Măsuri de protecție socială a persoanelor din grupuri vulnerabile, aprobate de Guvern

Măsuri de protecție socială a persoanelor din grupuri vulnerabile, aprobate de Guvern

Guvernul a aprobat astăzi o ordonanță de urgență care vizează, printre altele, menținerea măsurilor de protecție socială în cazul persoanelor care provin din grupuri vulnerabile, care au beneficiat de majorări ale punctului de pensie, ale salariului minim sau ale cuantumului prestațiilor sociale raportate la Indicatorul Social de Referință (ISR) și modifică în acest sens mai multe acte normative în domeniul asistenței sociale.

Astfel, pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței pe perioada sezonului rece nu vor fi luate în calcul majorările recente de venituri ca urmare a creșterii punctului de pensie, indemnizației sociale pentru pensionari și a salariului minim brut pe țară garantat în plată, eventualele debite stabilite potrivit Legii nr.226/2021 privind măsurile de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie urmând să fie scutite la plată, printr-un nou act administrativ emis de primărie, respectiv de agenția teritorială pentru plăți și inspecție socială.

În același timp, cuantumurile beneficiilor de asistență socială, majorate odată cu creșterea valorii ISR, de la 1 martie, la 598 de lei (de la 525,5 lei în 2022), se rotunjesc la leu, potrivit actului normativ, în favoarea beneficiarului, dacă în urma raportării la ISR rezultă fracțiuni în bani.

În cazul copiilor de vârstă școlară din familii care beneficiază de alocație pentru susținerea familiei și care înregistrează absențe nemotivate, prevederile art. 27 din Legea nr.277/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare, vor fi corelate prin ordonanța de urgență aprobată astăzi cu noua structură a anului școlar, urmând ca la verificarea condiției de menținere sau de diminuare a dreptului să fie avute în vedere intervalele de cursuri (modulele), și nu semestrele, ca până acum.

Ordonanța de urgență îi vizează și pe cetățenii români care lucrează în statele Uniunii Europene, care beneficiază de prestații familiale pentru care sunt aplicabile regulile de coordonare a sistemelor de securitate socială, în contextul în care, în ultima perioadă, se înregistrează un număr tot mai mare de solicitări, fie de acordare de diferențe de drepturi, fie de recuperare a acestora, pentru care sunt utilizate monedele statelor implicate.

Astfel, actul normativ stabilește modalitatea de recuperare în cazul sumelor provenite din diferențe de curs valutar rezultate în urma conversiei sumelor cu titlu de alocație de stat pentru copii și indemnizație lunară pentru creșterea copiilor, precum și a comisioanelor bancare rezultate ca urmare a aplicării Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială.

Modificări ale asigurării pentru concedii şi indemnizaţii pe bază de contract încheiat cu casa de sănătate

Modificări ale asigurării pentru concedii şi indemnizaţii pe bază de contract încheiat cu casa de sănătate

Venitul lunar înscris în contractul de asigurare nu va putea fi mai mare decât valoarea a trei salarii minime brute pe ţară pentru orice tip de concediu medical, inclusiv pentru sarcină şi lăuzie, conform modificărilor şi completărilor Ordonanţei de Urgenţă nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate aprobate în şedinţa de guvern de astăzi. Totodată, venitul menţionat va trebui să fie acelaşi cu cel înscris în declaraţia fiscală depusă în vedere plăţii contribuţiei de sănătate sau, după caz, cu media veniturilor lunare înscrise în declaraţie.

Amintim că persoanele fizice, altele decât salariaţii şi asimilaţii acestora, pot încheia opţional contract cu casa de asigurări de sănătate pentru concedii şi indemnizaţii medicale. Cuantumul acestor indemnizaţii se stabileşte în funcţie de venitul lunar înscris în contract, pe baza unei formule de calcul.

Contractele aflate în derulare la data intrării în vigoare a Ordonanţei de Urgenţă de modificare şi completare a OUG nr. 158/2005 se vor modifica prin acte adiţionale, la notificarea casei de asigurări de sănătate, până la data de 1 a lunii următoare celei în care se împlinesc 60 de zile de la data intrării în vigoare a actului normativ. Pentru aceste contracte, baza de calcul a indemnizaţiilor de maternitate este media veniturilor asigurate înscrise în contract în ultimele 6 luni ale celor 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare.

Modificările aduse de acest act normativ sunt necesare pentru implementarea unui mecanism echitabil şi unitar pentru calculul indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate, în scopul gestionării eficiente a fondurilor alocate acestui domeniu.

Biroul de presă

234 locuri de muncă vacante la nivelul judeţului Călăraşi

234 locuri de muncă vacante la nivelul judeţului Călăraşi

Potrivit datelor furnizate de agenţii economici privind locurile de muncă vacante, în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Călăraşi, sunt disponibile 234 locuri de muncă.

Cele mai multe locuri de munca sunt oferite pentru: ingrijitor curatenie – 63; manipulant marfuri- 50; operator confectioner confectii textile- 30; economist- 1; muncitor necalificat -24; strungar -2; frezor -2; electrician -2.

Din cele 234 locuri de munca declarate vacante de angajatori la Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Calarasi, 2 sunt destinate persoanelor cu studii superioare economice ( economist); 7- pentru persoanele cu studii liceale (lucrator comercial, ucenic, ajutor bucatar, vanzator, decorator produse de cofetarie); 41- in domeniul confectiilor textile ( operator confectioner masinist, muncitor necalificat), 8 in constructii (strungar, frezor, muncitor necalificat), 121 (alte activitati – sef echipa, mecanic utilaj, lucrator comercial, electrician, manipulant marfuri, operator la masini unelte cu comanda numerica, agent vanzari, instalator, sudor (taietor), agent de securitate, decorator produse de cofetarie, patiser, modelator; 8 in domeniul constructiilor daca au varsta de maxim 35 ani si au absolvit scoala profesionala (strungar, frezor).

Precizam faptul ca baza de date este dinamica, actualizandu-se in timp real in functie de locurile de munca declarate de angajatori, de valabilitatea ofertelor, precum si de numarul repartitiilor emise in vederea ocuparii.

Oferta locurilor de munca vacante la nivel judetean poate fi accesata pe site-ul anofm.ro/ajofmcl si pe pagina de facebook – www.facebook.com/AJOFM Calarasi.

Grădiştea | 120 de ha din islazul comunal destinate închirierii crescătorilor de animale

Grădiştea | 120 de ha din islazul comunal destinate închirierii crescătorilor de animale

Crescătorii de animale de pe raza comunei Grădiştea pot închiria de acum suprafeţe din islazul comunal.

În şedinţa ordinară din 23 februarie a fost adoptată Hotărârea privind aprobarea închirierii islazului, suprafaţa de islaz disponibilă închirierii în anul 2023 prin atribuire directă crescătorilor de animale de pe raza administrativ teritorială a comunei Grădiştea precum şi preţul de închirierii.

Astfel suprafaţa disponibilă închirierii prin atribuire directă este de 120,38 ha. Preţul dee închirierii a fost fixat la 147 lei / ha care „se va indexa anual cu rata inflaţiei”. Potrivit Hotărârr adoptate, termenul de închiriere este de 7 ani.

IPJ Călăraşi | În serviciu pentru un weekend în siguranţă

IPJ Călăraşi | În serviciu pentru un weekend în siguranţă

Acţiunile pentru siguranţa comunităţii din acest weekend au avut ca rezultat prinderea în flagrant a 7 persoane, precum şi dispunerea a 2 măsuri preventive. În trafic, pentru neregulile rutiere, 30 de conducători auto au rămas fără permis.

În perioada 03-05 martie a.c., peste 400 de poliţişti au acţionat, la nivelul judeţului Călăraşi, pentru prevenirea faptelor antisociale şi menţinerea ordinii şi siguranţei publice.

Au fost organizate 12 acţiuni punctuale şi s-a intervenit la 159 de evenimente sesizate prin 112.

Ca urmare a activităţilor desfăşurate, poliţiştii au constatat 64 de infracţiuni, 7 persoane au fost prinse în flagrant, iar în cauzele instrumentate au fost dispuse 2 măsuri preventive.

Totodată, pentru neregulile constatate au aplicat 516 sancţiuni contravenţionale, în valoare de peste 160.000 de lei.

Poliţiştii rutieri au desfăşurat activităţi pentru creşterea siguranţei în trafic, fiind constatate 7 infracţiuni la regimul circulaţiei pe drumurile publice, au fost reţinute 30 de permise de conducere şi retrase 14 certificate de înmatriculare.

Exemple: În data de 04 martie a.c., poliţiştii din cadrul Serviciului de Ordine Publică au organizat o acţiune în oraşul Budeşti, precum şi în localităţile Gălbinaşi şi Frumuşani.

Au fost constatate 3 infracţiuni, legitimate 126 de persoane, controlate 95 de autovehicule şi aplicate 69 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 73.660 de lei

Ca măsură complementară pentru comiterea unor fapte care atrag suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice, poliţiştii au reţinut 2 permise de conducere şi au retras 10 certificate de înmatriculare.

În ziua de 4 martie a.c., poliţiştii Serviciului Arme, Explozivi şi Substanţe Periculoase au desfăşurat activităţi în vederea clarificării situaţiei permiselor de armă expirate, fiind identificat un bărbat, de 66 de ani, din oraşul Budeşti, acesta deţinea fără respectarea prevederilor legale un pistolul neletal de autoapărare cu poriectil din cauciuc.

Arma si permisul de armă au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor.

Faţă de persoana în cauză s-a luat măsura anulării dreptului de deţinere port şi folosire a armelor în conformitate cu prevederile Legii 295/2004 R privind regimul armelor şi muniţiilor.

În cauză se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor.

Free Joomla templates by Ltheme