ANAF propune un nou model de decont de TVA (formular 300)

Din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sã beneficieze de o compensație în cotã forfetarã pentru taxa aferentã achizițiilor. Totodată persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care efectueazã achiziții de la agricultori pot deduce aceastã compensație.

Cota standard de TVA este de 19%, începând cu data de 1 ianuarie 2017, potrivit art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Cota standard de TVA se aplicã asupra bazei de impozitare pentru operațiunile impozabile nescutite de taxã sau care nu sunt supuse cotelor reduse.

Aceste schimbari legislative necesită aprobarea unui nou model de decont de TVA. Decontul de taxã pe valoarea adãugatã propus se utilizeazã începând cu declararea obligațiilor fiscale aferente primei perioade fiscale din anul 2017.

Precizãm cã, persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care efectueazã în perioada de raportare numai operațiuni în interiorul țãrii, pot opta pentru completarea formularului de decont simplificat, prin bifarea cãsuței corespunzãtoare din programul de asistențã pus la dispoziție pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscalã.

           

Free Joomla templates by Ltheme
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.