Guvernul a flexibilizat modul de utilizare a biletelor gratuite de transport interurban acordate persoanelor cu dizabilități

Guvernul a flexibilizat modul de utilizare a biletelor gratuite de transport interurban acordate persoanelor cu dizabilități

Guvernul a modificat, în ședința de joi, Hotărârea prin care sunt aprobate Normele metodologice privind modalitatea de acordare a drepturilor la transport interurban gratuit persoanelor cu handicap.

Documentul aprobat clarifică modul în care se deplasează persoanele cu dizabilități, astfel încât să poată utiliza biletele de călătorie la care au dreptul, așa cum doresc.

În acest sens, este definită călătoria întors ca fiind călătoria efectuată înapoi, indiferent din ce localitate sau stație aflată pe drumul de întoarcere, și este reglementată posibilitatea utilizării cuponului dus, precum și a cuponului întors, indiferent de ordinea efectuării călătoriei, în timp ce până acum, regula era ca persoanele cu handicap, însoţitorii acestora, precum şi asistenţii personali să folosească întâi cuponul dus şi apoi cuponul întors.

Totodată, pentru a evita folosirea unui document de identitate sau, în cazul copiilor cu vârsta până la 14 ani, a certificatului de naștere în original, în timpul efectuării călătoriei, se acordă posibilitatea legitimării cu legitimația acordată persoanelor cu handicap, prevăzută de legislația în domeniu. În lipsa acesteia persoana poate prezenta documentul de identitate în original sau certificatul de naştere, în cazul copiilor cu vârsta până la 14 ani.

Noi măsuri de protecție socială, aprobate de Guvern

Noi măsuri de protecție socială, aprobate de Guvern

Guvernul a aprobat în ședința de joi o Ordonanță de urgență prin care a stabilit măsuri suplimentare în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

Noile măsuri vizează trei categorii de persoane:

- beneficiarii concediului și indemnizației pentru îngriirea copilului cu dizabilități până la vârsta de 7 ani;

- persoanele care au adoptat un copil și beneficiază de concediul și indemnizația de acomodare prevăzută de Legea nr.273/2004 privind procedura adopţiei;

- personalul din centrele sociale rezidențiale aflat în izolare preventivă la domiciliu.

Pentru persoanele beneficiare ale concediului și indemnizației pentru îngriirea copilului cu dizabilități până la vârsta de 7 ani, la data instituirii stării de urgență, Guvernul a stabilit că aceste drepturi se vor asigura pe toată durata instituirii stării de urgență și în situația în care copilul a împlinit vârsta de 7 ani sau dacă urmează să implinească această vârstă în această perioadă.

Persoanele care, la data instituirii stării de urgență, erau în concediu de acomodare și primeau indemnizația de acomodare prevăzute la art. 50 din Legea nr.273/2004 privind procedura adopţiei, vor continua să beneficieze de aceste drepturi pe toată durata instituirii stării de urgență, chiar dacă în aceast timp s-a finalizat perioada maximă de concediu prevăzută de lege.

Executivul a mai stabilit că personalul angajat al centrelor sociale rezidențiale care stau 14 zile în izolare preventivă la locul de muncă, iar apoi sunt obligate să stea în izolare preventivă la domiciliu alte 14 zile, beneficiază de menținerea drepturilor salariale avute în luna anterioară decretării stării de urgență, întrucât au efectuat numărul total de ore aferent unei luni în cele 14 zile de izolare la locul de muncă. Menționăm că este vorba de angajații centrelor de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, ai centrelor de îngrijire copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile.

Serviciul Comunicare, Mass-Media și Relații cu Publicul

 M. Boloş: Corect şi de bun simţ este ca stimulentul să se acorde întregului personal medical şi auxiliar care are o contribuţie la combaterea pandemiei

M. Boloş: Corect şi de bun simţ este ca stimulentul să se acorde întregului personal medical şi auxiliar care are o contribuţie la combaterea pandemiei

Videoconferinţă de 4 ore a ministrului Marcel Boloş cu medicii pentru clarificarea accesării celor 470 de milioane de euro puse la dispoziţia spitalelor

- Managerii spitalelor pot decide asupra personalului ce primeşte stimulentul financiar, avându-se în vedere includerea şi altor categorii profesionale

- Acordarea stimulentului se va face începând din luna mai, fără a întârzia plata normală a salariilor medicilor

- 350 de milioane de euro pentru decontarea echipamentelor de testare, de protecţie şi de tratare achiziţionate începând cu 1 februarie anul acesta

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, a răspuns luni în cadrul unei videoconferinţe de 4 ore întrebărilor medicilor cu privire la acordarea stimulentelor financiare pentru medici şi la cele referitoare la achiziţionarea echipamentelor medicale şi de protecţie. O temă de interes a fost şi sprijinul tehnic pe care angajaţii ministerului îl acordă medicilor din spitale în folosirea platformei informatice MySMIS pentru facilitarea depunerii proiectelor.

Reprezentanţii Programelor Operaţionale Capital Uman (POCU) şi Infrastructură Mare (POIM), împreună cu Unitatea de Implementare a Proiectelor din cadrul Ministerului Sănătăţii, au răspuns celor peste 80 de reprezentanţi ai spitalelor implicate în lupta COVID-19, ai Consiliilor Locale şi ai asociaţiilor profesionale. Aceştia au fost invitaţi ca urmare a adresării de întrebări la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau direct prin formularul de pagina web mfe.gov.ro.

Ministrul Marcel Boloş a anunţat că are în vedere modificarea OUG 43/2020 prin renunţarea la limitarea care prevedea iniţial acordarea stimulentului financiar doar personalului implicat direct în tratarea bolnavilor, dând astfel managerilor spitalelor posibilitatea de a decide ce categorii de personal sunt îndreptăţite să primească sprijinul financiar. "Corect şi de bun simţ este ca stimulentul să se acorde întregului personal medical şi auxiliar care are o contribuţie la combaterea pandemiei. Cu acordul Ministerului Sănătăţii vom propune această flexibilizare în şedinţa de Guvern de joi", a precizat ministrul. Astfel, se are în vedere includerea personalului din asistenţa medicală comunitară, cea medico-socială şi a celor din medicina legală. Chiar dacă aceştia sunt angajaţi ai mai multor unităţi spitaliceşti, bonusul financiar se acordă o singură dată în baza CNPului.

Conform reprezentanţilor Ministerului Sănătăţii participanţi la videoconferinţă, stimulentul financiar se va acorda începând din luna mai pentru aprilie, iar plata salariilor şi sporurilor nu va fi condiţionată sau întârziată de acordarea acestor prime din bani europeni.

În ceea ce priveşte achiziţia echipamentelor medicale şi de protecţie, apelul finanţat din Programul Operaţional Infrastructură Mare în valoare totală de 350 de milioane de euro permite decontarea retroactivă a cheltuielilor realizate începând cu 1 februarie 2020. Carmen Moraru, secretar de stat MFE şi coordonator al programelor POCU şi POIM, precum şi al îmbunătăţirii infrastructurii informatice în folosul beneficiarilor, a precizat în cadrul videoconferinţei: "Încurajăm achiziţia echipamentelor folosite în testare, prevenţia fiind una din temele importante pe care trebuie să le avem în vedere, aşa cum de altfel a reieşit şi din consultările cu medicii din linia întâi."

"Aceasta este prima întâlnire la care am răspuns direct întrebărilor punctuale, de când am pus la dispoziţie mecanismul de dialog care include medicii, Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Fondurilor Europene", a precizat ministrul Marcel Boloş la sfârşitul sesiunii de întrebări şi răspunsuri care a durat 4 ore. "După 4 ore consider nu doar că am oferit clarificări, ci şi că am primit informaţii preţioase care ne ajută mai departe în construcţia eficientă a proiectelor care ajută românii în lupta contra COVID-19. Banii europeni există, dar trebuie investiţi cu cap în sistemul medical".

Direcţia de Comunicare

Ministerul Educației și Cercetării a anunţat măsurile luate în sistemul românesc de învățământ, în contextul pandemiei Covid 19

Ministerul Educației și Cercetării a anunţat măsurile luate în sistemul românesc de învățământ, în contextul pandemiei Covid 19

Ministerul Educației și Cercetării a stabilit împreună cu specialiștii din cadrul Ministerului Sănătății și în conformitate cu recomandările Comitetului Național pentru Situații de Speciale de Urgență măsurile pentru reluarea activității în unitățile de învățământ, în condiții de siguranță pentru elevi, cadre didactice, personalul din școli și părinți.

În România, cursurile în învățământul preșcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal rămân suspendate, dar se va continua învățarea asistată de tehnologie până în 12 iunie, când se vor încheia cursurile anului școlar.

Pentru elevii și cadrele didactice care nu au acces la tehnologie, unitățile de învățământ și inspectoratele școlare vor oferi sprijin. Acestea vor transmite elevilor resurse educaționale și sarcini de lucru.

Studenții își vor continua învățarea asistată de tehnologie, iar examenele se pot susține și online. Fiecare instituție de învățământ superior va comunica planurile stabilite privind susținerea examenelor.

Prioritățile ministerului sunt de a asigura cadrul necesar pentru încheierea situațiilor școlare pentru toți elevii și studenții din sistemul românesc de învățământ și susținerea examenelor finale, în condiții de siguranță pentru elevi și cadre didactice.

Începând cu data de 2 iunie, elevii din clasele a VIII-a, a XII-a/XIII-a, cei din anii de final de ciclu profesional și postliceal, vor reveni în unitățile de învățământ pentru două săptămâni. Vor avea loc doar activități de pregătire și consiliere pentru examenele naționale. Revenirea în unitățile de învățământ va fi una prudentă și controlată pentru a preveni răspândirea îmbolnăvirilor cu Covid 19. Pentru elevii care au probleme de sănătate sau care prezintă riscuri de îmbolnăvire, prezența la cursuri va fi opțională. Părinții vor decide acest aspect.

Măsuri de siguranță în unitățile de învățământ:

Ministerul Educației și Cercetării împreună cu Ministerul Sănătății va elabora un ordin comun în care se vor stabili toate măsurile de siguranță privind reluarea activității în unitățile de învățământ. Sala de clasă va fi igienizată corespunzător, vor fi realizate culoare semnalizate special, iar în sala de clasă vor fi maximum 10 elevi, respectând măsurile de distanțare.

 

Alte măsuri cu privire la anul școlar 2019-2020:

  • Programa din semestrul al II-lea care nu a fost parcursă după data de 11 martie va fi abordată în anul școlar următor, după ghiduri metodologice elaborate de MEC pentru fiecare disciplină.
  • Nu se vor susține teze, iar mediile vor fi încheiate cu minimum două calificative/note. Pentru situații excepționale, MEC a prevăzut mai multe scenarii, iar pentru fiecare tip de învățământ (vocațional, special, profesional) vor fi comunicate modalități de încheiere a situației.
  • Înscrierile la clasa pregătitoare și la grădiniță pot fi realizate online, după un calendar stabilit de MEC. Evaluarea psihosomatică a copiilor va fi înlocuită cu declarație pe proprie răspundere a părinților/tutorilor legali instituiți și recomandarea eliberată de grădinița pe care au frecventat-o.
  • Pentru asigurarea accesului egal la educaţie pentru preşcolarii/elevii cu cerinţe educaţionale speciale integraţi în învăţământul de masă, profesorii itineranţi şi de sprijin vor continua adaptarea curriculară a conţinuturilor, realizarea materialelor didactice, instrumentelor de lucru şi de evaluare specifice, precum şi monitorizarea aplicării programelor curriculare adaptate, în parteneriat cu cadrele didactice de la grupă/clasă, pentru punerea în aplicare a planului de intervenţie personalizat realizat pe baza planului de servicii individualizat.
  • Detaliile cu privire la desfășurarea examenelor naționale și a admiterii în învățământul liceal și profesional/profesional dual vor fi prezentate prin procedurile elaborate de MEC. Vor fi elaborate inclusiv proceduri privind siguranța elevilor și a cadrelor didactice la desfășurarea probelor.
  • Examenele de certificare a  competenţelor profesionale pentru nivelul 3, 4 şi 5, conform Cadrului Naţional al Calificărilor, pentru învățământul vocațional, profesional și profesional dual, precum și cele de la învățământul postliceal vor fi realizate numai pe bază de proiect, iar proba practică va fi echivalată, în conformitate cu metodologiile aferente fiecărui tip de certificare a competențelor.
  • Examenul de titularizare și pentru definitivare în învățământ, precum și pentru obținerea gradelor didactice se vor organiza după un calendar comunicat de MEC.

Măsurile luate de Ministerul Educației și Cercetării au fost aplicate și în state europene precum  Italia, Letonia, Portugalia, Malta și Ungaria.

Cheltuielile cu alocația de hrană și cu indemnizația de cazare a personalului aflat în izolare preventivă la locul de muncă în centrele sociale rezidențiale publice și private vor fi decontate de Guvern

Cheltuielile cu alocația de hrană și cu indemnizația de cazare a personalului aflat în izolare preventivă la locul de muncă în centrele sociale rezidențiale publice și private vor fi decontate de Guvern

Guvernul a alocat suma de 15.638.000 lei pentru plata cheltuielilor cu alocația de hrană (10.065.000 lei) și cu indemnizația de cazare (5.573.000 lei) pentru personalul aflat în  izolare preventivă la locul de muncă în serviciile sociale rezidențiale publice și private.

Sumele sunt destinate angajaților din centrele rezidențiale  de  îngrijire  și  asistență  a  persoanelor vârstnice, din cele pentru copii și adulți, cu sau fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile aflate în izolare preventivă la locul de muncă.

Alocația de hrană se acordă tuturor furnizorilor de servicii sociale care aplică măsura de izolare preventivă la locul de muncă, inclusiv celor organizați la nivelul comunelor, orașelor și municipiilor. Decontarea cheltuielilor se face în baza solicitării furnizorului public sau privat de servicii sociale sau, după caz, a unității administrativ-teritoriale care a asigurat hrana personalului izolat preventiv și a listelor nominale cu persoanele aflate în izolare preventivă, stabilite prin decizia conducătorului furnizorului de servicii sociale.

Și în cazul cheltuielilor cu indemnizația de cazare este necesar ca unitățile administrativ-teritoriale care au pus la dispoziția furnizorului public sau privat de servicii sociale spații de cazare în proximitatea acestuia, pe raza localității în care își desfășoară activitatea serviciul social sau în localitățile limitrofe să trimită o solicitare pentru decontare, precum și lista nominală a persoanelor care au beneficiat de cazare.

Valoarea indemnizației de cazare este de maximum 90 lei de persoană, iar cea a alocației de hrană este de 16,6 lei/persoană, la același nivel cu alocația de hrană care se acordă beneficiarilor din centrele rezidențiale pentru copii și adulți, cu sau fără dizabilități, ori pentru persoane vârstnice.

Termenul prevăzut pentru decontarea cheltuielilor este de maximum 10 zile lucrătoare.

Banii provin din fondul de rezervă bugetară aflat la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020.

Serviciul Comunicare, Mass-Media și Relații cu Publicul

Free Joomla templates by Ltheme
ARENAMEDIA.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care arenamedia.ro prelucreaza datele cu caracter personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de confidențialitate.