CNAS reia tratamentele fără interferon pentru pacienţii cu hepatita C

CNAS reia tratamentele fără interferon pentru pacienţii cu hepatita C

CNAS a finalizat negocierile în baza cărora vor fi încheiate, până la finalul acestui an, noi contracte cost-volum-rezultat pentru tratamentul hepatitei virale cronice C.

În baza acestor contracte, vor beneficia de tratament un număr de 17.500 de pacienţi adulţi cu hepatita C, indiferent de stadiul de fibroză şi ciroză compensată, pentru genotipul 1b, cel mai des întâlnit în România, dar şi pentru genotipurile 1a şi 4, care înregistrează o incidenţă mai scăzută în ţara noastră.

De asemenea, pentru prima oară va fi acordat tratament fără interferon şi pentru 100 de copii şi adolescenţi cu vârsta cuprinsă între 12 şi 18 ani.

"Am ţinut foarte mult ca accesul pacienţilor cu hepatita C la tratamentele fără interferon să fie reluat chiar din acest an. Hepatita C este o problemă de sănătate publică, pe care trebuie să o tratăm cu maxim interes, în concordanţă cu recomandările OMS privind eradicarea acestei afecţiuni până în anul 2030", a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS.

aldis

CNAS a demarat şi procedurile necesare pentru iniţierea negocierilor în vederea încheierii unui contract de tip cost-volum-rezultat pentru tratamentul pacienţilor cu hepatita C care nu pot utiliza regimurile terapeutice fără interferon actuale, respectiv pentru pacienţii cu ciroză decompensată şi cei cu genotipurile mai rar întâlnite în ţara noastră: 2,3,5,6. Numărul pacienţilor care vor beneficia de acest tratament va fi comunicat de comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătaţii.

De asemenea, CNAS a mai finalizat şi negocierea unui contract cost-volum-rezultat în baza căruia va fi asigurat tratamentul pentru un număr de 300 de pacienţi adulţi cu hepatita C (toate stadiile de fibroză şi ciroză compensată) care nu au răspuns terapeutic la tratamentele fără interferon urmate anterior.

Odată cu derularea noilor contracte, tratamentul fără interferon va fi acordat şi în judeţele Suceava, Vâlcea şi Arad. Astfel, tratamentul va fi asigurat adulţilor de medici din specialităţile gastroenterologie şi boli infecţioase aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate din 16 judeţe, precum şi cu CAS AOPSNAJ.

Pentru copii, tratamentul va fi asigurat de medicii cu specialităţile gastroenterologie pediatrică şi boli infecţioase aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate din 10 judeţe (Bihor, Braşov, Cluj, Constanţa, Dolj, Galaţi, Iaşi, Mureş, Sibiu, Timiş) şi din Municipiul Bucureşti, precum şi cu CAS AOPSNAJ.

Tratamentul fără interferon pentru pacienţii cu hepatita C a fost introdus în România începând cu anul 2015, în baza contractelor cost-volum-rezultat încheiate de CNAS. În fiecare an, a crescut numărul pacienţilor care au beneficiat de aceste tratamente, astfel:

- 2015 - 2016: 5800 pacienţi;

- 2016 - 2017: 12.000 pacienţi;

- 2018 - 2019: 13.000 pacienţi.

Tratamentul fără interferon are o rată de vindecare a hepatitei C de peste 95%.

Biroul de presă

De la 1 ianuarie, salariul minim va fi de 2.230 lei

De la 1 ianuarie, salariul minim va fi de 2.230 lei

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a declarat vineri că a fost aprobată hotărârea de guvern care prevede ca salariul minim pentru anul viitor să fie de 2.230 de lei.

"În şedinţa de guvern de astăzi am aprobat hotărârea de guvern care prevede ca salariul minim pentru 2020, este vorba de salariul fără studii superioare, acela rămânând în cuantumul aferent anului în curs, să fie de 2.230 de lei, respectiv, aceasta rezultă într-un venit mediu de 1.297, ceea ce înseamnă o creştere de 83 de lei pentru fiecare salariat", a spus Alexandru la Palatul Victoria.

aldis

Ea a adăugat că hotărârea de guvern aprobă "nu numai un cuantum de salariu, dar şi o analiză" pe care a făcut-o împreună cu echipa Cancelariei premierului şi cu Comisia Naţională de Prognoză.

Sursa www.agerpres.ro

MMPS: Salariul minim brut va fi majorat cu 7,2% începând cu luna ianuarie a anului viitor

MMPS: Salariul minim brut va fi majorat cu 7,2% începând cu luna ianuarie a anului viitor

Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) propune majorarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată cu 7,2%, începând cu luna ianuarie a anului viitor, faţă de luna decembrie 2019, la 2.230 de lei, conform unui proiect de Hotărâre postat pe pagina proprie de internet.

"Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) a afişat, pe pagina proprie de internet, proiectul de Hotărâre pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată. Proiectul de act normativ supus consultării prevede ca salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată să fie majorat la 2.230 lei lunar, începând cu data de 1 ianuarie 2020, faţă de 2.080 lei în prezent, ceea ce reprezintă o creştere de 7,2% faţă de luna decembrie 2019. Tariful orar pentru un program complet de lucru de 167,333 ore va creşte anul viitor de la 12,43 lei la 13,327 lei", se spune în comunicatul ministerului.

Ministerul precizează că nivelul salariului de bază minim brut a fost stabilit în urma dezbaterilor cu partenerii sociali, fiind organizate două şedinţe ale Consiliului Naţional Tripartit, în 26 noiembrie 2019 şi în 3 decembrie 2019, şi dezbătut în Comisia de Dialog Social de la nivelul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.

Pentru stabilirea salariului minim s-a avut în vedere o formulă de calcul care ia în considerare rata inflaţiei şi creşterea reală a productivităţii muncii pe persoană, precum şi factori de corecţie în funcţie de dinamica creşterii economice.

Proiectul de Hotărâre prevede şi faptul că, începând de anul viitor, pentru persoanele încadrate pe funcţii pentru care se prevede nivelul de studii superioare, cu vechime în muncă de cel puţin un an în domeniul studiilor superioare, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în care nu sunt incluse şi sporurile şi alte adaosuri, se menţine la 2.350 lei lunar.

Conform notei de fundamentare, în România beneficiază de salariul minim brut garantat în plată de 2.080 lei un număr de 1.370.232 de salariaţi, ceea ce reprezintă un procent de aproximativ 24% din numărul total de salariaţi activi - 5.631.757. La aceştia se adaugă un număr mic de funcţionari publici (33 salariaţi). Faţă de aceste categorii, pentru sectorul construcţii, de salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată stabilit la 3.000 lei beneficiază un număr de 310.778 angajaţi.

Modificarea salariului de bază minim brut pe ţară determină creşterea contribuţiei pentru persoane cu handicap neîncadrate întrucât acest calcul se raportează la salariul minim (Legea nr. 448/2006 art.78(3)) şi modificarea bazei anuale de calcul al contribuţiei de asigurări sociale în cazul persoanelor care realizează venituri din activităţi independente/drepturi de proprietate intelectuală întrucât venitul ales de contribuabil nu poate fi mai mic decât nivelul a 12 salarii minime brute pe ţară, în vigoare la termenul de depunere a declaraţiei unice privind veniturile estimate (Legea 227/2015 art.151). Totodată, în urma creşterii salariului minim se majorează plafonul în funcţie de care persoanelor fizice ce obţin venituri non-salariale le poate reveni obligaţia de a plăti contribuţii de asigurări sociale şi asigurări sociale de sănătate întrucât aceste plafoane se determină în funcţie de nivelul salariului de bază minim brut pe ţară în vigoare la termenul de depunere a declaraţiei unice pentru veniturile estimate.

Totodată, măsura va duce la majorarea normelor de venit pentru veniturile din activităţi independente impuse pe baza normelor de venit. Norma de venit pentru fiecare activitate desfăşurată de contribuabil nu poate fi mai mică decât salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în vigoare la momentul stabilirii acesteia, înmulţit cu 12.

Potrivit notei de fundamentare, măsura creşterii salariului minim afectează ramuri cum ar fi comerţul, transporturile şi întreprinderile mici şi mijlocii unde nivelul salariilor este mai mic faţă de medie cu influenţe asupra creşterii cheltuielilor cu forţa de muncă.

Sursa www.agerpres.ro

aldis

ANAF: Spațiul Privat Virtual – serviciul fiscal gratuit la dispoziția contribuabililor

ANAF: Spațiul Privat Virtual – serviciul fiscal gratuit la dispoziția contribuabililor

Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin proiectele și programele  sale, urmăreşte dezvoltarea unui parteneriat cu contribuabilii, prin furnizarea unor servicii complete, moderne şi accesibile. În acest context, de-a lungul timpului,au fost implementate servicii electronice menite a facilita îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de plată ale contribuabililor.

aldis

Astfel, serviciul Spaţiul Privat Virtual (SPV) este uşor de accesat, gratuit şi disponibil permanent atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. SPV permite  atât obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale,cât şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale.           Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu.

Instrucţiunile privind înrolarea în Spaţiul Privat Virtual sunt disponibile pe site-ul www.anaf.ro, prin următorul link:SPV - INSTRUCTIUNI

Totodată, în sediul Administrației Județene a Finanțelor Publice Călărași și la sediile serviciilor fiscale teritoriale, sunt puse la dispoziţia contribuabililor calculatoare în sistem  auto- servire, în vederea accesării serviciilor electronice oferite de Agenția Națională de Administrare Fiscală. La cerere, contribuabilii pot fi îndrumaţi direct de către funcționari în vederea îndeplinirii obligaţiilor fiscale. Lista sediilor unităților fiscale, în care sunt instalate calculatoare destinate auto-servirii, se găsește pe website-ul instituției www.anaf.ro, la secțiunea Servicii oferite de ANAF.

ANAF: O.G. nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, prevede la Cap.II facilităţi fiscale sub forma anulării obligaţiilor accesorii

ANAF: O.G. nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, prevede la Cap.II facilităţi fiscale sub forma anulării obligaţiilor accesorii

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală continuă acţiunile de susţinere a contribuabililor în vederea conformării la plata obligaţiilor fiscale şi le reaminteşte celor care înregistrează obligaţii fiscale principale restante, la data de 31.12.2018, că pot beneficia, în condiţiile reglementate de O.G. nr. 6/2019, de o serie de facilităţi fiscale. Una dintre ele este sub forma anulării, în totalitate, a obligaţiilor accesorii, sens în care menţionăm că până la data de 19.11.2019 au depus notificări/cereri de anulare a obligaţiilor accesorii un număr de 38.026 contribuabili.

Astfel, pentru accesarea facilităţii fiscale constând în anularea obligaţiilor accesorii, precizăm că, până la data de 16.12.2019, inclusiv, trebuie să fie respectate condiţiile impuse de lege, respectiv achitarea obligaţiilor bugetare principale cu scadenţe până la 31.12.2018, precum şi a obligaţiilor bugetare principale şi accesorii cu termene de plată între 01.01.2019 şi 16.12.2019.

Anularea obligaţiilor accesorii nu este condiţionată de depunerea notificării privind intenţia de a beneficia de această facilitate fiscală, însă este obligatoriu să fie depusă, până la data de 16.12.2019, inclusiv, o cerere în acest sens, la organele fiscale competente.

Eficienţa accesării unei astfel de facilităţi, constă în aceea că, prin achitarea voluntară a obligaţiilor bugetare principale restante la 31.12.2018, precum şi a obligaţiilor bugetare principale şi accesorii cu termene de plată între 01.01.2019 şi 15.12.2019, se pot anula obligaţiile accesorii aferente obligaţiilor bugetare principale restante la 31.12.2018. În caz contrar, se vor continua măsurile de executare silită asupra tuturor veniturilor şi bunurilor deţinute de contribuabili pentru recuperarea acestor obligaţii.

Cererea de anulare a obligaţiilor de plată accesorii poate fi depusă şi fără a fi necesară deplasarea contribuabilului la organul fiscal compentent, respectiv prin intermediul serviciului "Spaţiul privat virtual".

Administraţia fiscală asigură în continuare contribuabilii de întreaga disponibilitate pentru o mai bună informare privind accesarea acestei facilităţi fiscale.

Informaţii suplimentare se pot obţine utilizând Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet www.anaf.ro şi telefonic, prin contactarea Serviciului de asistenţă telefonică a contribuabililor - Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.

Serviciul comunicare, relaţii publice şi mass media

aldis

Free Joomla templates by Ltheme