România susținut integral de mediul de afaceri, respectiv de patronatele hoteliere autohtone. Fiind o acțiune de succes, derulată fără întrerupere de 22 de ani, diverse persoaneje nereprezentative au încercat fără succes să-l copieze, pentru a atrage atenția presei. Detaliile privind hotelurile incluse în programul “Litoralul pentru toți” vor fi disponibile pe site-ul www.fptr.ro începând cu data de 20.08 2024.

Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), înființată în anul 1992, este singura federație reprezentativă legal la nivel de sector de negociere colectivă și de activitate turism, hoteluri și restaurante, având în componență 3.286 de angajatori (societăți comerciale afiliate organizațiilor membre FPTR) care asigură venituri salariale pentru 34% din forța de muncă angajată în sectorul de activitate și negociere colectivă turism, hoteluri și restaurante (59.255 de salariați) și gestionează, într-o proporție covârșitoare, capital autohton.

Lista unităților înscrise în program aici https://www.fptr.ro/media/16292/LPT-toamna-2024-Hoteluri-inscrise-in-program.pdf

Indemnizația socială pentru pensionari nu scade sub 1.281 de lei!

Indemnizația socială pentru pensionari nu scade sub 1.281 de lei!

Începând cu 1 septembrie 2024 toți pensionarii beneficiari de indemnizație socială vor continua să primească suma minimă garantată de 1.281 de lei, indiferent de cuantumul rezultat în urma recalculării.

În cazul în care pensia recalculată este mai mică de 1.281 de lei, diferența se suportă de la bugetul de stat. Asta înseamnă că, indiferent de cuantumul rezultat în urma recalculării, niciun pensionar nu va primi mai puțin de 1.281 de lei.

Important de reținut:

Ca și până acum, în cazul indemnizației sociale pentru pensionari drepturile se evidențiază distinct pe talonul de pensie, astfel:

- cuantumul rezultat în urma recalculării;

- ⁠suma de plată care nu poate fi mai mică de 1.281 de lei;

Indemnizația socială rămâne 1.281 de lei până la sfârșitul anului 2024. Dacă pensia recalculată este sub cuantumul minim garantat, diferența se va suporta de la bugetul de stat.

Indemnizația socială pentru pensionari crește anual prin legea bugetului de stat.                                  Indemnizația socială pentru pensionari a fost instituită prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 6/2009 sub forma unei pensii sociale minime garantate. A fost aprobată prin Legea nr. 196/2009.

Aceasta prevede o sumă fixă pentru indemnizația socială pentru pensionari, care a fost majorată în fiecare an, ajungând de la 300 de lei în 2009 la 1.281 de lei în acest an.

În indemnizația socială sunt în acest moment 1.044.668 de pensionari, iar în urma recalculării bazate pe contributivitate rămân în indemnizația socială 953.776 de pensionari (începând din septembrie).

De la 1 septembrie, crește valoarea indemnizației de însoțitor pentru pensionarii încadrați în gradul I de invaliditate

De la 1 septembrie, crește valoarea indemnizației de însoțitor pentru pensionarii încadrați în gradul I de invaliditate

Indemnizația de însoțitor primită de pensionarii încadrați în gradul I de invaliditate va crește de la 1 septembrie 2024 cu suma de 224 de lei, de la 1.626 de lei, la 1.850 de lei. Această sumă este încasată cumulativ cu pensia de invaliditate.

În prezent, indemnizația de însoțitor este calculată la 80% din punctul de pensie. Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii aduce o îmbunătățire și prevede un calcul al indemnizației de 50% din valoarea salariului minim brut pe țară garantat în plată.

Drept urmare, indemnizația de însoțitor crește cu 224 de lei de la 1 septembrie 2024.

Prin HG nr. 598/2024, Executivul a stabilit că începând cu 1 iulie 2024 salariul minim brut pe țară garantat în plată este de 3.700 de lei.

Facem precizarea că la nivelul lunii curente în evidențele Casei Naționale de Pensii Publice sunt circa 45.000 de pensionari încadrați în gradul I de invaliditate.

Cursurile anului școlar 2024-2025 încep la data de 9 septembrie 2024

Cursurile anului școlar 2024-2025 încep la data de 9 septembrie 2024

Anul școlar 2024 - 2025 începe la data de 1 septembrie 2024, se încheie la data de 31 august 2025 și are o durată de 36 de săptămâni de cursuri. Cursurile anului școlar 2024 - 2025 încep la data de 9 septembrie 2024.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul liceal - filiera tehnologică și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.

Anul școlar 2024-2025 se structurează, pe intervale de cursuri și intervale de vacanță, astfel:

a) intervale de cursuri:

- de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;

- de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;

- de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

- de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

- de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

b) intervale de vacanță:

- de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;

- de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;

- o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie - 2 martie 2025;

- de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;

- de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024-30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

La clasele din învățământul liceal - filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe.

La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.

strycturaanscolar

Anunţ public privind depunerea solicitării de emitere a Acordului de Mediu

Anunţ public privind depunerea solicitării de emitere a Acordului de Mediu

FARMER HOUSE COOPERATIVA AGRICOLA prin Gruianu Florin Marius anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a Acordului de Mediu pentru proiectul ,,ÎNFIINȚARE FERMĂ GĂINI OUTOARE CONSTÂND ÎN LUCRĂRI DE CONSTRUIRE PENTRU MICRO FNC, PLATFORMA BETONATĂ ȘI BRANȘAMENTE UTILITĂȚI”, propus a fi amplasat în intravilan, tarla 81, parcela 19, lot 2, sat Belciugatele, comuna Belgiucatele, N.C. 25603.

Informaţiile privind proiectul propus/memoriul de prezentare pot fi consultate la sediul autorităţii competente pentru protecţia mediului – Agenţia pentru Protecţia Mediului Călăraşi cu sediul în şoseaua Chiciului, nr. 2, judeţul Călăraşi, 910005 şi la sediul FARMER HOUSE COOPERATIVA AGRICOLA prin Gruianu Florin Marius , cu domiciliul municipiul Alexandria, strada Ion Creanga, nr. 21, judetul Teleorman, în zilele de luni–vineri, între orele 10.00–14.00.

Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul autorităţii competente pentru protecţia mediului.

Free Joomla templates by Ltheme