ANAF: Termenul limitã de depunere a Declarației unice este 31 iulie 2019

ANAF: Termenul limitã de depunere a Declarației unice este 31 iulie 2019

Agenția Naționalã de Administrare Fiscalã reamintește contribuabililor cã termenul limitã de depunere a Declarației unice este 31 iulie 2019.

Prin acest formular se declarã, dupã caz:

 impozitul pe veniturile realizate din România sau/și din strãinãtate în anul 2018;

 impozitul pe venitul estimat a se realiza din România în anul 2019 sau impozitul aferent normei de venit;

 venitul estimat pentru încadrarea ca plãtitor de contribuții sociale pentru anul 2019 și, dupã caz, contribuțiile sociale datorate în anul fiscal 2018.

Declarația unicã se poate depune prin serviciul Spațiul Privat Virtual sau poate fi transmisã ANAF prin intermediul serviciului “Depunere declarații”, disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro, pe baza unui certificat digital calificat.

De asemenea, “Declarația unicã privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice” se poate transmite și prin poștã sau se poate depune la sediul unitãților fiscale.

Rata şomajului s-a situat, în iunie, la 2,9%!

Rata şomajului s-a situat, în iunie, la 2,9%!

Rata şomajului înregistrat la nivel naţional, în luna iunie, s-a situat la 2,9%, cu 0,54 puncte procentuale sub valoarea consemnată în aceeaşi lună din 2018, potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), publicate miercuri.

Procentul raportat în iunie a fost, însă, în creştere cu 0,03 puncte procentuale comparativ cu luna mai 2019.

Conform evidenţelor ANOFM, numărul total de şomeri înregistraţi, la finele lunii iunie, de 257.583 persoane, a crescut cu 2.952 persoane faţă de cel de la finele lunii anterioare. Din totalul şomerilor, 45.464 au fost şomeri indemnizaţi şi 212.119 neindemnizaţi.

De asemenea, comparativ cu luna precedentă, rata şomajului masculin a crescut de la 2,94% la 2,95%, iar rata şomajului feminin s-a majorat de la 2,89% la 2,96%.

În funcţie de mediul de rezidenţă, 77.349 de şomeri proveneau din mediul urban, în timp ce 180.234 de persoane fără un loc de muncă erau din mediul rural.

Potrivit sursei citate, cei mai mulţi şomeri aveau între 40 - 49 de ani (72.729), urmaţi de cei din grupa de vârstă de peste 55 de ani (51.545), la polul opus aflându-se persoanele între 25 şi 29 de ani (13.314).

Referitor la structura şomajului după nivelul de instruire, şomerii fără studii şi cei cu nivel de instruire primar au o pondere însemnată în totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele ANOFM (30,62%).

Totodată, şomerii cu nivel de instruire gimnazial reprezintă 30,32% din totalul şomerilor înregistraţi, iar cei cu studii universitare un procent de 4,95%.

Sursa www.agerpres.ro

Sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2019

Sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2019

În Monitorul  Oficial nr. 596/19.07.2019 a fost publicat Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2493/ 2019 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabilă la 30 iunie 2019 a operatorilor economici, precum şi pentru modificarea şi completarea unor reglementări contabile.

Sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2018 a operatorilor economici se aplică :

  • Entităţilor cărora le sunt incidente Reglementările contabile privind situaţiile financiare  anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate , aprobate prin O.M.F.P. 1802/2014, cu modificarile si completările ulterioare, şi care în exerciţiul financiar precedent  au înregistrat o cifră de afaceri mai mare de 220.000 lei.
  • Entităţilor cărora le sunt incidente Reglementările contabile conforme cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară, aprobate prin O.M.F.P. nr. 2844/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi care in exerciţiul financiar precedent  au înregistrat o cifră de afaceri mai mare de 220.000 lei.
  • Entităţilor al căror exerciţiu financiar este diferit de anul calendaristic.

Entitățile care nu au desfășurat activitate de la data înființării până la 30 iunie 2019, cele care în tot semestrul I al anului 2019 s-au aflat în inactivitate temporară, cele înființate în cursul anului 2019, precum și persoanele juridice care se află în curs de lichidare, potrivit legii, nu întocmesc raportări contabile la 30 iunie 2019.

Raportările contabile se depun la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, în format hârtie şi în format electronic sau numai în formă electronică, pe portalul www.e-guvernare.ro, având ataşată o semnătură electronică extinsă, până cel mai târziu la data de 14 august 2019.

Formularul electronic al raportărilor contabile la 30 iunie 2018 poate fi descărcat   accesând linkul: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/1027_1050_2019.html                                              

Nicolae ŢIFREA                                                                         

Şef administraţie,

A fost promulgată legea care modifică un articol din Codul Fiscal privind încurajarea sponsorizărilor

A fost promulgată legea care modifică un articol din Codul Fiscal privind încurajarea sponsorizărilor

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat joi legea care prevede ca aceia care efectuează sponsorizări sau acte de mecenat, precum şi cei care acordă burse private să scadă din impozitul pe profit datorat suma aferentă cotei de 0,75% la cifra de afaceri.

Actul normativ modifică art. 25 alin. (4) lit. i) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu referire la cheltuielile care nu sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, în sensul că cei care efectuează sponsorizări sau acte de mecenat, precum şi cei care acordă burse private scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat până la nivelul valorii de 35% din impozitul datorat.

În prezent, Codul fiscal prevede la art. 25 alin. (4) lit. i) că nu sunt deductibile cheltuielile de sponsorizare şi/ sau mecenat şi cheltuielile privind bursele private. Acelaşi articol arată că cei care efectuează sponsorizări sau acte de mecenat, precum şi cei care acordă burse private scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre valoarea calculată prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri şi valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.

Sursa www.agerpres.ro

Călăraşi / Câştigul salarial mediu nominal brut, în luna mai 2019 a fost de 4.198 lei

Călăraşi / Câştigul salarial mediu nominal brut, în luna mai 2019 a fost de 4.198 lei

Câştigul salarial  mediu  nominal  brut  în  judeţul  Călăraşi, în luna mai 2019 a fost de 4.198 lei, cu 1,5 % mai mic decât în luna precedentă.

Câştigul salarial mediu nominal net în judeţul Călărasi, a fost de 2.561 lei, cu 1,7% mai mic comparativ cu luna  precedentă (2.606 lei). Valorile cele mai mici ale câştigului salarial  mediu  nominal net s-au înregistrat în industrie şi construcţii (2.222 lei), agricultură, silvicultură şi pescuit (2.369 lei), iar cele mai mari în servicii (2.869 lei).

Efectivul salariaţilor

Luna mai 2019, comparativ cu luna precedentă, a fost caracterizată de creşterea numărului  de salariaţi (+7). Efectivul salariaţilor din judeţul Călăraşi la sfârşitul lunii mai 2019 a fost de 45.572 persoane, înregistrând o uşoară creştere cu 0,02% faţă de luna precedentă, iar faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a crescut cu 1,7%.

Pe ramuri de activitate, numărul salariaţilor a fost de 4.881 persoane în agricultură, silvicultură şi pescuit, de 15.670  persoane în industrie şi construcţii şi de 25.021 salariaţi în servicii. 

Sursa www.insse.ro

AGROINFO / Creşte ajutorul de minimis acordat crescătorilor de ovine pentru comercializarea lânii

AGROINFO / Creşte ajutorul de minimis acordat crescătorilor de ovine pentru comercializarea lânii

În Şedinţa Guvernului din 24 iulie 2019 a fost aprobată o Hotărâre care modifică şi completează HG nr.500/ 2017 privind aprobarea schemei' Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a crescătorilor de ovine pentru comercializarea lânii'.

Prin prezentul act normativ se reglementează valoarea sprijinului financiar acordat crescătorilor de ovine pentru anul 2019, reprezentând ajutor de minimis, aceasta crescând de la 1 leu până la maximum 2 lei /kg lână comercializată.

Acordarea schemei de minimis vizează menţinerea activităţii de creştere a ovinelor, stabilizarea veniturilor şi evitarea depopulării satelor şi conduce la diversificarea producţiilor obţinute în acest sector, prin valorificarea lânii.

Resursele financiare necesare aplicării schemei de ajutor de minimis, respectiv 30.000 mii lei, prevăzute de prezenţa hotărâre, se asigură din bugetul repartizat Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale cu această destinaţie, cu încadrarea în bugetul aprobat Direcţiilor pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti pe anul 2019.

Free Joomla templates by Ltheme