Indemnizația socială pentru pensionari nu scade sub 1.281 de lei

Indemnizația socială pentru pensionari nu scade sub 1.281 de lei

De la 1 septembrie 2024, toți pensionarii beneficiari de indemnizație socială vor continua să primească suma minimă garantată de 1.281 de lei, indiferent de cuantumul rezultat în urma recalculării. Anunțul a fost făcut și de Tatiana Zaharia, director executiv al Casei Județene de Pensii Călărași care a continuat “În cazul în care pensia recalculată este mai mică de 1.281 de lei, diferența se suportă de la bugetul de stat. Asta înseamnă că, indiferent de cuantumul rezultat în urma recalculării, niciu un pensionar nu va primi mai puțin de 1.281 de lei. Important de reținut este că, la fel ca până în prezent, în cazul indemnizației sociale pentru pensionari, drepturile se evidențiază distinct pe talonul de pensie astfel: cuantumul rezultat în urma recalculării și, respectiv suma de plată care nu poate fi mai mică de 1.281 de lei.”

Până la sfârșitul acestui an, indemnizația socială rămâne 1.281 de lei. Dacă pensia recalculată este sub cuantumul minim garantat, diferența se va suporta de la bugetul de stat. Indemnizația socială pentru pensionari crește anual prin legea bugetului de stat.

Indemnizația socială pentru pensionari a fost instituită prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 6 / 2009 sub forma unei pensii sociale minime garantate, fiind aprobată prin Legea 196 / 2009.

Aceasta prevede o sumă fixă pentru indemnizația socială pentru pensionari care a fost majorată în fiecare an, ajungând de la 300 de lei în 2009 la 1.281 de lei în acest an.

Crește valoarea indemnizației de însoțitor pentru pensionarii încadrați în gradul I de invaliditate

Crește valoarea indemnizației de însoțitor pentru pensionarii încadrați în gradul I de invaliditate

Începând cu 1 septembrie 2024, indemnizația de însoțitor primită de pensionarii încadrați în gradul I de invaliditate va crește cu suma de 224 de lei, de la 1.626 de lei, la 1.850 de lei, a anunțat vineri, în cadrul unei conferințe de presă, Tatiana Zaharia, director executiv al Casei Județene de Pensii Călărași.

”Această sumă este încasată cumulativ cu pensia de invaliditate. În prezent, indemnizația de însoțitor este calculată la 80% din punctul de pensie. Legea 360 / 2023 privind sistemul public de pensii aduce o îmbunățire și prevede un calcul al indemnizației de 50% din valoarea salariului minim brut pe țară garantat în plată. Drept urmare, indemnizația de însoțitor crește cu 224 de lei de la 1 septembrie 2024.”, a mai adăugat Zaharia.

Prin HG nr. 598 / 2024, Executivul a stabilit că începând cu 1 iulie 2024 salaqriul minim brut pe țară garantat în plată este de 3.700 lei.

De la 1 septembrie, crește valoarea indemnizației de însoțitor pentru pensionarii încadrați în gradul I de invaliditate

De la 1 septembrie, crește valoarea indemnizației de însoțitor pentru pensionarii încadrați în gradul I de invaliditate

Indemnizația de însoțitor primită de pensionarii încadrați în gradul I de invaliditate va crește de la 1 septembrie 2024 cu suma de 224 de lei, de la 1.626 de lei, la 1.850 de lei. Această sumă este încasată cumulativ cu pensia de invaliditate.

În prezent, indemnizația de însoțitor este calculată la 80% din punctul de pensie. Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii aduce o îmbunătățire și prevede un calcul al indemnizației de 50% din valoarea salariului minim brut pe țară garantat în plată.

Drept urmare, indemnizația de însoțitor crește cu 224 de lei de la 1 septembrie 2024.

Prin HG nr. 598/2024, Executivul a stabilit că începând cu 1 iulie 2024 salariul minim brut pe țară garantat în plată este de 3.700 de lei.

Facem precizarea că la nivelul lunii curente în evidențele Casei Naționale de Pensii Publice sunt circa 45.000 de pensionari încadrați în gradul I de invaliditate.

Anunţ public privind depunerea solicitării de emitere a Acordului de Mediu

Anunţ public privind depunerea solicitării de emitere a Acordului de Mediu

FARMER HOUSE COOPERATIVA AGRICOLA prin Gruianu Florin Marius anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a Acordului de Mediu pentru proiectul ,,ÎNFIINȚARE FERMĂ GĂINI OUTOARE CONSTÂND ÎN LUCRĂRI DE CONSTRUIRE PENTRU MICRO FNC, PLATFORMA BETONATĂ ȘI BRANȘAMENTE UTILITĂȚI”, propus a fi amplasat în intravilan, tarla 81, parcela 19, lot 2, sat Belciugatele, comuna Belgiucatele, N.C. 25603.

Informaţiile privind proiectul propus/memoriul de prezentare pot fi consultate la sediul autorităţii competente pentru protecţia mediului – Agenţia pentru Protecţia Mediului Călăraşi cu sediul în şoseaua Chiciului, nr. 2, judeţul Călăraşi, 910005 şi la sediul FARMER HOUSE COOPERATIVA AGRICOLA prin Gruianu Florin Marius , cu domiciliul municipiul Alexandria, strada Ion Creanga, nr. 21, judetul Teleorman, în zilele de luni–vineri, între orele 10.00–14.00.

Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul autorităţii competente pentru protecţia mediului.

Un nou început pentru asistenții maternali și copiii lor!

Un nou început pentru asistenții maternali și copiii lor!

Guvernul a aprobat, în şedinţa de astăzi, Ordonanţa de Guvern privind condiţiile de obţinere a atestatului, procedura de atestare şi statutul asistentului maternal, reglementări care nu au mai fost modificate de 21 de ani.

"Este un moment important pentru sistemul de protecţie a copilului. Cazurile de abuz din ultimii ani au demonstrat clar că este nevoie de înăsprirea condiţiilor pentru persoanele care doresc să devină asistenţi maternali. Datoria noastră este să ne asigurăm că aceşti copii vor creşte şi se vor dezvolta într-un mediu sănătos, cu dragoste şi grijă de cei care îşi asumă responsabilitatea creşterii lor", a declarat Natalia-Elena Intotero, ministrul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse.

Potrivit actului normativ, principalele modificări vizează:

- Introducerea obligativităţii existenţei unui anumit nivel de şcolarizare -minim absolvent de liceu;

- Vârsta minimă a asistentului maternal creşte de la 18 la 21 de ani;

- Asistenţii maternali se vor pensiona conform Codului Muncii;

- Sunt introduse limite privind diferenţa maximă de vârstă între asistentul maternal şi copilul pe care îl are în îngrijire - maxim 47 de ani. Diferenţa de vârstă de 47 de ani nu se aplică în cazul plasamentului copiilor care fac parte dintr-un grup de fraţi;

- Asistentul maternal nu poate primi în plasament un număr mai mare de 2 copii, cu excepţia copiilor care fac parte dintr-un grup de fraţi;

- Se introduc condiţii privind localizarea locuinţei asistentului maternal care va trebui să fie într-o localitate cu acces la servicii educaţionale, medicale şi după caz abilitare/reabilitare a copiilor pe care îi va primi în plasament - se vor evita astfel situaţiile în care locuinţa asistentului maternal este într-o localitate izolată/fără acces la servicii;

- Evaluarea persoanelor care doresc atestat de asistent maternal este realizată de o echipă, desemnată de DGASPC, formată din psiholog şi asistent social şi cuprinde evaluarea socială şi evaluarea psihologică;

- Cursurile de formare profesională (pentru atestare) au o durată de 80 de ore, din care 50 de ore de teorie şi 30 de ore de practică şi se organizează după o programă de pregătire elaborată de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie în colaborare cu reprezentanţi ai mediului academic;

- Ulterior, după obţinerea atestatului, asistentul maternal va urma cursuri de formare continuă (perfecţionare) cel puţin o dată pe an. Cursurile vor avea o durată de 32 ore şi se derulează după o programă de pregătire elaborată de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie în colaborare cu reprezentanţi ai mediului academic. Refuzul nejustificat de participare poate duce la retragerea atestatului;

De asemenea, Ordonanţa de Guvern introduce noi criterii suplimentare privind situaţiile în care o persoană NU poate fi atestată ca asistent maternal. Astfel, printre altele, nu poate fi asistent maternal persoana care:

- a depăşit limita vârstei de pensionare;

- a suferit o condamnare prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru săvârşirea cu intenţie a unor infracţiuni contra persoanei, contra autorităţii, contra înfăptuirii justiţiei, precum de corupţie şi de serviciu, sau este înscrisă cu menţiuni în evidenţa Registrului naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor;

- are în familie membri cu vârsta de peste 14 ani sau alte persoane, care locuiesc împreună cu aceasta şi care au săvârşit o fapta penală sau sunt înscrişi cu menţiuni în evidenţa Registrului naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor;

- are istoric de violenţă în cadrul propriei familii, în reţeaua socială sau în comunitate;

- a avut sau, după caz, are copil în sistemul de protecţie specială;

- suferă de boli psihice, este dependentă de alcool, droguri sau alte substanţe psihotrope sau are membri ai familiei care locuiesc cu acesta şi se află în această situaţie.

Free Joomla templates by Ltheme