ANAF |  Înregistrarea fiscală a punctelor de lucru

ANAF | Înregistrarea fiscală a punctelor de lucru

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Călărași informează contribuabilii interesați că, în Monitorul oficial nr. 1204/29.12.2025 a fost publicată Legea nr. 245/2025 pentru modificarea art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale.

Potrivit Legii nr. 245/2025, orice persoană subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, instituţia publică și instituţia publică locală, care are organizată o entitate, cu sau fără personalitate juridică, la altă adresă decât sediul social al subiectului respectiv, cu cel puţin o persoană care realizează venituri din salarii, are obligația să solicite înregistrarea fiscală a entităţii respective, ca plătitoare de salarii și de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află adresa unde se desfăşoară efectiv activitatea acelei entităţi. Precizăm că, solicitarea se face în termen de 30 de zile de la data înfiinţării, pentru entităţile nou-înfiinţate.

Organul fiscal are obligaţia ca, în termen de 5 zile de la înregistrarea fiscală, să transmită o copie de pe certificatul de înregistrare fiscală primarului unităţii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucureşti în a cărei/cărui rază teritorială îşi desfăşoară efectiv activitatea entitatea respectivă.

Plătitorii de salarii și de venituri asimilate salariilor au obligația să organizeze și să conducă contabilitatea astfel încât aceasta să reflecte impozitul aferent veniturilor fiecărei luni, calculat, reținut și virat, pe fiecare entitate care intră sub incidența prezentului alineat.

Totodata, acestia, potrivit procedurii aprobate prin Ordin al Presedintelui ANAF, au obligația completării și depunerii (în format electronic pe site-ul ANAF), declarației de înregistrare fiscală (formularul 060).

Termenul de solicitare a înregistrării fiscale pentru entitățile deja înfiinţate la data intrării în vigoare a prezentei legi este de 30 de zile.

Alte detalii relevante:

• Legea nu distinge cu privire la entitățile organizate pe raza teritorială a aceleiași unități administrativ teritoriale, ci doar că adresa oricăreia dintre aceste entități cu cel puțin un salariat să fie diferită de adresa sediului social al plătitorului, iar obligația de înregistrare fiscală intervine pentru fiecare dintre entitățile respective;

• Organul fiscal de înregistrare fiscală al sediului secundar este organul fiscal unde este situat sediul secundar;

• Pentru declararea impozitului pe veniturile din salarii aferent sediului secundar, se depune formularul 112 “Declaraţie unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice” ;

• Impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediul secundar se virează în contul unic, deschis pe codul fiscal al sediului secundar;

• În ceea ce privește punctele de lucru fără salariați, acestea se înregistrează și ele, dar fără a fi plătitoare de impozit pe veniturile din salarii, prin intermediul formularului 700 ”Declarație pentru înregistrare/modificare în mediul electronic a mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale, precum și pentru radierea înregistrării fiscale.”

Free Joomla templates by Ltheme
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.