INFOTRAFIC, Ora 23.05 / Ce drumuri naţionale sunt închise în judeţul Călăraşi

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că la ora 23.05 din cauza zăpezii şi a viscolului, sunt închise următoarele drumuri naţionale în judeţul Călăraşi: DN 3; DN 3A; DN 3B; DN 21; DN 31; DN 41;

Pe DN 4 Bucureşti - Olteniţa circulaţia a fost reluată cu restricţie pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone;

Călăraşi / Cod galben de ninsoare: 06 ianuarie, ora 23 – 07 ianuarie, ora 10

Conform ANM, atenționarea Cod galben de ninsoare va continua să fie activă și în intervalul 6 ianuarie, ora 23:00 — 7 ianuarie, ora 10:00, în Dobrogea, Bărăgan și Moldova, unde va ninge în general slab cantitativ, dar vântul va continua să prezinte intensificări cu viteze de 50 — 60 km/h și pe arii restrânse 70 km/h, temporar spulberând și troienind zăpada.

De data aceasta, județele atenționate sunt: Suceava, Botoșani, Neamț, Iași, Bacău, Vaslui, Vrancea, Galați, Buzău, Brăila, Tulcea, Ialomița, Călărași și Constanța.

Meteorologii precizează faptul că unele intensificări ale vântului vor fi mai fi în sud-vestul Olteniei, spulberând trecător zăpada depusă anterior, iar în Moldova, Dobrogea și Bărăgan, sâmbătă și duminică (7 și 8 ianuarie) vor fi intervale de timp în care va mai ninge, iar vântul va avea intensificări, spulberând și troienind zăpada.

În perioada următoare, în cea mai mare parte a țării, vremea va fi geroasă atât noaptea, cât și ziua, iar temperaturile minime se vor situa frecvent între—25 și—15 grade.

ANM subliniază faptul că, în dimineața zilei de sâmbătă, 7 ianuarie, va emite noi mesaje privind evoluția și intensitatea fenomenelor meteorologice periculoase.

Salariul de bază minim brut garantat în plată, majorat la 1.450 lei lunar

Guvernul a aprobat astăzi majorarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată la 1.450 lei lunar, începând cu data de 1 februarie 2017, pentru un program complet de lucru de 166 de ore în medie pe lună, reprezentând 8,735 lei/oră.

Astfel, valoarea salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată crește cu 16% faţă de sfârșitul anului 2016, respectiv de la 1.250 de lei la 1450 de lei.

Măsura va avea efecte pozitive asupra creșterii economice cu circa 0,2 puncte procentuale și asupra stimulării ocupării și reducerii muncii la negru. Totodată, măsura are un impact social important, asigurând creșterea nivelului de trai și reducerea decalajelor sociale.

Încheierea unui contract individual de muncă cu stabilirea unui salariu de bază mai mic decât cel aprobat de Guvern astăzi, respectiv 1.450 lei lunar, constituie contravenție și se sancționează cu amendă contravențională de la 300 lei la 2.000 lei.

Biroul de presă al Guvernului

Salarii majorate pentru artiști și pentru administrația publică locală. Venituri mai mari pentru toți pensionarii

Guvernul a aprobat o serie de măsuri fiscal-bugetare prevăzute în Programul de Guvernare 2017-2020, prin care majorează salariile pentru unele categorii de personal din sectorul bugetar, bursele sociale pentru studenți, pensiile din sistemul public și indemnizația socială pentru pensionari. De asemenea, finanțarea drepturilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav sau a indemnizațiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav se asigură integral de la bugetul de stat, iar studenții vor beneficia de transport gratuit pe calea ferată.

Potrivit ordonanței de urgență aprobate de Executiv în ședința de astăzi, începând cu data de 1 februarie 2017, majorările salariale se aplică astfel:

Ø personalul plătit din fonduri publice din instituţiile şi autorităţile publice ale administrației publice locale beneficiază de majorarea cu 20% față de nivelul acordat pentru luna ianuarie 2017 a cuantumului brut al salariilor de bază/indemnizațiilor, precum și a cuantumului sporurilor, indemnizațiilor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte din salariul brut, în măsura în care personalul respectiv îşi desfășoară activitatea în aceleași condiţii.

Măsura nu se aplică personalului care ocupă funcții de demnitate publică alese din cadrul organelor autorităților publice locale, respectiv primari, viceprimari, președinți și vicepreședinți ai consiliilor județene, consilieri locali și județeni.

Ø personalul de execuție din cadrul instituțiilor publice de spectacole sau concerte, indiferent de subordonarea acestora, beneficiază de majorarea cu 50% față de nivelul acordat pentru luna ianuarie 2017 a cuantumului brut al salariilor de bază, precum și a cuantumului sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte din salariul brut, în măsura în care personalul respectiv îşi desfășoară activitatea în aceleași condiţii.

             Ordonanța de urgență mai stabilește că, începând cu data de 1 iulie 2017, valoarea punctului de pensie se majorează cu 9% şi va fi de 1000 lei.

             De asemenea, începând cu 1 martie 2017, nivelul indemnizației sociale pentru pensionari, prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate, va crește la 520 lei.

Finanțarea drepturilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav sau a indemnizaţiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav, acordate potrivit Legii nr. 448/2006 privind protecția şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se asigură integral de la bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, în baza numărului de beneficiari comunicat de unitățile administrativ-teritoriale. Până acum, finanțarea se asigura în proporție de maxim 90% de la bugetul de stat.

O altă măsură prevăzută în actul normativ aprobat astăzi de Guvern stabilește că studenții înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență, în instituțiile de învățământ superior acreditate, beneficiază de gratuitate la transport intern feroviar la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a. Totodată, cuantumul alocat pentru constituirea fondului de burse și protecție socială a studenților se stabilește la 201 lei/ lună pe perioada derulării activităților didactice/student de la învățământul cu frecvență, fără taxă de studii. În aceste sens, se modifică și se completează Legea educației naționale nr. 1/2011.

De asemenea, potrivit ordonanței de urgență, numărul maxim de posturi al unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale se revizuiește de către prefect, anual, numai în cazul în care numărul maxim de posturi, rezultat ca urmare a creșterii numărului de locuitori, este mai mare decât cel stabilit în anul anterior.

Prevederea completează articolul III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare.

Jandarmii călărăşeni intervin în sprijinul persoanelor blocate în zăpadă

autocar 2Astăzi, 06 ianuarie a.c., un echipaj de jandarmerie din cadrul Detașamentului de Jandarmi Oltenița, împreună cu efective ale Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență – Detașamentul Oltenița, au acționat în localitatea Ulmeni, în sprijinul persoanelor din mai multe autovehicule înzăpezite.
După 3 ore, militarii au reușit evacuarea a aproximativ 59 de persoane ce se aflau în 2 autocare și o autoutilitară rămase blocate în zăpadă.
Persoanele au fost conduse la Căminul cultural din localitate, unde au fost asigurate condiții de adăpostire (căldură, ceai cald) de autoritățile locale.

În vederea gestionării situaţiilor generate de fenomenele meteorologice nefavorabile, efectivele Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Călăraşi sunt pregătite să intervină în situaţia în care vor fi drumuri blocate, pentru evacuarea/salvarea persoanelor şi distribuirea de ceai cald.

COMPARTIMENTUL INFORMARE, RELAŢII PUBLICE ŞI CU PUBLICUL

autocar 1

Free Joomla templates by Ltheme