Repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a va avea loc luni

Repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a va avea loc luni. Vor fi repartizaţi candidaţii care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2018 - 2019.

Depunerea dosarelor de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi se va face între 10 - 13 iulie.

Un procent de 73,6% dintre candidaţii la Evaluarea Naţională au obţinut medii mai mari sau egale cu 5.

Rezultatele finale la Bacalaureat, după contestaţii, vor fi afişate luni

Rata de promovare la examenul de Bacalaureat, incluzând şi elevii care au provenit din promoţiile anterioare, a fost de 67,7%. Potrivit Ministerului Educaţiei, rata de promovare (înainte de contestaţii) înregistrată de absolvenţii care au finalizat studiile liceale în promoţia 2017 - 2018 şi au susţinut probele examenului de Bacalaureat în prima sesiune este de 72,7%.

Românii au investit peste 786 de milioane de lei în cadrul Programului Tezaur - ediția CENTENAR

Vineri, 6 iulie 2018, s-a încheiat prima emisiune de titluri de stat lansată de Ministerul Finanțelor Publice în cadrul Programului Tezaur - ediția CENTENAR, cu valoare de 1 leu, dobândă de 5% și scadență la cinci ani, destinate exclusiv populației.

În perioada 15 iunie – 6 iulie 2018 titlurile au putut fi cumpărate de către persoanele fizice rezidente care au împlinit vârsta de 18 ani la data efectuării subscrierii, iar veniturile obținute sunt neimpozabile.

Titlurile de stat au fost achiziționate prin unitățile operative ale Trezoreriei Statului, precum și prin rețeaua de oficii poștale ale Companiei Naționale Poșta Română, situația subscrierii fiind următoarea:

prin trezorerii: 644.269.745 lei (număr de investitori 14.756);

prin Poșta Română: 141.955.889 lei (număr de investitori 4.946).

Astfel, volumul total de subscriere atins, la data de 6 iulie 2018, este de 786.225.634 lei.

Având în vedere interesul crescut al populației față de această metodă de economisire, emiterea titlurilor de stat pentru populație va continua și pe viitor, posibil și cu alte maturități, până la epuizarea plafonului anual stabilit pentru anul 2018 la un nivel indicativ de 4 miliarde lei.

Sursa www.mfinante.ro

Guvern: Subvenții majorate la 2.250 lei pentru angajatorii care încadrează persoane din grupuri vulnerabile sau care încheie contracte de ucenicie sau de stagiu

Guvernul a aprobat, în ședința desfăşurată joi, majorarea cuantumului subvențiilor acordate angajatorilor care încadrează în muncă persoane care provin din grupuri vulnerabile sau care încheie contracte de ucenicie sau de stagiu, printr-un proiect de Ordonanță de urgență care modifică și completează trei acte normative din domeniul forței de muncă.

Concret, prin modificările aduse Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă se stabilește că, pentru încadrarea în muncă a persoanelor din grupuri vulnerabile, cuantumul subvențiilor acordate din bugetul asigurărilor pentru șomaj se majorează de la 900 lei la 2.250 lei, astfel:

· angajatorii care încadrează în muncă, pe durată nedeterminată, cu normă întreagă, absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, suma de 2.250 lei, pentru fiecare absolvent încadrat;

· angajatorii care încadrează în muncă pe durată nedeterminată, cu normă întreagă, absolvenţi din rândul persoanelor cu handicap primesc lunar, pentru fiecare absolvent, 2.250 lei, pe o perioadă de 18 luni;

· angajatorii care încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, şomeri în vârstă de peste 45 de ani, şomeri de lungă durată, tineri NEET sau şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceste categorii, 2.250 lei, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni;

· angajatorii care, în raport cu numărul de angajaţi, şi-au îndeplinit obligaţia, potrivit legii, de a încadra în muncă persoane cu handicap, precum şi angajatorii care nu au această obligaţie legală, dacă încadrează în muncă pe durată nedeterminată persoane cu handicap şi le menţin raporturile de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni, primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din această categorie, 2.250 lei;

· angajatorii care încadrează în muncă, cu normă întreagă, şomeri care, în termen de 5 ani de la data angajării, îndeplinesc, conform legii, condiţiile pentru a solicita pensia anticipată parţială sau de acordare a pensiei pentru limită de vârstă, dacă nu îndeplinesc condiţiile de a solicita pensia anticipată parţială, beneficiază lunar, pe perioada angajării, până la data îndeplinirii condiţiilor respective, de 2.250 lei.

De asemenea, angajatorii care încadrează tineri cu risc de marginalizare socială şi care beneficiază de acompaniament social personalizat în baza unui contract de solidaritate beneficiază lunar, pentru fiecare persoană din această categorie, de o sumă egală cu salariul de bază stabilit la data angajării tinerilor, dar nu mai mult de patru ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării în muncă, până la expirarea duratei contractului de solidaritate.

În același timp, cuantumul primei de activare acordată șomerilor înregistrați care nu beneficiază de indemnizație de șomaj este majorat de la 500 lei la 1.000 lei, în situaţia în care se angajează cu normă întreagă, pentru o perioadă de cel puțin 3 luni.

Tot joi au fost aduse modificări Legii nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de muncă și Legii nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolvenții de învățământ superior. Odată cu intrarea în vigoare a noilor prevederi, angajatorii care vor încheia, în condiţiile legii, un contract de ucenicie sau de stagiu, după caz, vor beneficia, la cerere, pe întreaga perioadă de derulare a contractului de ucenicie/stagiu, de o sumă în cuantum de 2.250 lei/lună. Suma acordată până acum era de 1.125 lei, în cazul ucenicilor, și 1.350 lei, în cazul absolvenților.

Măsurile erau necesare în contextul majorării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată de la 1.450 lei la 1.900 lei, începând cu 1 ianuarie 2018, pentru reducerea urgentă a deficitului de forţă de muncă, dar și pentru realizarea reformelor structurale pe piața muncii, așa cum sunt prevăzute în Recomandările Specifice de Țară (RST) și maximizarea absorbţiei fondurilor externe nerambursabile pentru perioada 2018-2020 (aferente cadrului financiar 2014-2020 din Programul Operaţional Capital Uman), mai ales că unul din criteriile de care se va ține seama pentru alocarea fondurilor aferente cadrului financiar 2021-2027 este chiar gradul de implementare a RST.

Serviciul Comunicare și Mass-Media

Călăraşi / Tratamentele în aliniament au fost programate pentru perioada 5-7 iulie

Primăria Municipiului Călărași anunță faptul că tratamentele în aliniament au fost programate pentru perioada 05-07 iulie 2018.

Tratamente în aliniament se vor executa în intervalul orar 22.30-05.00, pentru combaterea tuturor bolilor și dăunătorilor vegetației în aliniament, gardurilor vii, a pomilor și arbuștilor ornamentali, în funcție de condițiile meteorologice.

Substanțele active ale produselor utilizate pentru tratamentele în aliniament sunt: Dimetoat, Cihalotrin și Tebuconazol, acestea fiind avizate de Comisia Națională pentru Produse de Protecție a Plantelor.

Precizăm că tratamentele se vor desfășura în condiții corespunzătoare, pe raza municipiului Călărași, respectând prevederile legale de protecție a mediului, a sănătății și securității populației.

Biroul de presă

Free Joomla templates by Ltheme