Anul școlar 2023-2024 va debuta pe 11 septembrie

Anul școlar 2023-2024 va debuta pe 11 septembrie

A fost publicat, în vederea consultării publice, Proiectul de Ordin al ministrului educației privind 𝐬𝐭𝐫𝐮𝐜𝐭𝐮𝐫𝐚 𝐚𝐧𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐬̦𝐜𝐨𝐥𝐚𝐫 𝟐𝟎𝟐𝟑-𝟐𝟎𝟐𝟒!

În forma actuală, proiectul prevede:

- Durata cursurilor: 36 de săptămâni

- Data începerii cursurilor: 11 septembrie 2023

- Data încheierii cursurilor: 21 iunie 2024

- Desfășurarea Programului național „Școala altfel” și a Programului „Săptămâna Verde” în perioada 11 septembrie 2023 – 12 aprilie 2024, la decizia unităților de învățământ.

- Săptămâna de vacanță, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 12 februarie – 3 martie 2024.

Proiectul integral de Ordin privind structura anului școlar 2023-2024 poate fi consultat aici: https://bit.ly/3R9J8G6

Propunerile și sugestiile cu privire la proiectul de act normativ pot fi trimise, până la data de 10 februarie 2023, pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

 

Anul şcolar 2023 - 2024 se structurează, pe intervale (module) de cursuri și intervale de vacanță, astfel:

Cursuri - de luni, 11 septembrie 2023 până vineri, 27 octombrie 2023.

Vacanţă - de sâmbătă, 28 octombrie 2023 până duminică, 5 noiembrie 2023.

Cursuri - de luni, 6 noiembrie 2023 până vineri, 22 decembrie 2023.

Vacanţă - de sâmbătă, 23 decembrie 2023 până duminică, 7 ianuarie 2024.

Cursuri - de luni, 8 ianuarie 2024 – până vineri, 9 februarie 2024, respectiv vineri, 16 februarie 2024 sau vineri, 23 februarie 2024, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ.

Vacanță - o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 12 februarie – 3 martie 2024.

Cursuri - de luni, 19 februarie 2024, respectiv luni, 26 februarie 2024 sau luni, 4 martie 2024, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până vineri, 12 aprilie 2024.

Vacanţă - de sâmbătă, 13 aprilie 2024 până duminică, 21 aprilie 2024.

Cursuri - de luni, 22 aprilie 2024 până vineri, 21 iunie 2024.

Vacanţă - de sâmbătă, 22 iunie 2024, până duminică, 8 septembrie 2024

În ziua de 5 octombrie - Ziua internaţională a educaţiei şi în zilele nelucrătoare/de sărbătoare legală prevăzute de lege și de contractul colectiv de muncă aplicabil nu se organizează cursuri.

Programul naţional „Şcoala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 11 septembrie 2023 – 12 aprilie 2024, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale (module) de cursuri diferite, cu excepția ultimului interval (modul) de cursuri.

Prin excepţie de la prevederile alin. (1), la clasele din învăţământul liceal - filiera tehnologică, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verde”, se organizează activităţi de instruire practică.

Calendarul examenelor/evaluărilor naţionale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a calificării profesionale/a competenţelor, precum şi calendarul admiterii în clasa a IX-a se aprobă prin ordine distincte ale ministrului educaţiei.

Elevii revin miercuri la cursuri

Elevii revin miercuri la cursuri

Elevii se întorc miercuri la cursuri din minivacanţa prilejuită de sărbătorirea Unirii Principatelor Române.

Următoarea vacanţă, la decizia inspectoratelor şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, este programată în perioada 6 - 26 februarie.

Programele "Şcoala altfel" şi "Săptămâna verde" se vor desfăşura între 27 februarie şi 16 iunie, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ. Derularea celor două programe nu se planifică în acelaşi interval de cursuri.

Prin excepţie, la clasele din învăţământul liceal - filiera tehnologică, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal, în perioadele dedicate programelor "Şcoala altfel" şi "Săptămâna verde" se organizează activităţi de instruire practică.

Sursa www.agerpres.ro

Călăraşi | Podul de pe DN3B, în reparaţii capitale

Călăraşi | Podul de pe DN3B, în reparaţii capitale

Guvernul a adoptat astăzi proiectul privind aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Reparaţie capitală Pod pe DN 3B km O + 822 peste Canal la Călăraşi", judeţul Călăraşi.

„Podul pe DN 3B km 0 + 822 peste Canal la Călărași” este amplasat în zona intersecției cu DN3, în apropierea municipiului Călărași și supratraversează canalul Siderca în apropierea confluenței cu brațul Borcea. Lungimea totală a podului este de 851,54 m, inclusiv lungimea zidurilor întoarse (843,54 m + 2x4,00 m) și este format din 3 structuri distincte: Viaduct de acces Chiciu, Podul principal și Viaduct de acces Călărași.

Oportunitatea realizării lucrărilor de reabilitare ale podului constă în realizarea următoarelor obiective: utilizarea podului la parametrii normali de exploatare; asigurarea cerințelor de rezistență; stabilitate; îmbunătățirea siguranței, confortului și funcționalității podului în exploatare.

Principalele degradări și defecte identificate constau în: fisuri, crăpături în bulbul grinzilor și în elevațiile stâlpilor, beton dislocat, armături corodate și fără strat de acoperire, defecte de suprafață a betonului la grinzi, placă și antretoaze, beton segregat, infiltrații, resturi de cofraje rămase între grinzi, degradarea grinzii parapetelui, lipsa etanșeității și degradarea rosturilor de dilatație, aparatele de reazem prezintă rupturi, coroziuni și deformații ale plăcilor metalice, lipsa protecție în interiorul casetelor, cuzineți și banchete de rezemare cu beton crăpat, pereul din albie degradat, calea cu gropi și fisuri, guri de scurgere insuficiente, fără gratar și fără tuburi prelungitoare, parapeți corodați, sistem de iluminat dezafectat integral.

Obiectivul este prevăzut în Master Planul General de Transport, în cadrul drumului Trans Regio Brăila-Slobozia-Drajna-Călărași-Chiciu. Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) 119.394 mii lei, din care construcții + montaj (inclusiv TVA) 93.777 mii lei.

Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Durata de execuţie a lucrărilor este de 24 de luni.

 

CNAS | O aplicare justă, echitabilă şi nediscriminatorie pentru calculul indemnizaţiei de maternitate

CNAS | O aplicare justă, echitabilă şi nediscriminatorie pentru calculul indemnizaţiei de maternitate

Printr-un proiect de Ordonanţă de Guvern publicat în transparenţă decizională pe website-ul Ministerului Sănătăţii se oferă o soluţie propunerii CNAS de utilizare a unui raţionament just, echitabil şi nediscriminatoriu pentru calculul indemnizaţiilor de maternitate, menţinându-se totodată susţinerea politicilor de încurajare a natalităţii, precum şi aplicarea unitară a măsurilor fiscale.

În prezent, persoanele care sunt angajate beneficiază de concedii medicale plătite, a căror bază de calcul se determină ca medie a veniturilor lor brute lunare din ultimele 6 luni din care se constituie stagiul de cotizare. Acelaşi calcul se utilizează şi pentru persoanele care beneficiază de indemnizaţii de şomaj, potrivit legii.

Persoanele fizice care se asigură opţional pentru concedii medicale pot alege să beneficieze de indemnizaţii pentru care baza de calcul este de până la 3 salarii minime brute, cu excepţia concediilor de sarcină şi lăuzie, pentru care baza de calcul poate fi de până la 12 salarii minime brute.

Astfel, o persoană angajată care realiza în anul 2022 venituri egale cu valoarea salariului minim brut pe ţară, respectiv, 2.550 de lei, beneficia de o indemnizaţie brută lunară de 2.168 lei, iar o persoană asigurată opţional la valoarea a 12 salarii minime brute pe ţară, respectiv 30.600 lei, beneficia de o indemnizaţie brută lunară de 26.010 lei (suma aferentă celor patru luni de concediu de maternitate fiind în total de 104.040 lei).

De precizat că sistemul de asigurări sociale de sănătate trebuie să deconteze sumele integrale pentru plata indemnizaţiilor în cazul persoanelor asigurate facultativ, respectiv 26.010 lei lunar, în total 104.040 lei pentru plata acestui concediu.

În practică s-a ajuns la situaţia nefirească în care persoanele care se asigură opţional, inclusiv persoanele fără venituri, în momentul în care află că sunt însărcinate, încep să plătească doar timp de şase luni cele două contribuţii - cea de asigurări sociale de sănătate la salariul minim şi cea pentru concedii medicale la plafonul maxim de 12 salarii minime, după care renunţă la contract si la plata contribuţiei, dar încasează suma menţionată anterior de 104.040 lei.

Potrivit datelor statistice, în perioada 2021 - 2022, la nivelul CNAS, în ceea ce priveşte persoanele fizice care au încheiat contracte pentru concedii şi indemnizaţii medicale cu casele de asigurări de sănătate, s-au constatat următoarele:

Perioada - Sume încasate - Plăţi efectuate

01.01.2021 - 31.12.2021 - 9,18 milioane lei - 167,84 milioane lei

01.01.2022 - 31.08.2022 - 7,12 milioane lei - 119,22 milioane lei

În aceste condiţii, propunerea nu face altceva decât să aducă la justa valoare nivelul indemnizaţiilor de maternitate, prin raportarea bazei de calcul a acestei indemnizaţii pentru persoanele fără venituri sau care realizează venituri din activităţi independente, la veniturile pentru care se plăteşte contribuţia de asigurări de sănătate şi la cele înscrise în declaraţiile care vor constitui baza de calcul a concediilor şi indemnizaţiilor medicale, inclusiv pentru indemnizaţiile de maternitate. Astfel, o persoană care se va asigura opţional la 3 salarii minime brute pe ţară, poate beneficia de o indemnizaţie brută lunară de 7.650 de lei.

În cazul aprobării noilor reglementări, acestea se vor aplica doar persoanelor fizice fără venituri sau care realizează venituri din activităţi independente şi care vor dori să se asigure opţional, iar reglementările nu vor acţiona retroactiv.

Biroul de presă

Vechimea în muncă pentru medicii de familie şi medicii stomatologi va fi recunoscută. Legea a fost promulgată

Vechimea în muncă pentru medicii de familie şi medicii stomatologi va fi recunoscută. Legea a fost promulgată

Vechimea în muncă pentru medicii de familie şi pentru medicii stomatologi va fi recunoscută, la angajare şi la încadrarea în grila de salarizare, mulţumită legii iniţiate de deputata Oana Țoiu, lege care a fost promulgată marţi, 10 ianuarie.

Astfel, medicii vor putea participa la concursuri de angajare care cer o vechime minimă şi vor putea fi şi salarizaţi corect.

Iniţiativa devenită lege completează Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii în sensul asimilării ca vechime în muncă a perioadei în care titularul cabinetului medical individual a furnizat servicii medicale, respectiv servicii medico-dentare. Condiţiile pentru recunoaşterea vechimii sunt ca medicul să fi achitat contribuţiile aferente la bugetul asigurărilor sociale de stat cel puţin la nivelul a 12 salarii minime brute pe ţară şi să aibă cabinetul activ.

„România este în stare de alertă din cauza gripei şi vedem direct cât de importante sunt cabinetele medicale şcolare, inclusiv cele din grădiniţe, şi cât de importanţi sunt medicii de familie. Recunoaşterea vechimii în muncă a medicilor de familie şi a medicilor stomatologi, la angajare şi la încadrarea în grila de salarizare, face dreptate pentru 12.000 de medici de familie şi 16.000 de medici stomatologi şi permite mărirea numărului de cabinete şcolare prin corecta încadrare în grila de salarizare. Avem mai puţin de 1.000 de cabinete la grădiniţele din urban şi doar 75 în rural (22 în grădiniţe şi 53 în şcoli), acestea sunt responsabile de triaj, dar şi de prevenţie”, a declarat deputata USR, Oana Țoiu, iniţiatoare a legii.

Datele sunt conform centralizării realizate de Ministerul Sănătăţii publicată de newsletter-ul de informaţii pentru pacienţi ”Foaia de observaţie” şi consultările pe lege au beneficiat de sesizări din reţeaua de medici de familie privind lacunele legislative, transmise de Federaţia Patronatelor Medicilor de Familie.

Vechimea în muncă este relevantă pentru ca medicii să aibă dreptul să participe la concursuri de angajare care cer o vechime minimă, dar şi pentru o corectă salarizare a lor.

Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică pentru anul 2019, avem în România, în medie, un medic la 307 locuitori, iar în mediul rural sunt de patru ori mai puţine unităţi sanitare decât în mediul urban.

Recunoaşterea vechimii în muncă a medicilor şi a stomatologilor face parte din pachetul USR de sprijin pentru munca independentă şi flexibilă, alături de recunoaşterea vechimii în muncă a PFA-urilor (lege promulgată) şi a medicilor psihologi şi a asistenţilor sociali (legi iniţiate de deputata Oana Țoiu, adoptate de Senat la sfârşitul lunii decembrie). În sprijinul încurajării muncii flexibile, a coordonat depunerea amendamentelor la buget, sesizarea la Curtea Constituţională şi depunerea unui proiect de lege anul trecut pentru eliminarea suprataxării contractelor part-time. Cei interesaţi de parcursul acestor legi pot scrie la nr. telefon WhatsApp: +40 (791) 083 388 sau mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Runda de finanţare introdusă de USR în PNRR pentru cabinetele de medicină de familie va aduce, de asemenea, milioane de euro în dotări pentru ele.

sursa foto www.qwer.ro

 

Free Joomla templates by Ltheme