CJSU | Rata incidenței cumulative COVID-19 la 1000 de locuitori în județul Călărași este de 0,42. În municipiul Călărași – 0,34!

CJSU | Rata incidenței cumulative COVID-19 la 1000 de locuitori în județul Călărași este de 0,42. În municipiul Călărași – 0,34!

În contextul informării privind situația generată de răspândirea virusului COVID-19, astăzi, 18 mai, în județul Călărași sunt 9993 cazuri confirmate pozitiv cu COVID-19 (10 cazuri înregistrate în ultimele 24 de ore), dintre care 129 sunt active.

În ultimele 24 de ore a fost raportat un deces:

- Bărbat, 73 de ani, comorbidități (boală cardiacă ischemică, hipertensiune arterială), decedat la Spitalul Municipal Oltenița.

Precizăm că rata incidenței cumulative COVID-19 la 1000 de locuitori în județul Călărași este de 0,42. Situația localităților cu rata incidenței cumulative peste 1,5 la 1000 de locuitori este următoarea:

  1. CHIRNOGI (2,28)
  2. LUICA (1,92)
  3. VALEA ARGOVEI (1,71)

......................................................................................................................................................................

  1. MUNICIPIUL CĂLĂRAŞI | 0,34 (74.327 / 25)

.......................................................................................................................................................................

  1. MUNICIPIUL OLTENIŢA | 0,22 (26.778 / 6)

........................................................................................................................................................................

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a decis că, atunci când incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare sau egală de 1,5/1.000 de locuitori, comitetele județene pot decide restricționarea activității restaurantelor și cafenelelor. Această măsură vizează și restaurantele și cafenelele din interiorul hotelurilor și pensiunilor, precum și activitatea sălilor de jocuri de noroc.

Forțele de ordine constituite din polițiști, jandarmi și polițiști locali au efectuat în continuare acțiuni privind ordinea și siguranța publică în contextul prevenirii și combaterii răspândirii noului coronavirus, cât și pentru descurajarea faptelor de natură contravențională.  

Echipajele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Barbu Ştirbei al judeţului Călăraşi efectuează zilnic acţiuni de informare preventivă în localităţile judeţului, iar cadrele Inspecţiei de Prevenire desfăşoară activităţi de îndrumare şi control la operatori economici şi instituţii publice în vederea respectării măsurilor prevăzute de lege.

Vă rugăm să respectați măsurile stabilite de autorități și de specialiști în perioada stării de alertă, distanțarea fizică, evitarea aglomerațiilor, igienizarea/dezinfectarea frecventă a mâinilor și purtarea mijloacelor de protecție individuală, măsuri necesare pentru a proteja sănătatea tuturor.

Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE - 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor și este valabilă pentru apelurile naționale, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00 – 20.00. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.

FPTR: Peste 50 de hoteluri pun la dispoziție aproximativ 4.000 de locuri de cazare pe noapte. În cadrul programului “Litoralul pentru Toți”, tarifele pornesc de la 40 de lei pe noapte

FPTR: Peste 50 de hoteluri pun la dispoziție aproximativ 4.000 de locuri de cazare pe noapte. În cadrul programului “Litoralul pentru Toți”, tarifele pornesc de la 40 de lei pe noapte

Românii pot petrece un sejur pe litoralul românesc cu preţuri ce pornesc de la 40 de lei pe noapte, prin programul" Litoralul pentru Toţi", la care 54 de hoteluri din toate staţiunile participă cu aproximativ 4.000 de locuri de cazare, anunţă Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Tarifele prin programul "Litoralul pentru Toţi", aflat la a 38-a ediţie, sunt cu până la 65% mai mici faţă de cele din vârf de sezon. Tariful pentru o noapte de cazare începe de la 40 de lei, iar cel mai ieftin pachet fără mic dejun poate fi achiziţionat la un hotel de 3 stele din staţiunea Neptun şi costă 80 de lei/noapte pentru două persoane.

La polul opus, se află staţiunea Mamaia, unde la un hotel de 4 stele două persoane vor plăti pentru un sejur de minimum 5 nopţi, care include cazare cu servicii de masă ultra all-inclusive, 520 de lei/noapte.

Turiştii care vor să se cazeze în staţiunea Eforie Nord beneficiază de tarife pornind de la 85 lei/noapte pentru două persoane, pachete de minimum 4 nopţi.

Programul "Litoralul pentru Toţi" este singurul program social din România susţinut integral de mediul de afaceri, respectiv de patronatele hoteliere autohtone, care se desfăşoară în perioada 21 mai - 20 iunie 2021.

La fel ca în anii trecuţi, sejururile pot fi achitate şi cu vouchere de vacanţă de cei care nu le-au consumat încă. Detaliile privind hotelurile incluse în programul "Litoralul pentru Toţi" se găsesc pe site-ul www.fptr.ro. Rezervările se pot face atât direct, la hotel, cât şi prin intermediul agenţiilor de turism.

Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc este singura federaţie patronală cu reprezentativitate legală la nivel de sector de activitate, atestată prin hotărâre de instanţă, având în componenţă un număr de 5.344 de societăţi comerciale din turism, care asigură venituri salariale pentru 73.752 de angajaţi, reprezentând 37% din forţa de muncă din turism, cu o cifră de afaceri cumulată de peste 5 miliarde de euro şi gestionând, într-o pondere covârşitoare, capital românesc.

Sursa www.agerpres.ro

ITM Călărași | Modificări legislative aduse Codului Muncii

ITM Călărași | Modificări legislative aduse Codului Muncii

Modificări legislative aduse Codului Muncii prin OUG nr. 36/2021, OUG nr. 37/2021 şi Legea nr.138/2021              

  1. OUG nr.36/2021

Începând cu data de 05.05.2021 actul normativ mai sus menţionat a completat Codul Muncii, principala modificare constând în faptul că părţile pot opta la încheierea contractului individual de muncă/actului adiţional la contract, după caz, semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată, însoţită de marca temporală electronică sau marca temporală electronică calificată şi sigiliul electronic calificat al angajatorului.

Angajatorul nu poate obliga persoana selectată în vederea angajării ori, după caz, salariatul să utilizeze semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată, însoţită de marca temporală electronică sau marca temporală electronică calificată şi sigiliul electronic calificat al angajatorului, la încheierea contractului individual de muncă/actului adiţional la contract sau a altor documente emise în executarea contractului individual de muncă. La încheierea contractului individual de muncă/actului adiţional la contract sau a altor documente emise în executarea contractului individual de muncă, după caz, părţile trebuie să utilizeze acelaşi tip de semnătură, respectiv semnătura olografă sau semnătura electronică avansată sau calificată, însoţită de marca temporală electronică sau marca temporală electronică calificată şi sigiliul electronic calificat.

Noţiunile de semnătură electronică avansată, semnătură electronică calificată, marca temporală electronică calificată şi sigiliul electronic calificat, au înţelesul dat de dispoziţiile Regulamentului(UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE.

Prin acelaşi act normativ au fost modificate şi completate Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă şi Legea nr. 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă.

Astfel, principalele modificări în activitatea de telemuncă, constau în faptul că angajatorul este în drept să verifice activitatea telesalariatului prin utilizarea tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, în condiţiile stabilite prin contractul individual de muncă, regulamentul intern şi/sau contractul colectiv de muncă aplicabil.

OUG nr.36/2021 a introdus modificări la Legea nr.319/2016 în sensul că dovada instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă poate fi realizată în format electronic sau pe suport de hârtie în funcţie de modalitatea aleasă de către angajator, stabilită prin regulamentul intern; în ipoteza folosirii variantei în format electronic, dovada instruirii trebuie semnată de semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată însoţită de marca temporală electronică sau marca temporală electronică calificată şi sigiliul electronic al angajatorului.

  1. OUG nr. 37/2021

Prin acest act normativ Codul Muncii a fost modificat şi completat, acestea producând efecte începând cu data de 05.05.2021.

Pentru salariaţii microîntreprinderilor definite la art.4 alin.1 litera a din Legea nr.346/2004, angajatorul poate comunica specificarea atribuţiilor postului( fişa postului) şi verbal; la solicitarea scrisă a salariatului, angajatorul este obligat să îi comunice în scris fişa postului cu specificarea atribuţiilor postului.

O altă modificare intervenită se referă la prevederile art.119 alin. 2 din Codul Muncii, în sensul că pentru salariaţii mobili, salariaţii care desfăşoară muncă la domiciliu şi salariaţii microîntreprinderilor, angajatorul ţine evidenţa orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat în condiţiile stabilite cu salariaţii prin acord scris, în funcţie de activitatea specifică desfăşurată de către aceştia.

Prevederile art. 241 din Codul Muncii se modifică, în sensul că regulamentul intern se întocmeşte de angajator, cu excepţia microîntreprinderilor, cu consultarea sindicatului sau a reprezentanţilor salariaţilor, după caz.

  1. Legea nr.138/2021

Prin acest act normativ a fost completat Codul Muncii, reglementându-se situaţia angajatorilor aflaţi în procedură de insolvenţă, faliment sau lichidare, administratorul judiciar sau, după caz, lichidatorul judiciar este obligat să elibereze salariaţilor un document care să ateste activitatea desfăşurată de aceştia, să înceteze şi să transmită în registrul general de evidenţă a salariaţilor încetarea contractelor individuale de muncă.  

CJSU | Rata incidenței cumulative COVID-19 la 1000 de locuitori în județul Călărași este de 0,48. În municipiul Călărași – 0,42!

CJSU | Rata incidenței cumulative COVID-19 la 1000 de locuitori în județul Călărași este de 0,48. În municipiul Călărași – 0,42!

În contextul informării privind situația generată de răspândirea virusului COVID-19, astăzi, 16 mai, în județul Călărași sunt 9979 cazuri confirmate pozitiv cu COVID-19 (4 cazuri înregistrate în ultimele 24 de ore), dintre care 148 sunt active.

În ultimele 24 de ore nu a fost raportat niciun deces.

Precizăm că rata incidenței cumulative COVID-19 la 1000 de locuitori în județul Călărași este de 0,48. Situația localităților cu rata incidenței cumulative peste 1,5 la 1000 de locuitori este următoarea:

  1. CHIRNOGI (2,28)
  2. LUICA (1,92)
  3. VALEA ARGOVEI (1,71)
  4. DOROBANȚU (1,51)

.......................................................................................................................................................................

  1. MUNICIPIUL CĂLĂRAȘI | 0,42 (74.338 / 31)

........................................................................................................................................................................

  1. MUNICIPIUL OLTENIȚA | 0,26 (26.782 / 7)

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a decis că, atunci când incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare sau egală de 1,5/1.000 de locuitori, comitetele județene pot decide restricționarea activității restaurantelor și cafenelelor. Această măsură vizează și restaurantele și cafenelele din interiorul hotelurilor și pensiunilor, precum și activitatea sălilor de jocuri de noroc.

Forțele de ordine constituite din polițiști, jandarmi și polițiști locali au efectuat în continuare acțiuni privind ordinea și siguranța publică în contextul prevenirii și combaterii răspândirii noului coronavirus, cât și pentru descurajarea faptelor de natură contravențională.  

Echipajele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Barbu Ştirbei al judeţului Călăraşi efectuează zilnic acţiuni de informare preventivă în localităţile judeţului, iar cadrele Inspecţiei de Prevenire desfăşoară activităţi de îndrumare şi control la operatori economici şi instituţii publice în vederea respectării măsurilor prevăzute de lege.

Vă rugăm să respectați măsurile stabilite de autorități și de specialiști în perioada stării de alertă, distanțarea fizică, evitarea aglomerațiilor, igienizarea/dezinfectarea frecventă a mâinilor și purtarea mijloacelor de protecție individuală, măsuri necesare pentru a proteja sănătatea tuturor.

Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE - 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor și este valabilă pentru apelurile naționale, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00 – 20.00. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.

AFM | Lansarea Programului Rabla pentru Electrocasnice

AFM | Lansarea Programului Rabla pentru Electrocasnice

Începând cu 14 mai 2021, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu anunță deschiderea perioadei de înscriere a persoanelor fizice în cadrul Programului naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic.

Bugetul alocat Programului în anul 2021 este de 75 milioane lei.

Anul acesta, modalitatea de accesare a programului a fost revizuită, astfel încât persoanele fizice să poată beneficia de oportunitatea de a se înscrie și de a obține unul sau mai multe vouchere.

Începând cu 14 mai, persoanele fizice au la dispoziție 7 zile în vederea înscrierii în program prin crearea contului de utilizator în aplicația informatică.

„Contul de utilizator” este un element de noutate al acestei ediții a programului și permite atât selecția voucherelor, cât și urmărirea statusului acestora.

Pentru eficientizarea procesului de selecție a voucherelor, ediția de anul acesta se va desfășura etapizat.

Etapele de desfășurare a programului:

 Înscrierea persoanelor fizice în aplicație, prin crearea conturilor de utilizator (14 mai20 mai);

 Etapa I: Selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte mașinile de spălat rufe/vase și frigiderele/congelatoarele (21 mai - 03 iunie);

 Etapa II: Selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte televizoarele, laptopurile și tabletele (04 iunie-17 iunie);

 Etapa III: Selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte aparatele de aer condiționat, uscătoarele de rufe și aspiratoarele (18 iunie – 01 iulie).

Înscrierea solicitanților în Program constă în crearea contului de utilizator, pentru care se introduc următoarele date: nume, prenume, localitate și județ, cod numeric personal (CNP), adresa de e-mail și numărul de telefon valid. Beneficiarul are obligația de a încărca CI/BI și declarația pe proprie răspundere pusă la dispoziție de AFM până la momentul utilizării voucherului. Valabilitatea voucherelor este de 15 zile de la data validării acestora de către AFM, termen în care trebuie utilizate la un comerciant validat.

După înscrierea solicitanților prin crearea conturilor de utilizator, demarează etapele de selecție, în aplicația informatică, a voucherelor aferente echipamentelor noi, prima categorie fiind cea a mașinilor de spălat rufe/vase și a frigiderelor/congelatoarelor.

Perioada de derulare a unei etape de selecție a voucherelor dintr-o categorie este de 14 zile sau până la epuizarea bugetului alocat etapei respective.

Concomitent cu înscrierea solicitanților în Program prin crearea conturilor de utilizator, se va desfășura și sesiunea de înscriere în vederea validării comercianților, realizată tot prin intermediul aplicației informatice.

Anul acesta, echipamentele incluse în program și sumele aferente fiecărui echipament sunt:

 400 de lei pentru mașini de spălat rufe, inclusiv cu uscător având cel puțin noua clasa energetică C;

 400 de lei pentru mașini de spălat vase având cel puțin noua clasa energetică D;

 400 de lei pentru aparate de aer condiționat, inclusiv aparate de aer condiționat portabile, cu eficiență energetică la răcire cel puțin A++;

 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare având cel puțin noua clasă energetică E;

 400 lei pentru televizoare având cel puțin noua clasă energetică E;

 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică cel puțin A++;

 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;

 500 de lei pentru laptopuri;

 300 de lei pentru tablete.

Altă noutate este faptul că pentru laptopuri și tablete se poate preda la schimb fie un echipament de tip calculator personal, compus din unitate centrală și monitor, fie un alt echipament inclus în program, cu excepția latopurilor și tabletelor vechi. De asemenea, pentru mașinile de spălat vase, precum și pentru uscătoarele de rufe se poate preda la schimb orice echipament vechi inclus în program.

Listele cu beneficiarii aprobați vor fi publicate pe site-ul instituției, www.afm.ro, la secțiunea dedicată programului.

Free Joomla templates by Ltheme