Elevii şi preşcolarii, din nou la cursuri

Elevii şi preşcolarii vor începe luni cursurile semestrului al doilea, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Ei întorc astfel la cursuri după o săptămână de vacanţă.

Vacanţa de primăvară este programată în perioada 31 martie - 10 aprilie, iar vacanţa de vară între 16 iunie şi 9 septembrie.

Pentru clasele terminale din învăţământul liceal, anul şcolar se încheie în data de 25 mai, iar pentru clasa a VIII-a pe 8 iunie.

Programul naţional 'Şcoala altfel' are o durată de cinci zile consecutive lucrătoare în timpul anului şcolar şi poate fi derulat până la 31 mai, pe baza unei planificări, la decizia şcolilor.

Desfăşurarea programului nu coincide cu perioada alocată susţinerii tezelor semestriale.

Evaluările naţionale la clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a se vor desfăşura în intervalul 7 - 24 mai.

 

sursa www.agerpres.ro

În atenţia locatarilor din apartamentele municipiului Călăraşi / Citire apometre: 12-16 februarie

SC ECOAQUA SA Sucursala Călăraşi anunţă locatarii din apartamentele la care se emite factura cu coeficient de repartiţie a consumului de apă înregistrat de apometrul de branşament că planificarea citirilor în aceeaşi zi pentru apometrul de branşament şi apometrele din apartamente aferente perioadei 12-16 februarie 2018 este următoarea:

Municipiul Călăraşi

Data citirii Zona blocuri B, C, D, E, F

12.02.2018 B30, B31, B32, D23(1,2,3), E6(A,B,C), E21(F), E22, F6

13.02.2018 B33, D23(4,5,6), D31, D32, E1(A,B), E6(D,E,F), E10

14.02.2018 B8, D25(1,2,3), E1(C,D,E,F)

15.02.2018 B9, ANL 2, D25(4,5,6), D26

16.02.2018 D6, D10, D11, D12, D20, D24(A,B,C), E13

Data citirii Zona blocurilor G, H, K, L, I

12.02.2018 H22, K5, K6( E), K16(A,B,C,D), L1, L2, L3, L39, I1, I21, I36

13.02.2018 H10, H11, K2, K6(A,B,C,D), K10, K16(E,F,G), L17, L18, L40, L46, L47

14.02.2018 H12, K7(A,B,C,D), L41, L19, L35, L48

15.02.2018 ANL 1, H21, K7(E,F,G,H,I), K19, L42, L43, I8, I15

16.02.2018 H4, H25*, H25, K13, K17, K18, K20, L6, L7

Data citirii Zona blocurilor M, N, J

12.02.2018 M2(D,E,F), J32

13.02.2018 N35, N36(A,B,C), N37, N38

14.02.2018 M14(1), M19(TR1,TR2,TR3), M20, N18, N19, N34, N36(D,E,F), J40

15.02.2018 M14(2), M15, N15, N17, J4, J16, J27, J30, J31, J33

16.02.2018 J55

Notă: Rugăm insistent ca locatarii să fie prezenţi la domiciliu începând cu ora 16.30, să permită accesul în vederea efectuării citirii repartitoarelor (apometrelor) din apartamente şi să-şi delege un reprezentant pentru fiecare scara de bloc, pentru a participa la citirea apometrului de scară.

MS / În urma aplicării noii Legi a salarizării, salariile personalului medical vor înregistra creşteri semnificative

Creşterile salariale prevăzute de Legea cadru nr.153/ 2017, privind salarizarea personalului medical din fonduri publice, se aplică în 2 etape:

- Începând cu data de 1 ianuarie 2018, salariile brute  ale personalului medical cresc cu  25% faţă de nivelul acordat în luna decembrie 2017, inclusiv cel al sporurilor aflate în plata la 31 decembrie 2017.

- Începând cu data de 1 martie 2018, salariile medicilor şi asistenţilor medicali cresc la nivelul salariilor de bază stabilite la nivelul anului 2022.

În acest context, începând cu data de 1 martie 2018, salariile brute de bază a  medicilor şi asistenţilor medicali vor creşte faţă de luna ianuarie 2018, cu procente cuprinse între 70% şi 172%.

'Dacă salariile personalului medical vor ajunge în foarte scurt timp la nivelul altor state dezvoltate din UE, trebuie să oferim şi servicii medicale la nivel european. Sunt convinsă că nu este doar aşteptarea mea, ci a tuturor pacienţilor care au nevoie de un act medical de calitate atunci când ajung la spital', a declarat Sorina Pintea, ministrul Sănătăţii.

Alte exemple de creşteri ale salariilor brute de bază:

- Medic rezident anul III unităţi sanitare clinice: 103% (8.343 lei)

- Medic primar, anatomie patologică şi medicină legală: 71% (20.234 lei)

- Medic rezident anul I, servicii de ambulanţă/ compartimente de primire urgenţe/ secţii /compartimente de AŢI: 106% (7.098 lei)

- Asistent medical, studii superioare, servicii de ambulanţă/ compartimente de primire urgenţe/ secţii / compartimente de AŢI: 67% (5.545 lei)

- Medic primar, unităţi sanitare neclinice: 172% (15.254 lei)

- Asistent medical PL, unităţi sanitare neclinice: 70% (4.794 lei)

De asemenea, medicii rezidenţi, în funcţie de specialitate şi gradul de pregătire, vor beneficia de creşteri ale salariului de bază (nete)   între 151% şi 287%.

Eşalonat, până în anul 2022, vor beneficia de creşteri salariale şi alte categorii de personal sanitar, ca de exemplu:

SALARIU BRUT:

- Infirmieră din unităţi sanitare neclinice: 145% (4.420 lei)

- Ambulanţieri: 99%  (5.143 lei)

- Logoped, sociolog, profesor CFM, kinetoterapeut, asistent social, din unităţi clinice: 82% (5.303 lei)

Conform Legii salarizării, se acordă o creştere de 25 % a salariului brut, dar  acesta să nu depăşească nivelul stabilit de lege pentru anul 2022.

Abordarea unitară a legii salarizări pe fiecare domeniu de activitate a determinat unele ajustări ale salariilor. Astfel, salariile au fost ajustate, în plus sau în minus, astfel încât să se încadreze în grila de salarizare prevăzută de Legea în vigoare.

De exemplu, în anul 2016, salariile farmaciştilor au  fost aduse la nivelul salariilor medicilor, iar pentru a ajunge la nivelul de salarizare prevăzut de Lege, s-au aplicat măriri ale salariului brut în procent mai mic de 25 %.

De asemenea, Legea salarizării impune alinierea din punct de vedere al salarizării pentru funcţii similare ocupate în institutile statului, cum este cazul funcţiilor de conducere din cadrul  MS şi serviciile publice deconcentrate ale MS (DSP)

În situaţiile în care salariile au înregistrat creşteri importante  până la momentul iulie 2017, datorită unor acte normative care au acordat creşteri salariale pentru anumite segmente, s-au creat departajări artificiale între aceleaşi funcţii ocupate în acelaşi tip de unităţi. Este cazul Direcţiilor de Sănătate Publică, unde veniturile erau mult mai mari decât ale celor care ocupa funcţii similare în serviciile publice deconcentrate ale celorlalte ministere.

Biologii, biochimiştii şi fizicienii din cadrul  DSP au beneficiat de o creştere a salariilor în ianuarie 2017, când au fost echivalaţi la nivelul a 75% din salariile personalului de la CNAS

Exemple creşteri salariale în luna ianuarie 2017:

Asistent principal studii superioare - 86%

Biolog, chimist, biochimist, fizician  principal - 74%

Biolog, chimist, biochimist, fizician  specialist - 90%

De asemenea, de creştere salarială cu 84% au  beneficiat, în ianuarie 2017, şi psihologii principali din cadrul DSP.

Funcţiile publice de conducere de conducere din cadrul DSP-urilor  (director executiv, director executiv adjunct) vor fi aliniate cu funcţiile similare de la nivelul  celorlalte ministere.

În contextul alinierii veniturilor salariale la nivelul anului 2022, s-au operat ajustări ale veniturilor şi în cadrul  aparatului central pentru persoanele care ocupă funcţii de conducere din categoria înalţilor funcţionari publici, funcţii publice de conducere de director general, director şi adjuncţii acestora şi şef birou.

În cazul consilierilor încadraţi în cabinetele demnitarilor, pentru că veniturile acestora depăşeau cu mult veniturile celor încadraţi în posturi similare la alte ministere, s-au operat modificări în grila salarială, astfel încât nivelul de salarizare să fie acelaşi în toate  instituţiile din aparatul central:

Consilier cabinet Ministrul Sănătăţii - decembrie 2017 /venit net -  9.419 lei; ianuarie 2018/venit net - 5.735 lei

Facem precizarea ca regulamentul de sporuri pentru personalul din sistemul sanitar este în dezbatere şi vor avea loc întâlniri cu reprezentanţii confederaţiilor sindicate reprezentative la sediul Ministerului Sănătăţii.

Acest regulament va fi produsul unor consultări reale, înainte să fie înaintat Guvernului în vederea aprobării. Beneficiarii acestui regulament va fi personalul medical.

Pentru personalul TESA şi muncitori exista reglementare  distinctă, aprobată prin Hotărâre de Guvern, care nu se aplică în anul 2018, când categoriile beneficiare vor încasa cuantumul sporului avut în decembrie majorat cu 25%.

Grădiştea / S-a semnat contractul de finanţare privind modernizarea unor străzi cu înveliş asfaltic

Luni, 5 februarie la sediul Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, primarul Constantin Corbu a semnat  contractul de finanţare privind asfaltarea unor străzi din comuna Grădiştea. Este vorba, în esenţă de proiectul Modernizare străzi cu înveliş asfaltic, accesat în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală 2, în cuantum de 7.897.869 lei.

Astfel vor fi modernizate străzi în satele Grădiştea, Cuneşti, Rasa şi Bogata, cu o lungime totală de 7.578 metri liniari (şi cu o suprafaţă de 71.382 mp). Iată mai jos, ce străzi vor fi modernizate în baza acestui proiect

 

Satul Grădiştea

Str. Campionului – 458 metri liniari (suprafaţa 3.891 mp)

Erou Andrei Tudor Tronson 1 – 135 ml (1.234 mp)

Şerban Vodă – 265 ml (2.478 mp)

Erou Nistor Ioan Tronson 1: Tronson 2: Tronson 3 – 250 ml (1.819 mp)

Zăvoiului – 309 ml (7.830 mp)

Anghel Saligny – 265 ml (1.610 mp)

Soldat Craia Gh. Ion – 518 ml (4.594 mp)

 

Sat Cuneşti

Griviţa – 795 ml (8.298 mp)

Pescăruş – 186 ml (1.154 mp)

Mihail Sadoveanu – 190 ml (1.040 mp)

Soldat Radu Tudorache – 204 ml (1.308 mp)

Ştefan Bănică – 405 ml (4.251 mp)

 

Sat Rasa

Bucovina Tronson 1 – 283 ml (2.365 mp)

Ion Neculce Tronson 1 – 148 ml (1.445 mp)

Eternităţii – 188 ml (1.484 mp)

Carol I Tronson 2 – 272 ml (2.815 mp)

Mateiu Caragiale Tronson 2 – 257 ml (2.685 mp)

Poştei Tronson 1 – 290 ml (2.964 mp)

Gârlei – 1.213 ml (10.057 mp)

Grigore Ureche – 263 ml (2.772 mp)

 

Sat Bogata

Obeadă Vasile – 412 ml (3.216 mp)

Stadionului – 150 ml (1.205 mp)

Mărăşeşti – 122 ml (867 mp)

Total – 7.578 metri liniari (suprafaţa: 71.382 mp)

Călăraşi / Miercuri, 7 februarie, un nou exerciţiu de alarmare publică – PROTCIV 2017

Miercuri, 7 februarie, între orele 10.00 – 11.00 se va desfăşura exerciţiul de alarmare publică – PROTCIV 2017.

Se vor pune în funcţiune sirenele electrice de alarmare publică, instalate în municipiul Călăraşi pentru verificarea şi însusţirea de către populaţie a semnificaţiei semnalului de alarmă la dezastre. Semnalul de alarmare este compus din 5 sunete a 16 secunde fiecare cu pauză de 10 secunde între ele.

Cetăţenii sunt rugaţi să nu intre în panică, să respecte măsurile şi indicaţiile organelor de ordine.

 

Preşedintele Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă

Primar, Daniel Ştefan Drăgulin

Free Joomla templates by Ltheme