Subsemnatul, Voicu Ioan, declar pierdută legitimația de transport în comun gratuit pentru persoane cu handicap, eliberată de DGASPC Călărași.
O declar nulă.
Au fost tipărite tichetele de pensii cu ajutoarele pentru pensionarii cu venituri sub 3.000 de lei, banii vor ajunge începând cu prima jumătate a lunii octombrie.
În prima jumătate a lunii octombrie va începe livrarea pensiilor prin mandat poștal, iar de pe 12 octombrie vor fi alimentate conturile pentru beneficiarii care au optat pentru încasarea pensiilor pe card.
Ajutoarele se acordă, în octombrie, după cum urmează:
- în cuantum de 500 lei, dacă nivelul veniturilor lunare este de până la 1.500 lei inclusiv;
- în cuantum de 400 lei, dacă nivelul veniturilor lunare este între 1.501 lei și 2.000 lei inclusiv;
- în cuantum de 300 lei, dacă nivelul veniturilor lunare este între 2.001 lei și 3.000 lei inclusiv.
A doua tranșă a ajutorului pentru pensionarii cu venituri sub 3.000 de lei pe lună va fi livrată în octombrie împreună cu pensiile, așa cum prevede OUG nr. 168/2022. În acest sens, deja au fost tipărite tichetele care vor ajunge în cel mai scurt timp la beneficiari. În tichetele de pensii care ajung în octombrie este menționat și cuantumul ajutorului.
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI CĂLĂRAȘI anunță publicul interesat asupra realizarii primei versiuni a planului/programului si declansarea etapei de incadrare la PLAN URBANISTIC ZONAL „CONSTRUIRE LOCUINTE TINERI SI REZOLVARE PROBLEME MOBILITATE URBANA”
Consultarea primei versiuni a planului/programului se face la PRIMARIA MUNICIPIULUI CALARASI la sediul din STRADA BUCURESTI, NR. 140 A, CALARASI, JUD. CALARASI, ADRESA DE E-MAIL Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. intre orele 08:00 – 14:00. Comentarii/sugestii se primesc la sediul APM Călăraşi, şos. Chiciu, nr. 2, judeţul Călăraşi, în zilele de luni până vineri, între orele 9-13,tel/fax 0242315035 si 0242311926, precum şi pe adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
CNAIR informează utilizatorii rețelei de drumuri naționale, deținători de vehicule de interes istoric, că în conformitate cu prevederile Legii nr. 226/2023 privind aplicarea unor tarife rutiere pe rețeaua de drumuri naționale din România, la data intrării în vigoare a acesteia, exceptarea vehiculelor istorice de la obligaţia de plată a rovinietei şi a tarifului de trecere, stabilită în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, încetează.
Începând cu data de 16.10.2023, zi până la care CNAIR va finaliza procesul de prelucrare a datelor privind vehiculele istorice care au fost înscrise în baza de date a Sistemului informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control al rovinietei cu vehicule exceptate, în vederea eliminarii din aceasta, utilizatorii vehiculelor istorice au obligația de a achita tariful de utilizare și tariful de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România.
Guvernul a aprobat, joi, normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.77/2023 privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 450 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat.
Bugetul pentru acest program este de 195 milioane lei în anul 2023. Suportul alimentar poate consta în: masă caldă, preparată în regim propriu (pentru unităţile de învăţământ care deţin o cantină proprie cu avize de funcţionare), masă caldă, în regim catering (pentru unităţile fără cantină), pachet alimentar (dacă nu există posibilitatea preparării mesei calde), care va fi păstrat până la servire în spaţii special amenajate, precizează sursa citată. De asemenea, produsele oferite elevilor şi modul de servire a mesei vor respecta recomandările Institutului Naţional de Sănătate Publică.
Mai multe detalii aici https://www.agerpres.ro/politica/2023/10/05/guvernul-a-aprobat-normele-de-aplicare-pentru-continuarea-programului-pilot-masa-calda-in-450-scoli--1181444
Guvernul a aprobat Hotărârea pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, care prevede majorarea nivelului acestuia la 3.300 lei lunar, fără indemnizații, sporuri şi alte adaosuri, începând cu data de 1 octombrie 2023, față de 3.000 lei în prezent.
Măsura adoptată urmărește reducerea numărului angajaților aflați în risc de sărăcie și excluziune socială și va avea efecte pozitive la nivel social prin stimularea ocupării și prin creşterea puterii de cumpărare a acestora.
Această majorare a salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată reprezintă o valoare netă a salariului de 2.079 lei, față de 1.898 lei, cât era până acum.
Tariful orar va fi de 19,960 lei/oră pentru un program normal de lucru în medie de 165,333 ore/lună. De majorarea salariului de bază minim la 3.300 de lei vor beneficia 1.867.588 de salariați. Măsura adoptată nu se aplică salariaților din agricultură și industrie alimentară, pentru aceste categorii aplicându-se prevederile legale actuale.