Modificări legislative aduse de O.U.G.  nr. 87/2024

Modificări legislative aduse de O.U.G. nr. 87/2024

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Călărași informează contribuabilii cu privire la principalele modificări legislative aduse de O.U.G.nr.87/2024:

Referitor la E-TVA

  • A fost modificată și completată O.U.G. nr. 70/2024 privind decontul precompletat RO e-TVA. Decontul precompletat RO e-TVA se va transmite, pentru fiecare perioadă fiscală de raportare, persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, prin mijloace electronice, până la data de 5 inclusiv a lunii următoare termenului legal de depunere a decontului de TVA.
  • În situaţia în care se identifică diferenţe semnificative între valorile precompletate prin intermediul decontului precompletat RO e-TVA şi valorile completate de către persoana impozabilă înregistrată în scopuri de TVA prin decontul de TVA, ANAF notifică persoana impozabilă prin mijloace electronice. Prin diferenţe semnificative se înţeleg valorile care depăşesc pragul de semnificaţie ce îndeplineşte condiţiile cumulative de minimum 20% în cotă procentuală şi o valoare absolută de minimum 5.000 lei, rezultate din compararea valorilor înscrise în rândurile din decontul de taxă pe valoarea adăugată depus de persoana impozabilă cu cele corespunzătoare rândurilor din decontul precompletat RO e-TVA.
  • După identificarea diferenţelor semnificative, se transmite prin mijloace electronice, până la data de 5 inclusiv a lunii următoare termenului legal de depunere a decontului de taxă pe valoarea adăugată, prin intermediul formularului electronic «Notificarea de conformare RO e-TVA».
  • Persoana impozabilă înregistrată în scopuri de TVA are obligaţia să transmită, prin mijloacele electronice, rezultatul verificărilor realizate asupra diferenţelor comunicate prin «Notificarea de conformare RO e-TVA», ca răspuns la aceasta, în termen de 20 de zile de la data primirii notificării.
  • ANAF analizează răspunsul persoanei impozabile şi dispune măsurile legale în conformitate cu competenţele atribuite şi obiectivele prezentului act normativ.
  • «Notificarea de conformare RO e-TVA» nu se ia în considerare la stabilirea indicatorilor de risc fiscal, până la data de 1 ianuarie 2025, și nu se aplică:
  • a) în situaţia unor erori materiale;
  • b) în situaţia în care nu există suficiente informaţii din bazele de date ale organului fiscal pentru anumite rânduri din decontul e-TVA precompletat sau aceste informaţii din bazele de date nu sunt corelate;
  • c) alte situaţii prevăzute prin ordin al ministrului finanţelor.
  • Obligativitatea răspunsului la notificare, precum și regimul sancționatoriu, intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2025.
  • Prevederile se aplică începând cu data de 1 august 2025 și în cazul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare.
  • Cu privire la suma neimpozabilă de 300 lei, reprezentând venituri din salarii şi asimilate salariilor

Potrivit prevederilor O.U.G. nr. 115/2023, în cazul salariaţilor care desfăşoară activitate în baza contractului individual de muncă, încadraţi cu normă întreagă, la locul unde se află funcţia de bază, nu se datorează impozit pe venit şi nu se cuprinde în baza lunară de calcul al contribuţiilor sociale obligatorii suma de 300 lei/lună, reprezentând venituri din salarii şi asimilate salariilor, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

a) nivelul salariului de bază brut lunar stabilit potrivit contractului individual de muncă, fără a include sporuri şi alte adaosuri, este egal cu nivelul salariului minim brut pe ţară;

b) venitul brut realizat din salarii şi asimilate salariilor nu depăşeşte nivelul de 4.000 lei inclusiv.

Începând cu veniturile din salarii şi asimilate salariilor aferente lunii iulie 2024, în venitul brut care se ia în calcul la stabilirea plafonului lunar de 4.000 lei inclusiv, nu se include contravaloarea tichetelor de masă, respectiv indemnizaţia de hrană, după caz, acordate potrivit legii, pentru perioada iulie - decembrie 2024.

Free Joomla templates by Ltheme